Är det någon som köper Honda nuförtiden?

Och nu tog KGK över agenturen, så priserna kommer stiga ordentligt om man ska tro allt som skrivs om hur KGK sätter överpris på Arctic Cat snöskotrar.

...så trådrubriken har fått ett definitivt svar nu alltså?

.Ämne: Är det någon som köper Honda nuförtiden?

Japp! Suzuki! :D
 
Last edited:
Ska bli kul att se statistiken för 2016 års hojar! Undrar om AT´n sålts så pass att den tar sig in på topp 10, likaså är min känsla att det sålts en hel del R1 förra året.

Vad jag förstått så var det ett jävla drag efter Tricolor Afrikanerna, speciellt med DCT, lyckades knipa en av de få som kom in till Sverige förra året. Tror den färgsättningen som sålt sämst är den Röda "Rally" varianten. Såg med att det inte finns en enda CRF1000L ute från privatpersoner just nu så, de andra jag pratat med som har en är mer än nöjda, bl.a. en herre som gick från en BMW GSA1200 som såg det som en lyft.

Funderar på att sätta ut min på annons, beroende på hur provkörningen av en KTM 1290 SuperDuke GT går i helgen. Varit helnöjd med Hondan men är sugen på något mer åt sport touring hållet just nu...
 
Meh! Hallå! Päron och äpplen. Nya CBR100RR SP2. Dyr Satan men knappast att jämföra med M1 eller ZX10 eller sina syskon.
Hojen är till för race. Den görs i 500 exemplar, bara för att! Nya M1 har väl sålts i fler exemplar än det, bara i Sverige.
Till det redan höga priset ska du lägga till lika mycket till i valet mellan 2 olika kit som kostar lika mycket som hojen, för att köras i WSBK eller liknande.
Honda har gjort det förr, de släpper en "mellanmjölk" för gata som egentligen inte är till för oss vanliga "dödliga" och så jämförs den med sina gatkusiner.
D.v.s, vad du och jag sitter på standard är långt mer än vad vi "vanliga" människor kommer att kunna nyttja ur våra "literklubbor" potential. Materialet är inte det som sätter begränsningen i detta fallet.

Hondas framtid? Ganska god tror jag. Det närmaste vi vanliga "dödliga" piloter kommer att jämföra våra standarhojar i urban miljö med är väl IoM rejs. Ändå lååångt ifrån våra redan potenta standard 1000cc förmår.
Hondas statistik på vinster i IoM, Ulsters500 m.f i de flesta klasser är hög. Inget dåligt märke att välja.
Jag kan också åka till korvmojen med en 8000Hk nitoladdad V8 och överleva.
KUL...är det inte. Korven försvinner på vägen hem. Kvar sitter med med senapen i ansiktet och endast med brödet kvar i handen.
:7peta
 
Borde komma en helt ny Hayabusa snart, likaså en ny Blackbird! Dessa sålde ju riktigt bra för ett par år sedan. Sen kan ju inte siffrorna för de stora hojarna vi är vana vid i Sverige jämföras med 200-kubikarna som säljs i miljontals i Asien. Där snackar vi kassakor!
Var inte så säker på det, BMW la ju ner sin K1300S till i år, så det är ju bara Busan och ZZR1400 kvar, och jag tycker inte att man ser så många nya såna ute heller. Det är nog ett annat krympande segment, med ganska dyra hojar, även om försäkringen är ganska billig relativt prestandan.
 
Har precis ögnat igenom det stora sporthojstestet i Motorrad nu. Ska bli intressant att läsa i sin helhet ikväll, men nyfiken som jag är kollade jag snabbt in vad motorerna presterade i bänk. Hondan levererade! Inte...
18hk under S1000RR som har många år på nacken nu är bara för dåligt! Att Hondan dessutom kostar 84000:- mer gör ju bara saken ännu mer patetisk!
Är jag helt Honda-fientlig? Nej då, vikten på Hondan imponerar verkligen, 17 kg lättare än BMW! Bra där, återstår bara att få fart på maskinen! Och sänk priset!
 
Har precis ögnat igenom det stora sporthojstestet i Motorrad nu. Ska bli intressant att läsa i sin helhet ikväll, men nyfiken som jag är kollade jag snabbt in vad motorerna presterade i bänk. Hondan levererade! Inte...
18hk under S1000RR som har många år på nacken nu är bara för dåligt! Att Hondan dessutom kostar 84000:- mer gör ju bara saken ännu mer patetisk!
Är jag helt Honda-fientlig? Nej då, vikten på Hondan imponerar verkligen, 17 kg lättare än BMW! Bra där, återstår bara att få fart på maskinen! Och sänk priset!

Nu är jag ju inte alls intresserad av firebladen, men toppeffekt är ju inte hemskt intressant egentligen. Priset är ju hemskt mycket mer avskräckande isf.
Sedan satt jag inte bra på den heller. :hihi
 
Den hade klent med effekt över hela registret jämfört med konkurrenterna.
 
Var inte så säker på det, BMW la ju ner sin K1300S till i år, så det är ju bara Busan och ZZR1400 kvar, och jag tycker inte att man ser så många nya såna ute heller. Det är nog ett annat krympande segment, med ganska dyra hojar, även om försäkringen är ganska billig relativt prestandan.

Är väl lite samma problem som med 600:orna där, inte lanserats något nytt under solen på 10-15 år, samtidigt som det är rätt dyra hojar och beggat marknaden är full av fina ex till halva nypriset. Då är det svårt att motivera någon att köpa nytt, och när de inte säljer kan ingen motivera att utveckla nya modeller...
 
Är väl lite samma problem som med 600:orna där, inte lanserats något nytt under solen på 10-15 år, samtidigt som det är rätt dyra hojar och beggat marknaden är full av fina ex till halva nypriset. Då är det svårt att motivera någon att köpa nytt, och när de inte säljer kan ingen motivera att utveckla nya modeller...
Visst är det så, och det vore ju vansinnigt trist om alla hojtillverkare bantade ner sitt modellprogram till 1st sporthoj, 1st offroad, 1st naken basichoj, 1st 125'a och 1st touringhoj :gnissla
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top