GSX-R 1000 K7-tråden

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Va fick du ge med tull moms å frakt inräknat?

Eftersom jag inte fått paketet än vet jag inte ifall tullen kommer att läggas på. Ibland har man ju tur :) Allt som allt blev det 1200$ med express frakt samt pcIII mappad efter K7/K8. Enligt tullverket så kommer totalen att bli 10157 ifall de kommer tull på produkten.
 

YouKnowMe

Hmm...
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Mitt i Götttttttteborg
Hoj
KTM SuperDuke R
Har inte gått igenom hela tråden så jag kanske låter dum...men de flesta K7or man ser ute på vägarna är helsvarta...

Jag har en liten mer ovanlig, toksexig färgsättning på min - Röd/Silver...och undrar om det är någon mer än jag med denna färgsättning här då jag inte sett en enda ute på vägarna förutom min...:va

 

Robz

Guest
Har inte gått igenom hela tråden så jag kanske låter dum...men de flesta K7or man ser ute på vägarna är helsvarta...

Jag har en liten mer ovanlig, toksexig färgsättning på min - Röd/Silver...och undrar om det är någon mer än jag med denna färgsättning här då jag inte sett en enda ute på vägarna förutom min...:va

Inte så konstigt - de svarta har +5hk på slangen.... :tuttar
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Har inte gått igenom hela tråden så jag kanske låter dum...men de flesta K7or man ser ute på vägarna är helsvarta...

Jag har en liten mer ovanlig, toksexig färgsättning på min - Röd/Silver...och undrar om det är någon mer än jag med denna färgsättning här då jag inte sett en enda ute på vägarna förutom min...:va


Ahh en till som insett att dessa har ytterligare 5 hk extra:tummenupp

Dock så kommer nog min att genomgå ett färgbyte till nästa år, lutar åt svart och vit.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Jo jag såg en röd/silver i stockholm faktiskt. Snyggare i verkligheten än på bild.

Fråga: Kan man höja sitthöjden på K7?
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Tvärt om är det väl? I tidningarna står det 810mm på K7 och 830mm på K1/K2. Jag kan ju inte säga att jag känner att K7an är lägre när jag jämför men det är ju en annan femma. Tanken känns däremot högre på K7 och ungefär lika långt mellan sadel styre. Korrigera mig om jag har fel.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tvärt om är det väl? I tidningarna står det 810mm på K7 och 830mm på K1/K2. Jag kan ju inte säga att jag känner att K7an är lägre när jag jämför men det är ju en annan femma. Tanken känns däremot högre på K7 och ungefär lika långt mellan sadel styre. Korrigera mig om jag har fel.

Sadelhöjden kanske är lägre, Jag trodde du menade avståndet mellan sadel och fotpinnar.. Det är vansinnigt kort på K1/K2.
 

YouKnowMe

Hmm...
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Mitt i Götttttttteborg
Hoj
KTM SuperDuke R
Däckdäckdäck däckad...

Nu när säsongen börjat ta slut så börjar det bli dags att fundera på vilka däck man ska slänga på till nästa säsong...sägas ska att jag inte är nån som ligger med knäskrap på banan varje chans jag får:rullandeu . Behöver ett gatdäck med bra grepp för tuffare körning bara :tungan

Några däcktips? Vet att många förespråkar Qualifier RR...bra gatdäck eller kompromiss mellan ban/gatdäck?
 

Nicotin

Guest
Nu när säsongen börjat ta slut så börjar det bli dags att fundera på vilka däck man ska slänga på till nästa säsong...sägas ska att jag inte är nån som ligger med knäskrap på banan varje chans jag får:rullandeu . Behöver ett gatdäck med bra grepp för tuffare körning bara :tungan

Några däcktips? Vet att många förespråkar Qualifier RR...bra gatdäck eller kompromiss mellan ban/gatdäck?

kört 1 säsong på Qrr och dom funkar skitbra så länge det är torrt på backen men när det blir blött så är det som att köra med slicks på en isbana..noll och inget förtroende.

men vet man att man bara kommer köra då det är torrt så funkar dom skitbra.

men jag skulle tipsa om metzler M3, lika bra enligt mig i torrt men funkar också i blött.
dock så får man inte ut lika många mil på M3 än Qrr.
jag har kört otroliga 976 mil på mitt bakdäck.
 

Robz

Guest
kört 1 säsong på Qrr och dom funkar skitbra så länge det är torrt på backen men när det blir blött så är det som att köra med slicks på en isbana..noll och inget förtroende.
men vet man att man bara kommer köra då det är torrt så funkar dom skitbra.
men jag skulle tipsa om metzler M3, lika bra enligt mig i torrt men funkar också i blött.
dock så får man inte ut lika många mil på M3 än Qrr.
jag har kört otroliga 976 mil på mitt bakdäck.

M3 funkade väldigt bra för mig (även bana) - slitet till hälften såldes det med hojen efter 300mil varav ca hälften på bana.... helt otroligt egentligen. Gott om grepp tills det börjar överhetta. Bra våtegenskaper.
 

Nicotin

Guest
M3 funkade väldigt bra för mig (även bana) - slitet till hälften såldes det med hojen efter 300mil varav ca hälften på bana.... helt otroligt egentligen. Gott om grepp tills det börjar överhetta. Bra våtegenskaper.

äh du kör väl aldrig så hårt att däcken får övertemp va..:D :arsele
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Sadelhöjden kanske är lägre, Jag trodde du menade avståndet mellan sadel och fotpinnar.. Det är vansinnigt kort på K1/K2.
Har inte haft problem med benvinkeln på K2 men tycker inte om att Suzuki gjort sitthöjden lägre på nyare modeller. Aja, det är inte hela världen.
 

YouKnowMe

Hmm...
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Mitt i Götttttttteborg
Hoj
KTM SuperDuke R
kört 1 säsong på Qrr och dom funkar skitbra så länge det är torrt på backen men när det blir blött så är det som att köra med slicks på en isbana..noll och inget förtroende.

men vet man att man bara kommer köra då det är torrt så funkar dom skitbra.

men jag skulle tipsa om metzler M3, lika bra enligt mig i torrt men funkar också i blött.
dock så får man inte ut lika många mil på M3 än Qrr.
jag har kört otroliga 976 mil på mitt bakdäck.

Har M3 nu...framdäcket har hållit imponerande 900mil medan bakdäcket har gått 500mil och är nu officiellt slutkört.

Kanske får slänga på en runda M3or till då :gnissla
 

Banff^

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Noorden
Hoj
2006, Suzuki gsx-r1000
Har inte orkat läsa igenom hela tråden så jag slänger in en fråga i alla fall.

Finns det någon möjlighet att flytta ned fotpinnarna ett par cm på en gsx-r 1000 2006? Finns det andra fotpinnar att köpa till den menar jag då.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top