Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rigge skrev:Det beror helt på vem som kör. Nån som kan: Ja!
OLJEKYLD GSXR skrev:Den dagen en SRAD gör 281 i toppfart ska jag nog äta upp mina gamla Spruce touringstövlar. Nej, jag köper varken toppfarts- eller accsiffrorna.
Zeb_Macahan skrev:En förgasarvariant med helsystem och rätt inställd med fullflödesfilter går minst lika bra som en dito insprutare men man har ett "roligare" register och slipper av/på-känslan som sprutet ger på 98/99, vilket jag finner irriterande.
//jaG
G.S.G.G. skrev:om du då en insprutare med helsystem, powercommander och sportfilter?? inte en chans att det är mer av/på kännsla på inspr då..
Niklasinorr skrev:Min -97 hjular ganska enkelt på fyran...fast det sitter förstås en liten schwitzerfläkt på den![]()
![]()
![]()
![]()
...sorry, kunde inte låta bli![]()
Mago skrev:Du lär knappaste ha några problem att få upp den på bakhjulet med gasav-/påslag nej..
Ett problem som de kan ha är de främre bromsskivorna som kan glappa i nitarna. Kolla det innan du köper den! Nya bromsskivor är inte så billigt.![]()
G.S.G.G. skrev:väldigt vanligt problem som du säger.. märkte en av mina va lite glapp men med farsgubbens hjälp så sitter nitarna igen![]()
Kay skrev:Ryck e inte så jädra kul.
Dedär 10hk... märker man stor prestandaskilnad på hojarna emellan? Inget annat som skiljer?
Mago skrev:Får man fråga hur han gick tillväga? (Intressant)
Nitade om dem eller hittade han på något bra knep?
OTZeb_Macahan skrev:Som sagt. Jag körde med 202 i slutfart och är en sån usel startare så det är inte sant. 10.5 borde inte vara omöjligt. En R1 ska kunna göra 10,0 någonting med rätt förare!
//jaG
skruvis skrev:Varför inte? Jag menar en skurhink som CBR1000F när den kom gjorde 258km/h i toppfart & klarade 402m på ca~11sec. måste ha hänt något på 10år! eller?
Pejo skrev:Fråga Mattias. Han vet. Jag tror han sa att 96:an var elak, riktigt elak.
98an är nog en vidareutveckling, och förhoppningsvis har man jobbat bort en del missar på första generationens SRAD750.
Prestanda... jag har en kompis som kört sin 98 till 280 på mätaren. Vad det motsvarar i verkligheten, det kan man inte veta.
Robban_C skrev:Kan bekräfta att -96/-97 har klena vevstakar. Raset som blir är tyvärr rätt dyrt. Ibland går både veven, blocket och cylinderraden åt samtidigt.
Jävla porslinsmotor!
Och Suzuki skiter som vanligt i kunderna.
Silwer skrev:Detta förstår jag inget av alls?
Menar du på fullaste allvar att du tror att några prestandasiffror gör hela hojen?
Förstår inte vad du snackar om, begriper du inte att en hoj är så mycket mer än de där siffrorna?skruvis skrev:Prestandasiffror anger prestandan som sagt men föraren kör hojen & utnyttjar den potentiella prestandan hojen har tror inte att jag någonsin påstått något annat.
Men jag menar varför skulle inte en GSX-R750 -98 klara 280km/h i toppfart & klara 402m på på ca~10,8sec, måste ha hänt något på 10 år som sagt.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|