GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Kolla även upp den veteranförsäkring som Classic Suzukiklubben, www.cscs.com erbjuder via MHRF/Folksam för 20 år gamla knarrar. Jag betalade drygt 500 kr hel/hel för min 86a :tummenupp Kravet är dock att den är i originalskick (eller nära på)

TH har annars alltid haft bra premier på gsxr 1100.

Hmm, det är nog kört med den försäkringen för min del :D
 
Hej! Kul att nån som är seriös har köpt min old gixxer. Jag ägde denna hoj för en tre år sedan och har verkligen saknat den, men man kan ju inte behålla allt här i världen. Sköt om han väl nu! Själv så ska jag leta upp en blå/vit -91a har länge velat ha en sådan.



Tjena Moss!

Förra gången jag besökte forumet var det en 1100 91a men nu är jag tillbaks med en 1100 86a istället :tummenupp

Köpte en blå/vit/röd som rullat 5.000 Mil med alla orginalpapper samt komplett servicebok..

Den har Marvic fälgar. Tidigare ägare trodde bara att det var ett par fälgar från ngn nyare hoj. Såg först att det var Marvic när jag hämtat hem den, blev faktiskt lite småglad över det :) Töntigt kanske:gnissla

Tänkte göra iordning den helt ny i vinter med

*VH-System ( Beställt )
*klart kåpglas
*Ny lack på hjulen
*Våtslipning samt ny klarlack på samtliga kåpor
*Ramen skall slipas samt eloxeras på nytt
*Alla skruvar osv skall poleras eller bytas ut
*osv osv

Men jag behöver hjälp med en grej. Har lämnat in sadeln och då snackade jag med sadelmakaren om att klä den i svart mocka, o det var inga problem. Har alltid tyckt att det vore snyggt o ha det på en hoj o tänkte nu göra slag i saken. MEN då blir det inte riktigt ORG heller. Hmm vad säger ni, klä om i org färg eller köra på svart mocka??

En liten bild
 
Hur lång/hög är en gsxr ? Räcker detta släpet?
Invändiga mått
Längd 258 cm
Bredd 128 cm
Lämhöjd 80 cm
Kåphöjd 60 cm

Eller skall man gå på detta?
Invändiga mått
Längd 325 cm
Bredd 150 cm
Höjd 150 cm

Mvh Steen
 
En kompis till mig köpte ett par kamar som skall vara till en Gixxer 1100 86-90 enligt säljaren i Tyskland. Köpte dom av han idag för framtida trim på en lite billigare hoj (Bandit 1200) än nuvarande. Lite osäker på var dom suttit från början 750/1100 årsmodelll? På ena sidan av insugskamen står det: 27A IN M
och på andra: R2 R Någon som känner igen modellen?:confused:
 

Bifogat

  • !cid_Bild009.jpg
    !cid_Bild009.jpg
    15.7 KB · Visningar: 74
  • !cid_Bild010.jpg
    !cid_Bild010.jpg
    16.9 KB · Visningar: 70
Tocico 6 kolv ok

Mors!! Om man nu vill montera dessa på en 1100r-91
finnes det belägg för våra som våra skivor tål??:confused:
 
Hej Hej, har ni något vinande ifrån transmissionen? skall kolla på en hoj och ägaren säger att detta är fullt normalt, stämmer detta?

Fredrik
 
Hej Hej, har ni något vinande ifrån transmissionen? skall kolla på en hoj och ägaren säger att detta är fullt normalt, stämmer detta?

Fredrik

Definera vinande...i fart då antar jag eller? vad är det för hoj du ska titta på?

Alla äldre hojmotorer har som regel en mer mekanisk ljudmatta än moderna dito, i synnerhet när de är kalla och toleranserna är större, utan att det behöver vara något fel. Men vinande...?? :confused:

Hur lång/hög är en gsxr ? Räcker detta släpet?
Invändiga mått
Längd 258 cm
Bredd 128 cm
Lämhöjd 80 cm
Kåphöjd 60 cm

Eller skall man gå på detta?
Invändiga mått
Längd 325 cm
Bredd 150 cm
Höjd 150 cm

Mvh Steen

Båda funkar. En gixxer 1100 är runt 2 m i totallängd oavsett årsmodell
 
Last edited:
Skall titta på en gsxr 1100 -89, detta med ljud är svårt. Har inte kört hojen än, men upplever du att det låter något ifrån transmissionen? beskriv gäran så bra som möjligt.

Fredrik
 
Skall titta på en gsxr 1100 -89, detta med ljud är svårt. Har inte kört hojen än, men upplever du att det låter något ifrån transmissionen? beskriv gäran så bra som möjligt.

Fredrik

Dom oljekylda motorerna har ju ett betydligt högre mekaniskt skrammel en en vattenkyld motor. Nått specifikt vinande har jag aldrig hört, men ett visst skrammel från kopplingskorgens fjädrar som man ser på baksidan av korgen kan höras, plus från generatorns drivning. Ibland kan dom ljuden ändras om man släpper ut kopplingshandtaget lite med en växel i, alternativt lägg handen på generatorn så kan det kännas. Sen är det ju ett minus med '89 och '90ans växellåda, inte undercuttade orginal! Dra ur hojjen ordentligt på 2ans växel och se om den vill hoppa ur.
 
Det är inte så enkelt så att det ägaren menar är vinande är ljud från ett slitet/ovårdat drivpaket då? Eller missförstod jag dig och vinandet hörs när hojen är still?

/Danne
 
Skall titta på en gsxr 1100 -89, detta med ljud är svårt. Har inte kört hojen än, men upplever du att det låter något ifrån transmissionen? beskriv gäran så bra som möjligt.

Fredrik

Nä faktiskt inte. Som sagt, en äldre motor låter mer (lyssna på en väl inkörd Kawa gpz 900/1100...det låter som den ska gå i bitar). Har haft 4 gsxr 1100 av olika generationer och hört många varianter av tick, rassel och knack men aldrig ett vinande. Att det skulle vara typiskt för modellen är kvalificerat skitprat. Kan du eller ägaren lokalisera ljudet? Hörs det även i fart?

89an du ska titta på, ligger den på Blocket?
 
Nä faktiskt inte. Som sagt, en äldre motor låter mer (lyssna på en väl inkörd Kawa gpz 900/1100...det låter som den ska gå i bitar). Har haft 4 gsxr 1100 av olika generationer och hört många varianter av tick, rassel och knack men aldrig ett vinande. Att det skulle vara typiskt för modellen är kvalificerat skitprat. Kan du eller ägaren lokalisera ljudet? Hörs det även i fart?

89an du ska titta på, ligger den på Blocket?

Japp den ligger på blocket, http://www.blocket.se/vi/13410432.htm?ca=15_s

Men jag har ändrar mig, tycker det är för mycket pengar för en sådan gammal hoj, men hade den haft orginal lack så hade jag köpt. Det har ju gått två fina gsxr-1100 dom senaste veckorna och dom har kostar 23-25 tusen. Så 30000 känns som ett rejält överpris.
 
Japp den ligger på blocket, http://www.blocket.se/vi/13410432.htm?ca=15_s

Men jag har ändrar mig, tycker det är för mycket pengar för en sådan gammal hoj, men hade den haft orginal lack så hade jag köpt. Det har ju gått två fina gsxr-1100 dom senaste veckorna och dom har kostar 23-25 tusen. Så 30000 känns som ett rejält överpris.

Klokt beslut, den där såg inget fräsch ut.

30k skulle jag möjligen kunna ge för en svensksåld originalhoj i MKT bra skick. Men då får säljaren vara väldigt trevlig och vädret fint...:D

Fast helst ska det ju vara en 90-92 förstås...:yoparty

Den här tex

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI....m=160200593095&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=006
 
Last edited:
Klokt beslut, den där såg inget fräsch ut.

30k skulle jag möjligen kunna ge för en svensksåld originalhoj i MKT bra skick. Men då får säljaren vara väldigt trevlig och vädret fint...:D

Fast helst ska det ju vara en 90-92 förstås...:yoparty

Den här tex

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI....m=160200593095&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=006

Ebay hojen är ju ett fynd!! (vad det ser ut som),om man nu vill åka över och handla denna hur mycket trassel med inreggning osv är det??el har det blivit enklare med eu?? nån?
 
Varför det?

"Close to mint condition". Låter lite som "körd av gammal dam, endast på soliga söndagar.

Vad står pundet i nu? (Inte kollat sen det var ca 14 sek).

(Om det är den för ca £2150).

Tja om den är i det skicket som den ser ut som så ...
För mig så är tipp topp gsxr 1100 90-92 värd att bet upp till 45T:rolleyes:
sen om denna är tipp topp vet jag ej dock:confused:
 
Verkar inte bli någon gsxr för min del, har hittat en Fzr1000 -92 för ett vettigt pris som jag antagligen köper imån. Är jag helt blåst som köper en Fzr, eller skall jag vänta tills en fin gsxr kommer ut på annons?
 
fzr vs gsxr

Verkar inte bli någon gsxr för min del, har hittat en Fzr1000 -92 för ett vettigt pris som jag antagligen köper imån. Är jag helt blåst som köper en Fzr, eller skall jag vänta tills en fin gsxr kommer ut på annons?

Ja du är en idiot om du köper en skramlaha gsxr is the shit:D
Du kan ju kolla hur många fzr vs gsxr man håller på att laborerar med från sent 80 tal -tid 90 tal, div trim turbo ,osv,gsxr=kvalitet:tummenupp
Det var en stackare som höll på med en fzr 1000 när en annan var aktiv:rolleyes: oj vad pengar det gick, oj vad pisk han fick av lätt moddade gsxr:näsblod
Hitta en gsxr 89-92 med fina och hela kåpor(orginal lack) som är i bra skick
är det under 40t köp. Köper du en fzr blir du:huvet efter ett tag...
 
Jaaa....en FZR har jag ägt, nu äger jag 2 GSX-R gathojjar och en dragbike som är under uppbyggnad på GSX-R grejjor...

Jag vet om 2 st GSX-R 1100 som kommer att bli till salu i vår. Det är 2 '91or fast med '92ans svart/silver/lila färger, ca 35000:- skulle jag tro.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top