gsx-r 1000-03 eller honda 954 rr -03????

Har du ingen aning så är det "hugget som stucket".
Ingen av dem är dålig om man säger så....
 
Gixxern är ett strå vassare i allt!
 
Eldstorm skrev:
Har du ingen aning så är det "hugget som stucket".
Ingen av dem är dålig om man säger så....


Har letat ett tag nu men det finns inte så många 954 -03¨
men hel del gsx-r 1000 hmmmmm
Fan vad svårt...............
 
Satt också o valde mellan de 2 hojarna. Men till slut blev det en koppar färgad Gsx-r

Har knappt hunnit åka nåt på den. Men det va nog ett bra val
 
vill du ha en liten smidig lättsvängd hoj så är hondan bra,
men vill du ha en stor hoj med grym motor ska du ta suzukin.
men skillnaderna är inte så stora, ta den du sitter bäst på.
 
-dB skrev:
vill du ha en liten smidig lättsvängd hoj så är hondan bra,
men vill du ha en stor hoj med grym motor ska du ta suzukin.
men skillnaderna är inte så stora, ta den du sitter bäst på.

Tackar för alla svar.
Får ser var det blir för något.. :banana

Kör smart :tummenupp
 
silence skrev:
Någon som har tips vilken man ska köpa???? :confused:
Hondan är smidigare (kortare hjulbas), snällare och man sitter lite bättre (beror på hur lång man är oxå). gsxr är brutalare i allt. (allt kommer direkt vid gas pådragningen).
lite jobbigare körställning. kvaliten är lika bra på båda. har ägt både fireblade 959 och gsxr1000 -03, mitt val är gsxr1000! men allt är relativt.
 
Förutom skillnadena som står ovan så har hondan grymmare bromsar, dock inte radialmonterade ok som suzukin.
Hondans fotpinnar skrapar i lättare i kurvorna man kan tom få kåporna att ta i ordentligt vid hårda nerlägg.
Hondans helljus är avsevärt mycket bättre.
Hondan har elektronisk startspärr, men inte vit mätartavla.
Suzukin har styrdämp som original, som kanske inte är speciellt effektiv men den kan lätt bytas ut till en vassare, fästen finns ju redan.
På suzukin får man med ett lock med som man kan sätta dit istället för passagerardynan om man vill ha ensitskuts.
Hondan har hugger som original.
Suzukin är modernare(läs rejsigare) över lag. Hondan är mer en allroundhoj.
 
En 03 Honda som är fullservad har ju fortfarande några års garanti kvar. Tror inte Suzuki har det, Sen är ju 954 ovanligt snygg. :banana
 
Tjaa, Gixxerjensa sammanfattade väl det hela väldigt bra!

Jag rekar Hondan!
 
Vad ska du ha den till?

Att gixxern är mycket mer brutal mer skitsnack än fakta tycker jag.. Visst har den lite mer kräm i motorn men skillnaden är marginell..

Ska du köra på strippen köp gixern, vill du busa köp blejden.. "Vanlig" körning köp vilken som.

Slutsats, köp den du trivs bäst med.. Ingen av hojarna utklassar den andra..

Jaja alla gsxr-ägare, börja inte kasta skit på mig nu, gixxern är en asfet hoj.. Likså är bladen..

:pannkyss
 
Sep skrev:
Vad ska du ha den till?

Att gixxern är mycket mer brutal mer skitsnack än fakta tycker jag.. Visst har den lite mer kräm i motorn men skillnaden är marginell..

Ska du köra på strippen köp gixern, vill du busa köp blejden.. "Vanlig" körning köp vilken som.

Slutsats, köp den du trivs bäst med.. Ingen av hojarna utklassar den andra..

Jaja alla gsxr-ägare, börja inte kasta skit på mig nu, gixxern är en asfet hoj.. Likså är bladen..

:pannkyss

Jo jag vet tycker om honda bättre. Den är lite snyggare!! Men det finns fan inga 954 -03 till salu synd synd hmmm får väl vänta ett tag till. Men jag vill inte vänta :)

Vad ska man tänka på när man köper en sån här hoj????
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top