Fotpinnar = 185 i MAX?

Status
Ej öppen för fler svar.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att hojen blir hastighetsbegränsad när man fäller ner passagerarfotpinnarna...

Svara SNARAST då jag ligger här med en blond liten vippa som inte håller med mig *grrrr* :mad:
 

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
WR450
Aldrig hört talas om. Då borde ju en ryggsäck påverka mera.
 

LindahlsKvarg

Medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Goldwing
du är nog den flitigaste trådstartaren på sh nu :D
.. gör som skruven sa, leta sladdar, har dock väldigt svårt att det är så
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
En ryggsäck fäller inte ner fotpinnarna dumbass! Jag har för mig att de klickar till och att min polares hoj bara gör 185 när nån sitter på bak med fotpinnarna nerfällda (FZ6-N S2)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Är väl lätt att testa?

Ring din kompis, säg åt honom att fälla ner fotpinnarna utan att sätta en passagerare på cykeln och på lämpligt ställe köra så fort han bara kan. Om din teori stämmer borde han inte komma upp i mer än 185 km/h.

Test två är att fälla upp fotpinnarna och ha en passagerare som håller benen i luften, för att på lämpligt ställe köra så fort han bara kan. Den borde då gå snabbare än 185 km/h.

Eller så är det så, att hans lilla motorcykel inte går snabbare än 185 km/h med en passagerare på, vare sig fotpinnarna är uppfällda eller ej.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En ryggsäck fäller inte ner fotpinnarna dumbass! Jag har för mig att de klickar till och att min polares hoj bara gör 185 när nån sitter på bak med fotpinnarna nerfällda (FZ6-N S2)


Tror du verkligen på fullaste allvar att det beror på att fotpinnarna är nerfällda? :va

Vad gör hojen utan passagerare? Hur mycket mindre topphastighet tror du att en passagerares extra vikt och extra luftmotstånd gör?

Ser du sambandet?
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Hojen har 100 hästar och gör mycket väl 240 utan passagerare, han säger att det känns som att kraften bara lägger av och att den spärras vid 185.

Ska fan testa de där men är nog 100 på att det är så... eller håller ni med bruden bara för att hon är en brud!? :D
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
En ryggsäck fäller inte ner fotpinnarna dumbass! Jag har för mig att de klickar till och att min polares hoj bara gör 185 när nån sitter på bak med fotpinnarna nerfällda (FZ6-N S2)

Är väl snarare du som är dumbass :pangihuve som inte förstår att han menade att det blir mer luftmotstånd om du har en ryggsäck på dig och därför skulle påverka farten mer än om du fäller ut fotpinnarna.

Din polares hoj måste isf vara den enda hojen som har den begränsningen.

Hojen har 100 hästar och gör mycket väl 240 utan passagerare, han säger att det känns som att kraften bara lägger av och att den spärras vid 185.

Ska fan testa de där men är nog 100 på att det är så... eller håller ni med bruden bara för att hon är en brud!? :D

Gör din hoj 185?
 
Last edited:

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Se till att blondinen inte väger över 200 kg bara....om hon gör det så ska du nog hålla dig under 185 oavsett om det finns spärr i fotpinnarna eller ej.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jag har för mig att de klickar till och att min polares hoj bara gör 185 när nån sitter på bak med fotpinnarna nerfällda (FZ6-N S2)
jepp, så är det, väldigt vanligt att just 600cc motorer tappar kraft när de hör detta klick från passagerarfotpinnarna, det är bl a därför man plockar bort passagerarpinnarna på rejshojjar så att man inte råkar framkalla klicket och får en helt orkeslös hoj. Det är rätt kul annars att stå vid banan med en lösplockad fotpinne och klicka när folk åker förbi, kul och se minerna när deras hojjar inte går i mer än 185 km/h :D
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Svara SNARAST då jag ligger här med en blond liten vippa som inte håller med mig *grrrr*

Ligga! :drool :kär :brynad


Vippa???

vippa.gif
 

Dominator-Rocks

Guest
jepp, så är det, väldigt vanligt att just 600cc motorer tappar kraft när de hör detta klick från passagerarfotpinnarna, det är bl a därför man plockar bort passagerarpinnarna på rejshojjar så att man inte råkar framkalla klicket och får en helt orkeslös hoj. Det är rätt kul annars att stå vid banan med en lösplockad fotpinne och klicka när folk åker förbi, kul och se minerna när deras hojjar inte går i mer än 185 km/h :D

Kan man göra så? Kovlt!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top