GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Då har man kollat igenom hela tråden och det var ju både läsvärt och tänkvärt. Har hämtat en 1100 från 1991 nere i tyskland och skall regbesiktiga fjärde april. Jag hade sannolikt missat skyltbelysningen om det inte varit för denna tråden. Jag tycker det är roligt att det finns så många som engagerar sig och tycker precis som mig att det är den ultimata hojen. Kul att det anordnas träffar och man får väl se omdet finns möjlighet att delta vid någon gixxerträff. Slänger in en bild på min hoj, (den ser ju ut som alla andra så klart).

Hur mycket gav du för skönheten ?
 
Snygg hoj, grattis Dessutom är det en kulturgärning att ge de här hojarna en fristad i Sverige..finns många fajterbyggare i Tyskland och England som gärna sätter kapen i gsxr 1100.

Får väl kontra med mitt nyförvärv då, också en ex-tysk i Originalzustand...

Tackar! Ja man blir väl medveten om detta när man kollar "r-marknaden" i tyskland. Tydligen är "naked bikes" det som är gångbarast nere i europa.

Den ser jättebra ut, -92 I presume. Gillar de lila fälgarna :yoparty
Blev det långt ner i tyskland?

Hur mycket gav du för skönheten ?

Omräknat ca nitton loppor. 6700mil har den gått.
Man är inte i ett bra prutläge, när man befinner sig nere i tyskland med ett släp bakom bilen. Jag förhandlade via telefon först och köpet skulle bli av under förutsättning att den var i det skick som beskrevs. Säljaren tillät mig reservera den från slutet på november fram till nyår.

Då jag precis fått den stora äran att utsedd till distriktsombud i skåne för classic suzuki, passar jag på att tipsa om pilsner på pickwick i malmö den första mars klockan 18.00, naturligtvis behöver man inte vara medlem, och det är bara att dyka upp.:fyllisar :fyllisar
 
Då har man kollat igenom hela tråden och det var ju både läsvärt och tänkvärt. Har hämtat en 1100 från 1991 nere i tyskland och skall regbesiktiga fjärde april. Jag hade sannolikt missat skyltbelysningen om det inte varit för denna tråden. Jag tycker det är roligt att det finns så många som engagerar sig och tycker precis som mig att det är den ultimata hojen. Kul att det anordnas träffar och man får väl se omdet finns möjlighet att delta vid någon gixxerträff. Slänger in en bild på min hoj, (den ser ju ut som alla andra så klart).
Den ser ju jätte fin ut :tummenupp Gillar man Gixxer så är det kul att se dom i trafik
 
Tackar! Ja man blir väl medveten om detta när man kollar "r-marknaden" i tyskland. Tydligen är "naked bikes" det som är gångbarast nere i europa.

Den ser jättebra ut, -92 I presume. Gillar de lila fälgarna :yoparty
Blev det långt ner i tyskland?

Tack. Ja det är en -92, helt original i tidstypisk, manlig färgkombination :) :tuttar . Den medelålders herren jag köpte den av har ägt den sedan 1993 så det är inte många repor på den.

Den stod i Brandfeld utanför Stuttgart men jag hämtade den inte själv, det gjorde en kille på SH.
 
Ingen snubbe som har nån aning?
Skulle va skoj om man fick på en sån tank, blir liksom betydligt snyggare:yoparty
Kom igen. ge mig vad jag vill ha:pannkyss
 
Ingen snubbe som har nån aning?
Skulle va skoj om man fick på en sån tank, blir liksom betydligt snyggare:yoparty
Kom igen. ge mig vad jag vill ha:pannkyss

Jag har sett dom som försökt men det blir inte snyggt, tanken kommer att luta kraftigt bakåt.
 
är det så jävla illa?
vet du om den passar då?
tycker inte att det ska skilja så mycke på dom.
 
bort med motorhalvan

Tjo!
Jobbar mig ner mot växellådan i min 1100r men undre motorhalvan sitter fan som berget. Alla skruvar i övre och undre motorhalvan är loss och jag vågar fan inte banka hårdare nu... Kan det vara så att man måste demontera kopplingen också? jag har ingen 50mm hylsa just nu...

Ni som varit där och pillat förr kan kanske förklara :)
 
Tjo!
Jobbar mig ner mot växellådan i min 1100r men undre motorhalvan sitter fan som berget. Alla skruvar i övre och undre motorhalvan är loss och jag vågar fan inte banka hårdare nu... Kan det vara så att man måste demontera kopplingen också? jag har ingen 50mm hylsa just nu...

Ni som varit där och pillat förr kan kanske förklara :)

Japp, du måste bort med kopplingskorgen, sitter en halvmåne mellan motorhalvorna där. 2 st försänkta stjärnskruvar håller den, bör tas lös med en slagskruvmejsel, dom ska vara limmade med Loctite. sitter även en insexa där, men den kan du komma åt genom hålet där generatorn sitter, eller det lilla locket som sitter på ovansidan och sedan en lång insexa...förvirring, kan sitta en M6 mutter där oxo..blev fan osäker. Ska kolla på nån motor när jag varit i garaget.
 
Japp, du måste bort med kopplingskorgen, sitter en halvmåne mellan motorhalvorna där. 2 st försänkta stjärnskruvar håller den, bör tas lös med en slagskruvmejsel, dom ska vara limmade med Loctite. sitter även en insexa där, men den kan du komma åt genom hålet där generatorn sitter, eller det lilla locket som sitter på ovansidan och sedan en lång insexa...förvirring, kan sitta en M6 mutter där oxo..blev fan osäker. Ska kolla på nån motor när jag varit i garaget.

Aj fan så då måste korgen bort... Vad har ni för fulmekarknep att ta till för att dra loss den då? pula in trasor mellan korgen och blocket eller måste jag tillverka specialverktyg för att hålla fast korgen?
Har ingen mutterdragare.. :(
 
Aj fan så då måste korgen bort... Vad har ni för fulmekarknep att ta till för att dra loss den då? pula in trasor mellan korgen och blocket eller måste jag tillverka specialverktyg för att hålla fast korgen?
Har ingen mutterdragare.. :(

En sådan har kan man tillverka! Håller fast både inner- och ytterkorg. Behövs plattjärn, vinkelslip, borrmaskin och en slägga. Möjligtvis en skärbrännare också om man vill få det lite lättare vid bockningen. Funkar kanon! Jag gjorde en till mig själv på en kvart, och Silverryggen har också tillverkat en. Skärbrännare smäller bra om man har fel gasblandning vid uppstart :näsblod Sen behövs bara en stor hylsa med skaft och en rörbit. Bonnmeck :tummenupp
 

Bifogat

  • VERKTYGmod.JPG
    VERKTYGmod.JPG
    123.5 KB · Visningar: 145
Anti-nose dive fork

Hej alla Gixxare.

På min gixxer -87 fattas reläet till anti-nose dive. Vet någon vad det ska vara för nått?

Jag har i min enfald försökt skruva på rattarna nere på gaffelbenen men aldrig märkt någon skillnad. (kan ju bero på att reläet saknas :huvet ) Jag trodde att det var justering för hårdheten på gaffeln.

Sen undrar jag om den är kopplad som den ska.

Sladdarna som går upp från justeringen går upp under styrstången för att där vara ihopkopplade med varandra. Är detta rätt?

Kan någon på ett enkelt sätt förklara hur den ska fungera?
 
Kåpor GSX-R 1100

Någon som vet var man kan få tag i kåpor till en 1100 91:a? Nästa fråga, passar 750 kåpor från 91 rakt på?
 
Tjena!

Sitter och funderar lite, har ett V&H helsystem på min cykel, men tycker det är lite...fult =)
Inget fel på ljudet lr effekten i cykeln men främre röret är inte rostfritt så det är lite brunt nu, ingen fara för genomrostning än på ett tag iaf men inte så himla snyggt heller. Det är ju en 86:a så jag sitter å funderar vad/om det är någon skillnad på dom jämfört med dom tidiga 90-talarna, när jag har suttit och kollat runt så är det bara från -93 och senare som jag har sett några helsystem. Finns det någonstans man kan köpa helsystem till dom luft/olje kylda cyklarna? Lr passar det från vattenkylda cyklar?

Nån som vet vilken årsmodell jag har på kåporna på min cykel? Har suttit och tittat på div bilder och så vitt jag har kommit fram till så är sidokåporna från -91 och frontkåpan från -93 lr nått sånt. Kan det stämma? Och vad är det för bakdel jag har? Har inte några papper på det så skulle vara kul att veta =)

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157420
 
Tjena!

Sitter och funderar lite, har ett V&H helsystem på min cykel, men tycker det är lite...fult =)
Inget fel på ljudet lr effekten i cykeln men främre röret är inte rostfritt så det är lite brunt nu, ingen fara för genomrostning än på ett tag iaf men inte så himla snyggt heller. Det är ju en 86:a så jag sitter å funderar vad/om det är någon skillnad på dom jämfört med dom tidiga 90-talarna, när jag har suttit och kollat runt så är det bara från -93 och senare som jag har sett några helsystem. Finns det någonstans man kan köpa helsystem till dom luft/olje kylda cyklarna? Lr passar det från vattenkylda cyklar?

Nån som vet vilken årsmodell jag har på kåporna på min cykel? Har suttit och tittat på div bilder och så vitt jag har kommit fram till så är sidokåporna från -91 och frontkåpan från -93 lr nått sånt. Kan det stämma? Och vad är det för bakdel jag har? Har inte några papper på det så skulle vara kul att veta =)

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157420

De flesta system från 86-92 passar. Jag får hem lite olika varianter om ca 2 månader både nytt & beg.

93- passar ej då det är en vattenkyld motor med annan port delning.

mvh H
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top