Nu en powercommander 5 fråga. Jag har fått den att gå med stora spridarna och vill gärna mappa den i bänk snart. Här följer min plan framåt:
-Sätta i lambdasonden i avgaset.
-Koppla in 3 bars trycksensorn och använda denna signal till både ecu och pcv.
-Göra en TRE timing retarder eliminator med av/på strömbrytare.
-Skapa en bränsletabell för trycksignalen i PCV.
-Köra några repor med öppen wg i bänken vid olika spjällöppning 10, 20, 50, 70, 100% och justera bränslet i spjälltabellen så lambda blir ca 12,5 (antar att detta kan vara en utmaning..)
-Häkta på wg klockan, börja med ca 0,5 ladd och göra om ovanstående men då justera i trycktabellen så bränslet stämmer över varvtal och spjällöppning. Siktet på 12,2 i afr, lambda 0,83 @1,5bar
Vad glömmer jag?
Kan ni som vet och vill dela med er, korrigera min rappakalja ovan?
