GSXR-750 elr Mille?

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Tja,
Äger en 750 -04:a och den går som ett skott osv osv... MEN... jag saknar lite ljudet och känslan av att gasa runt på en twin.

Således, är det lönt att jobba sig med att sälja 750:in för att köpa en tyngre och slöare? hoj, där reservdelarna kostar multum och garantin är ett skämt...

Ni som gränslar mille av -04 års modell får gärna ge er till tals..

/Felix

Kör japs jag med, men har provat en RSV Factory och jag måste säga att man känner sig manlig sittande på Factoryn.
Föredrar radfyror men måste säga att Twin är speciellt.

tyckte du svarade på frågan själv. att GSX750R är ett klokare/smartare val är inte så svårt att inse men vilka känslor RSV:n ger dig kan endast du känna. jag har svårt att tro att någon annan RSV ägare kommer säga något annat än "twin rockar" :yoparty "köp den" :7peta . Så det är vad du känner. Vill du betala mer för mindre men med kanske mer känsla (för dig)? Man skall inte alltid följa hjärnan utan även lyssna på hjärtat. Det är bara du som vet, så vad blir det?

Har haft två aprilior innan så man har varit inne på den vägen förut.
Första gången jag skjutsade frugan på 750:n var kommentaren att den lät och gick som en liten geting.. Aprilian var mycket manligare, fräckare osv osv... detta tjöt har man kanske lyssnat lite väl mycket på :rolleyes:

Nädå, känns ju som att 750:n är ett "klokare" val, snabb, rolig att köra osv osv. men det är ju fortfarande lite masstillverkad japs över det hela..

Fan, känner mig kluven..

Har inte ägt någon av modellerna, men väl kört dom. Min åsikt utan att utveckla varför, behåll GSXR:en ELLER köp en Ducati.

Bollox skrev:
Har inte ägt någon av modellerna, men väl kört dom. Min åsikt utan att utveckla varför, behåll GSXR:en ELLER köp en Ducati.
Ducce är inget alternativ, enbart av ideologiska skäl :yoparty

När det kommer till Italienare är det antingen Mv elr Aprilia som gäller...

Och Aprilian är på något sätt läckrast!

Varför just en mille? Finns ju andra racetwinnar oxå. Ducce och Honda SP osv...
Men dom går ju i och för sig inte att jämföra med gixxern du har nu.
Du får välja med hjärtat helt enkelt!

Felix skrev:
Ducce är inget alternativ, enbart av ideologiska skäl :yoparty

När det kommer till Italienare är det antingen Mv elr Aprilia som gäller...

Och Aprilian är på något sätt läckrast!

Ok jag ändrar mig då. Har du bara råd med en riktig läckerbit, köp MV då. Jag skulle då aldrig i livet köpa en Aprilia, men det är ju jag det. Har kört dom flesta nya Aprilior. Jävla stenkrossar...

du har verkligen ett svårt val där! ännu ett I-landsproblem :D

eller gör som jag: ha en av varje! :tummenupp

gamle svarten skrev:
du har verkligen ett svårt val där! ännu ett I-landsproblem :D

eller gör som jag: ha en av varje! :tummenupp
hehe, jo det är sant men jag vill nog göra tvärtom, ha en risig radfyra och en glänsande twin... :D

#Olsson# skrev:
Ja det är bara att bomba med frågor så ska jag försöka så gott jag kan.

Finns det några svackor i registret?
Hur är den när det svänger?
Rakt fram?
Det du gillar mest?
Några svagheter?

Hade själv två falcos och det jag störde mig direkt på var effektsvackan vid ca 5k...

Felix skrev:
Tja,
Äger en 750 -04:a och den går som ett skott osv osv... MEN... jag saknar lite ljudet och känslan av att gasa runt på en twin.

Således, är det lönt att jobba sig med att sälja 750:in för att köpa en tyngre och slöare? hoj, där reservdelarna kostar multum och garantin är ett skämt...

Ni som gränslar mille av -04 års modell får gärna ge er till tals..

/Felix

Tycker helt klart att du ska satsa på Millen. Att Suzukin går snabbare är ju sant till viss del. Tror inte att det skiljer mycket om du kör dom ett varv på bana, Suzukin kanske är lite snabbare. Men det som du bör tänka på är ju också att Millen har ett helt annan bottendrag, motorbroms, vilket kommer att också ge dig högre kurvhastighet. Sen har du ju designen och ljudet som också är i en annan division än GSXr en. Men vad menar du när du säger att du inte kan tänka dig en Ducce??? Ducati är ju liksom motorcyclarnas Ferrari, och all vill ju ha en Ferarri......

#Olsson# skrev:
En svacka runt 6k. Den försvinner nästan helt med väldigt öppna pipor och programmering av ECU'n till open loop. Tidigare millar verkade ha mycket kraftigare svackor. Jag antar att det beror mycket på för tröga system.(2-1) Numera är det 2-1-2. Toppeffekten hamnar i trakterna som en 04-GSXR 750 om den justeras rätt.
edit långt
:tummenupp Här är en kille som kan sin hoj! Jag gillar bara inte ljudet så värst mycket... Och några andra saker som jag bör hålla käft om.

Bollox skrev:
:tummenupp Här är en kille som kan sin hoj! Jag gillar bara inte ljudet så värst mycket... Och några andra saker som jag bör hålla käft om.

Vad är det du vill hålla käft om? Här behövs inte hållas käft. Ut me't ba :tummenupp

Jag vet att jag inte har en -04, utan en -01.
Men en sak som inte har så mycket med hojarna att göra är att vi Aprilia-ägare har en unik sammanhållning som jag inte tror att GSXR-ägare har.
Gå in på www.famiglia-aprilia.se så kommer du snart att förstå vad jag menar. Eller varför inte kolla i Apriliatråden här på SH.

Om jag får säga min åsikt så tycker jag nog att de e lite roligare att ha en Aprilia än en japshoj. Har haft ett antal japsar och det blir lite opersonligt på nåt sätt. Jag har aldrig varit så engagerad i min motorcykel som jag är nu.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien