GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Kunde inte låta bli, blev en GSX-R 1100 till...en blå/vit '91a med 4011 mil på mätaren, näst intill oskruvad, RS 36or, V&H supersport system och toppen är portad och plastad av Grottis. Alla orginal grejjor ingick oxo, plus en 6,5" bakfälg. Allt detta är gjort av mig åt förra ägaren, som köpte den när den gått 1600 mil. Nu väntar en genomgång av gaffel och service, sen kanske den blir till salu, eller min egen totalt våldtagna GSX-R 1100 som oxo varit en blå/vit '91a...
 

Bifogat

  • nya.jpg
    nya.jpg
    101.1 KB · Visningar: 137
Last edited:
Gsxr 1100 86

Tjena Moss!

Förra gången jag besökte forumet var det en 1100 91a men nu är jag tillbaks med en 1100 86a istället :tummenupp

Köpte en blå/vit/röd som rullat 5.000 Mil med alla orginalpapper samt komplett servicebok..

Den har Marvic fälgar. Tidigare ägare trodde bara att det var ett par fälgar från ngn nyare hoj. Såg först att det var Marvic när jag hämtat hem den, blev faktiskt lite småglad över det :) Töntigt kanske:gnissla

Tänkte göra iordning den helt ny i vinter med

*VH-System ( Beställt )
*klart kåpglas
*Ny lack på hjulen
*Våtslipning samt ny klarlack på samtliga kåpor
*Ramen skall slipas samt eloxeras på nytt
*Alla skruvar osv skall poleras eller bytas ut
*osv osv

Men jag behöver hjälp med en grej. Har lämnat in sadeln och då snackade jag med sadelmakaren om att klä den i svart mocka, o det var inga problem. Har alltid tyckt att det vore snyggt o ha det på en hoj o tänkte nu göra slag i saken. MEN då blir det inte riktigt ORG heller. Hmm vad säger ni, klä om i org färg eller köra på svart mocka??

En liten bild
 

Bifogat

  • 1477733128.jpg
    1477733128.jpg
    42.7 KB · Visningar: 171
Tänkte göra iordning den helt ny i vinter med

*VH-System ( Beställt )
*klart kåpglas
*Ny lack på hjulen
*Våtslipning samt ny klarlack på samtliga kåpor
*Ramen skall slipas samt eloxeras på nytt
*Alla skruvar osv skall poleras eller bytas ut
*osv osv

vad säger ni, klä om i org färg eller köra på svart mocka??

När du ändå tänker lägga ner allt jobb på att slipa och lacka/eloxera så tycker jag att orginal hela vägen är rätt linje.
Men jag håller med om att mocka är just på sadeln så varför inte skaffa en sadel till och göra både och. Dom där gamla sadlarna är billiga nuförtiden. Kanske en urgröpning av stoppningen samtidigt. Jag har provat en sådan sadel och kan rekomendera det. Sittytan blev lite bredare samt aningen hårdare, men smaken är som baken;)
Lycka till med renoveringen. Det är kul att se en orginalare ibland.
 
Ja du har nog rätt!.. Orginal färg blir bäst..

Nja hojen är kanske inte helt orginal, System o Fälgar är ju påplock, men så nära jag vill komma. Helt orginal är dom kanske lite trista :)
 
Ser riktigt fin ut!

Rekommenderar ett besök på gixxer.se om du har lust...
Ett helt gäng gixxer galningar där!
:D
 
Ja du har nog rätt!.. Orginal färg blir bäst..

Nja hojen är kanske inte helt orginal, System o Fälgar är ju påplock, men så nära jag vill komma. Helt orginal är dom kanske lite trista :)

Med orginal så syftade jag mer på lack och motor.
Dom flesta gamla R hojjarna är omlacckade och sönderskruvade.
Fälgar och blås byter man tillbaka på ett par timmar så det räknas knappt tycker jag. Dessutom så förbättrar dom bara hojjens utseende.
 
Kan bara bli vita, ngt annat vore otänkbart!

Ser riktigt fin ut!

Rekommenderar ett besök på gixxer.se om du har lust...
Ett helt gäng gixxer galningar där!
:D

Tar mig absolut en titt!. Träffas gammelgixxrarna ngt på sommrarna elr??
 
Last edited:
Jag går och lurar lite på att skaffa en Gixxer1100 86-88 så man kan ha riktigt billig försäkring :)

Är det nått speciellt man ska kolla upp på dom eller är det bara det gamla vanliga man behöver checka?
 
Jag går och lurar lite på att skaffa en Gixxer1100 86-88 så man kan ha riktigt billig försäkring :)

Är det nått speciellt man ska kolla upp på dom eller är det bara det gamla vanliga man behöver checka?

Bra engines i dessa gammla raketer :) Precis den gamla vanliga kontrollen.

Betalar 1.600:- Hel/år på denna. Classic försäkring :tummenupp
 
Nu har jag ialt påbörjat jobbet

Till sommaren så ska det vara fason på åket :)
 

Bifogat

  • DSC002381.JPG
    DSC002381.JPG
    72.8 KB · Visningar: 111
Last edited:
Tjena Moss!

Förra gången jag besökte forumet var det en 1100 91a men nu är jag tillbaks med en 1100 86a istället :tummenupp

Köpte en blå/vit/röd som rullat 5.000 Mil med alla orginalpapper samt komplett servicebok..

Den har Marvic fälgar. Tidigare ägare trodde bara att det var ett par fälgar från ngn nyare hoj. Såg först att det var Marvic när jag hämtat hem den, blev faktiskt lite småglad över det :) Töntigt kanske:gnissla

Tänkte göra iordning den helt ny i vinter med

*VH-System ( Beställt )
*klart kåpglas
*Ny lack på hjulen
*Våtslipning samt ny klarlack på samtliga kåpor
*Ramen skall slipas samt eloxeras på nytt
*Alla skruvar osv skall poleras eller bytas ut
*osv osv

Men jag behöver hjälp med en grej. Har lämnat in sadeln och då snackade jag med sadelmakaren om att klä den i svart mocka, o det var inga problem. Har alltid tyckt att det vore snyggt o ha det på en hoj o tänkte nu göra slag i saken. MEN då blir det inte riktigt ORG heller. Hmm vad säger ni, klä om i org färg eller köra på svart mocka??

En liten bild

Kul att du är tillbaka :tummenupp Köpte min blå-vita 91 i samma veva som du sålde din tror jag...sen har det blivit lite annat som synes...men dyker en fin gixxer 1100 upp så varför inte :yoparty :D

Alltså, när de gäller de första årsmodellerna är det original som gäller tycker jag. Så inge gheymocka på sadeln :fakta :mattias Visst kan man vässa motorn och nya stötdämpare är ju nästan nödvändigt men exteriört ska man vara modellen trogen

(så nej du ska INTE ha vita fälgar...original var ju satin black, mkt ballare :tummenupp :tummenupp )
 
Kul att du är tillbaka :tummenupp Köpte min blå-vita 91 i samma veva som du sålde din tror jag...sen har det blivit lite annat som synes...men dyker en fin gixxer 1100 upp så varför inte :yoparty :D

Alltså, när de gäller de första årsmodellerna är det original som gäller tycker jag. Så inge gheymocka på sadeln :fakta :mattias Visst kan man vässa motorn och nya stötdämpare är ju nästan nödvändigt men exteriört ska man vara modellen trogen

(så nej du ska INTE ha vita fälgar...original var ju satin black, mkt ballare :tummenupp :tummenupp )

Har pratat med sadelmakaren idag o sagt att jag kommer upp med en kåpa imorgon så att vi kan stämma av precis vilken nyans aav röd som jag skall ha. Kommer att bli bäst precis som du säger.

När det gäller fälgarna så har jag enbart Marvic fälgarna o inte orginal, och enligt mig så SKA Marvic´s vara vita :tummenupp ...

Men i övrigt så är det helt orginal som gäller förutom blåset då såklart!. Ska läga upp lite bilder på vägen lopp. Nu i helgen åker ialf motorn ur :)
 
Har pratat med sadelmakaren idag o sagt att jag kommer upp med en kåpa imorgon så att vi kan stämma av precis vilken nyans aav röd som jag skall ha. Kommer att bli bäst precis som du säger.

När det gäller fälgarna så har jag enbart Marvic fälgarna o inte orginal, och enligt mig så SKA Marvic´s vara vita :tummenupp ...

Men i övrigt så är det helt orginal som gäller förutom blåset då såklart!. Ska läga upp lite bilder på vägen lopp. Nu i helgen åker ialf motorn ur :)

ok du kör Marvic...ja det är ju en annan sak, då är vitt helrätt :tummenupp

Ja upp med lite bilder så man får kolla på skönheten :) Är något gjort med stötdämparna? En Öhlinare bak + och styvare gaffelfjädrar fram och tjockare olja (hade Yoshikittad gaffel på min 86a) gör underverk för väghållningen.
 
Nån som vet vilken årsmodell jag har på kåporna på min cykel? Har suttit och tittat på div bilder och så vitt jag har kommit fram till så är sidokåporna från -91 och frontkåpan från -93 lr nått sånt. Kan det stämma? Och vad är det för bakdel jag har? Har inte några papper på det så skulle vara kul att veta =)

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157420

Svårt att se utan closeupbilder men främre sidokåpor med dubbla sidogälar + slitsarna längst ned hängde med från 88-93 med lite småjusteringar. Detsamma gäller de bakre.

Är toppkåpan från samma set? Har du dubbla reflektorer med glasskiva över så är från 91 och framåt.

Bakdelen vete fan :confused: ...bakljusen är iaf inte original. gsxr 1100 hade bara dubbla bakljus på 91 och 92 års modeller och då var de fyrkantiga.
 
Hej hej, jag skall kanske köpa en gsxr 1100 -88, Och tänkte försäkra den med bilsport och mc försäkringar, men i deras lista där man kan beräkna pris så finns inte gsxr med, med gsx 1100 finns med, försäkrar dom inte gsxr? Vart har ni era hojar försäkrade?

Tack på förhand

Fredrik
 
Hej hej, jag skall kanske köpa en gsxr 1100 -88, Och tänkte försäkra den med bilsport och mc försäkringar, men i deras lista där man kan beräkna pris så finns inte gsxr med, med gsx 1100 finns med, försäkrar dom inte gsxr? Vart har ni era hojar försäkrade?

Tack på förhand

Fredrik


Jag ringde dom förra veckan och dom försäkrar GSXR1100 om den är 20 år eller äldre (vilket inte är några problem om några dagar för en -88) så kan man försäkra dom under deras Classica-försäkring.
 
Hej hej, jag skall kanske köpa en gsxr 1100 -88, Och tänkte försäkra den med bilsport och mc försäkringar, men i deras lista där man kan beräkna pris så finns inte gsxr med, med gsx 1100 finns med, försäkrar dom inte gsxr? Vart har ni era hojar försäkrade?

Tack på förhand

Fredrik

Kolla även upp den veteranförsäkring som Classic Suzukiklubben, www.cscs.com erbjuder via MHRF/Folksam för 20 år gamla knarrar. Jag betalade drygt 500 kr hel/hel för min 86a :tummenupp Kravet är dock att den är i originalskick (eller nära på)

TH har annars alltid haft bra premier på gsxr 1100.
 
Tack för svaren, men tyvärr så blev hojen såld till en 08 innan jag han slå till:gnissla . Men säg gärna till om ni ser en gsxr i fint skick som är till salu, då det är lite ont om dessa på blocket

Fredrik
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top