Fotpinnar = 185 i MAX?

Status
Ej öppen för fler svar.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att hojen blir hastighetsbegränsad när man fäller ner passagerarfotpinnarna...

Svara SNARAST då jag ligger här med en blond liten vippa som inte håller med mig *grrrr* :mad:

du är nog den flitigaste trådstartaren på sh nu :D
.. gör som skruven sa, leta sladdar, har dock väldigt svårt att det är så

En ryggsäck fäller inte ner fotpinnarna dumbass! Jag har för mig att de klickar till och att min polares hoj bara gör 185 när nån sitter på bak med fotpinnarna nerfällda (FZ6-N S2)

Är väl lätt att testa?

Ring din kompis, säg åt honom att fälla ner fotpinnarna utan att sätta en passagerare på cykeln och på lämpligt ställe köra så fort han bara kan. Om din teori stämmer borde han inte komma upp i mer än 185 km/h.

Test två är att fälla upp fotpinnarna och ha en passagerare som håller benen i luften, för att på lämpligt ställe köra så fort han bara kan. Den borde då gå snabbare än 185 km/h.

Eller så är det så, att hans lilla motorcykel inte går snabbare än 185 km/h med en passagerare på, vare sig fotpinnarna är uppfällda eller ej.

En ryggsäck fäller inte ner fotpinnarna dumbass! Jag har för mig att de klickar till och att min polares hoj bara gör 185 när nån sitter på bak med fotpinnarna nerfällda (FZ6-N S2)

Tror du verkligen på fullaste allvar att det beror på att fotpinnarna är nerfällda? :va

Vad gör hojen utan passagerare? Hur mycket mindre topphastighet tror du att en passagerares extra vikt och extra luftmotstånd gör?

Ser du sambandet?

Hojen har 100 hästar och gör mycket väl 240 utan passagerare, han säger att det känns som att kraften bara lägger av och att den spärras vid 185.

Ska fan testa de där men är nog 100 på att det är så... eller håller ni med bruden bara för att hon är en brud!? :D

Är väl snarare du som är dumbass :pangihuve som inte förstår att han menade att det blir mer luftmotstånd om du har en ryggsäck på dig och därför skulle påverka farten mer än om du fäller ut fotpinnarna.

Din polares hoj måste isf vara den enda hojen som har den begränsningen.

Hojen har 100 hästar och gör mycket väl 240 utan passagerare, han säger att det känns som att kraften bara lägger av och att den spärras vid 185.

Ska fan testa de där men är nog 100 på att det är så... eller håller ni med bruden bara för att hon är en brud!? :D

Gör din hoj 185?

Last edited:
Se till att blondinen inte väger över 200 kg bara....om hon gör det så ska du nog hålla dig under 185 oavsett om det finns spärr i fotpinnarna eller ej.

Jag har för mig att de klickar till och att min polares hoj bara gör 185 när nån sitter på bak med fotpinnarna nerfällda (FZ6-N S2)
jepp, så är det, väldigt vanligt att just 600cc motorer tappar kraft när de hör detta klick från passagerarfotpinnarna, det är bl a därför man plockar bort passagerarpinnarna på rejshojjar så att man inte råkar framkalla klicket och får en helt orkeslös hoj. Det är rätt kul annars att stå vid banan med en lösplockad fotpinne och klicka när folk åker förbi, kul och se minerna när deras hojjar inte går i mer än 185 km/h :D

Svara SNARAST då jag ligger här med en blond liten vippa som inte håller med mig *grrrr*

Ligga! :drool :kär :brynad

Vippa???

vippa.gif

jepp, så är det, väldigt vanligt att just 600cc motorer tappar kraft när de hör detta klick från passagerarfotpinnarna, det är bl a därför man plockar bort passagerarpinnarna på rejshojjar så att man inte råkar framkalla klicket och får en helt orkeslös hoj. Det är rätt kul annars att stå vid banan med en lösplockad fotpinne och klicka när folk åker förbi, kul och se minerna när deras hojjar inte går i mer än 185 km/h :D

Kan man göra så? Kovlt!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!