GSX-R 1000 K7-tråden

Robz

Guest
En liten fundering kring mätartavlan på en gsx-r 1000.
Är det samma på -05 -> -08:a?
T ex. Skulle jag kunna ha 06:ans tavla på en 08:a hoj?
Jag tycker de ser likadana ut..:confused:

ABC-lägesindikator o funktion kom väl med K7? Alltså ej samma tavla.... större "hål" för LCD-indikatorn - men går kanske att klippa upp :va

Jag har en power commander till suzuki gsxr 1000 k7/k8 som jag vill sälja. vill ha 1700kr för den. Är ca 4 månader gammal, funkar perfekt!
kolla annons!
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=22340
R1????? Stackare... du fick alltså inge bra från bolaget :pannkyss
EDIT: Eller det var din förra hoj förresten?.... du skall väl ha en K7/K8 igen?? :7peta
Frågor ang katersättningsrör: Bara att hänga på eller måste man bänka eller nåt? Blir inte fel motstånd och grejer? Blir ljudet annorlunda? Är det lönt?
Mvh Anders
Frågan redan besvarad ett antal ggr i denna tråd... med fina bänkningskurvor och subjektiva "känns i byxan" comments :D :tummenupp
Dock skall du veta att när katen försvinner ökar bullret med ca 3-6db vilket inte gagnar banåka :gnissla
Själv fick jag 12 bhp extra i mellanregistret, men inte faan märker jag det...
 
Last edited:

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
Ja, gixxern de va min förra hoj:), R1 min gammla.. Nepp de blir ny hoj nu i vinter, vet inte va de blir! Har så jäkla svårt att bestämma mig. Ska till yamaha center å testa r1 07 på lördag.. Efter de får jag se om de blir k7, k8 eller r1. Kanske ska testa en Ninja 08:a me.. Den svarta e cool:)


Å jag vet va ni tycker jag ska välja:):)
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Avgassmällar.

Monterade KN filter och katt ersättare på min K7a. Original burkar på den. Får nån gång ibland avgaspoffar vid hastiga avslag. Nått att bry sig om?
 

Nicotin

Guest
Avgassmällar.

Monterade KN filter och katt ersättare på min K7a. Original burkar på den. Får nån gång ibland avgaspoffar vid hastiga avslag. Nått att bry sig om?

Plugga igen pair slangen som går från luftburken så blir du av med smällarna.
 

Bifogat

  • slangblocksuzukikop.jpg
    slangblocksuzukikop.jpg
    161.9 KB · Visningar: 103

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Vad gör den slangen och får det några andra effekter förutom att poffarna försvinner?
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vad gör den slangen och får det några andra effekter förutom att poffarna försvinner?

Slangen är en del av "avgasreningen". Via en ventil m.m. så leds luft in i avgasröret precis efter avgasventilerna. Denna metod används även på bilar för minska bl.a kolväten och koloxid i avgaserna.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Garanti utbyte av ISC-ventil och ECM

Nu är det klart att jag skall få min ISC-ventil, dvs tomgångsregulatorventilen och hela ECM-styrdonet utbytt på garanti. Felsymptomen har varit höga tomgångsvarv vid start vid ett antal tillfällen som kunnat avhjälpas genom omstart vid alla tillfällen utom vid ett då det först hjälpte efter ca 10 omstarter.

Den nuvarande ISC-ventilen möjliggör tomgångsvarv på över 5000rpm och den nya skall enl uppgift vara ändrad och då även möjliggöra ett maxvarvtal på 2000rpm. Det man skall tänka på vid detta byte av ECM är att man måste ta med sig båda nycklarna då dessa måste kodas mot den nya ECM:en och då måste det vara två nycklar. I USA har tydligen alla 07:eek:r kallats in men så verkar inte vara fallet i Sverige.

Detta är precis det enda jag haft problem med på en annars mycket trevlig hoj:tummenupp
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
Nu är det klart att jag skall få min ISC-ventil, dvs tomgångsregulatorventilen och hela ECM-styrdonet utbytt på garanti. Felsymptomen har varit höga tomgångsvarv vid start vid ett antal tillfällen som kunnat avhjälpas genom omstart vid alla tillfällen utom vid ett då det först hjälpte efter ca 10 omstarter.

Den nuvarande ISC-ventilen möjliggör tomgångsvarv på över 5000rpm och den nya skall enl uppgift vara ändrad och då även möjliggöra ett maxvarvtal på 2000rpm. Det man skall tänka på vid detta byte av ECM är att man måste ta med sig båda nycklarna då dessa måste kodas mot den nya ECM:en och då måste det vara två nycklar. I USA har tydligen alla 07:eek:r kallats in men så verkar inte vara fallet i Sverige.

Detta är precis det enda jag haft problem med på en annars mycket trevlig hoj:tummenupp
O hur långt har din rullat? hur länge har de där varit aktuellt?
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
O hur långt har din rullat? hur länge har de där varit aktuellt?

Skall in på 600mils servicen snart och då skall detta utföras. Felet har visat sig senare delen av augusti men inte under senaste månaden. Jag hinner tyvärr köra så pass lite med min K7:a att det blir lite långt med 600mil mellan servicarna så jag brukar alltid få göra ett olja & filterbyte var höst. Det har dock blivit lite fler mil/sässong med denna hoj då den är så pass kul. Hände tom ett år att det bara blev 28mil:gnissla

Vid körsituationer som i mitt fall där hojen hinner rulla så få mil känns det rätt bra med Suzukis garantier, det hinner kanske inte uppstå de "vanliga" felen på två år så då passar det lite bättre med 5år:tummenupp
 

Klabbe 1000

No fuck no ride
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Värnamo
Hoj
KTM 350
äntligen

Nu har jag fått mina jardine gp-1 pipor.La min order i maj på jardines egen hemsida,men dom har ej skickat dem.Motospeed i Västerås var åf
för dom innan,men pga sena leveranser slutade dom med det,så jag fick köpa dem på Terra motorsport i Californien.Orden ligger kvar hos jardine,
så om nån vill köpa dem maila.

Djävligt grymt ljud
 

Bifogat

  • gixxer 1000 1.jpg
    gixxer 1000 1.jpg
    178.3 KB · Visningar: 171
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
O hur långt har din rullat? hur länge har de där varit aktuellt?

Vill minnas att just detta felet är ramnummer beroende. Har nuffrorna nånstans tror jag. Att alla hojar i staterna togs in beror på att dom har ett lägre ramnummer än vi här i Sverige, vi har alltså "nyare" hojar än over there. Dock så var några av dom tidiga hit till Sverige med låga ramnummer.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Någon som har ett par skjutspinnar liggandes som Jag kan få tjöpa? Jag skulle hämskt gärna vilja tjöpa ett par skjutspinnar.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top