GSXR-750 elr Mille?

Är det någon som har kört både gamla modellen, från 01 och framåt och den senare? Vad är det som skiljer mest? Är det värt att lägga ut de extra pengarna för att få en -04 istället för t ex en -02? Och då menar jag körmässigt, inte utseendemässigt.

Jag körde en hel del med den "gamla" millen och gillade den väldigt mycket, fastän den var slöare en t ex cbr 954 som jag också har kört en del. Det är en helt annan känsla med millen jämfört med japs.

ceasar skrev:
Är det någon som har kört både gamla modellen, från 01 och framåt och den senare? .

KaZ här på forumet hade en 00:a. Köpte en 04:a till denna sommar, ska nu sälja den..... för att köpa en 00:a igen.

Och till Felix: Tycker inte det är riktigt rättvist att gämföra falcon med millen då dom hojarna är byggda för helt olika saker. (aldrig sett en falco i masterbike....)
Har du kört en mille? Tror att den står närmare R750 än en falco. Men jag kan ha fel...

Enligt tidninstester mm så pratar testförarna om att 04:an känns mer lättsvängd än föregångarna. Och du vet vad jag tycker... KÖP!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien