gsx-r 1000-03 eller honda 954 rr -03????

R-1000 skrev:
Jävla tjat om 954 av er som äger den, visst den är helt ok, men kom inte o jämför den mot en r-1000 03, jämför den mot nyare r6:or för dom går mer jämnt än vad 954:an gör jämfört mot gsx-r1000 :rofl

Hah, men 954án är ju brutalt mycket snyggare och jämnför du den med en 600cc e det ju någe som fattas hos dig. För du har väl kört dom hojarna du snackar om lr?? :fatta!

red_ninja skrev:
tja en 402 repa kanske det skulle vara intressant med en busa men vägen svänger ibland oxo :) :hihi

Du vet inte vad du går miste om. Har haft en busa själv och det går faktiskt riktigt bra att svänga med dom. Ingen banhoj precis men i gengäld en brutal spis som får dig att skrika av eufori när du drar i rullen. :Bugar

:fatta! inga problem att köra fort på slingriga vägar med en busa.

Killen och Roddy (hero) provade varandras hojar i somras, en gsx r 1000 01 och en busa. Roddys kommentar efter då de hade varit ute och maxat dem på en raksträcka var.

"fan jag blev så upphetsad så att visiret immade igen" :D

Effekt är inget om man inte kan hantera det.

:drool

Bifogat

• Hero o Amazon brummar.JPG
    Hero o Amazon brummar.JPG
    114.8 KB · Visningar: 119
  • 11juli7.JPG
    11juli7.JPG
    117.7 KB · Visningar: 151
Last edited:
The blade skrev:
Hah, men 954án är ju brutalt mycket snyggare och jämnför du den med en 600cc e det ju någe som fattas hos dig. För du har väl kört dom hojarna du snackar om lr?? :fatta!
Ja jag har kört dom hojarna jag snackar om :pannkyss

Zephro skrev:
Å jag mosade upp min i 139...... slipon å lite vax, de va allt som va gjort.....

:hihi

Tycker det låter som det skulla fattas lite i den 954:an om den bara har runt 130 hästar..... eller bänka dom på halvgas....??? :gnissla

:rolleyes:

du har samma effekt stortsett i 954an som i 929an.. du tappar ca 18% från veven till bakhjulet.. och med tanke på att en gsxr 1000 03 har mer effekt på bakhjulet än vad 954an har på veven orginal så lär där vara stor skillnad. dessutom går det inte att jämföra vridet i r1000 mot hondan.. men jag mena det kan skilja grymt mycket från cykel till cykel ..enligt akra skulle k5an ha 162 hk jag har 170hk i min med yoshi burk och det är SAE...

Man sitter annorlunda på k5-k6 jämte dem äldre gsxr fotpinnarna är uppflyttade och tanke betydligt smalare, den känns som att sitta på en 600..
suzuki är lika lättkörd som hondan har fin ocj jämn kurva från ca 4000RPM...

:tuttar

ulf skrev:
Du vet inte vad du går miste om. Har haft en busa själv och det går faktiskt riktigt bra att svänga med dom. Ingen banhoj precis men i gengäld en brutal spis som får dig att skrika av eufori när du drar i rullen. :Bugar

ok ja har inte ägt nån busa själv men den väger väl 200+ kan tänka mej att den är helt underbar på motorvägen med packväskor på semestern.

2fast4hjo skrev:
:fatta! inga problem att köra fort på slingriga vägar med en busa.

Killen och Roddy (hero) provade varandras hojar i somras, en gsx r 1000 01 och en busa. Roddys kommentar efter då de hade varit ute och maxat dem på en raksträcka var.

"fan jag blev så upphetsad så att visiret immade igen" :D

Effekt är inget om man inte kan hantera det.

:drool

Hmm var det den snubben som låg o bromsade upp mej i 2 varv på Kinnekulle i somras??: ): ): ) vill minnas att det var ett muskelberg som red på en busa!

Triggerhappy skrev:
Kan ju inte vara allt för mycket glädjebänk när Akrapovic mätte 131Hk orginal va ?
Jodå, visst kan det vara det. 128 på gixxern är t ex det högsta värdet jag sett. De siffror jag sett tidigare har legat mellan 124 och 127.

red_ninja skrev:
Hmm var det den snubben som låg o bromsade upp mej i 2 varv på Kinnekulle i somras??: ): ): ) vill minnas att det var ett muskelberg som red på en busa!

Första gången han körde på bana. Han var jättenervös (vill ju inte krascha med en sponsrad hoj) men ack så lycklig han var efteråt!! Kommer säkert att få se mer av både honom och cisi på kinnekulle i sommar.

R-1000..
Så 954án går jämt med en R6á. Det är svårt att tro. Och det kan inte va så stor skillnad mellan den och gixxern. Tror du e full av skitsnack :argpådato

Last edited:
jag märkte ganska stor skillnad i draget på min förra R1 och min nya R1000 så varför kan det inte vara skillnad?

:slicka

The blade skrev:
Så 954án går jämt med en R6á. Det är svårt att tro. Och det kan inte va så stor skillnad mellan den och gixxern. Tror du e full av skitsnack :argpådato

Nä... han menade att 954:an gick bättre, fast inte mer bättre än vad R1000 går bättre än 954:an.

CBR:en är en skitbra hoj, väger 165 kg torrvikt. Den är smidig. Vad ligger R1000 på för vikt?

H4 skrev:
CBR:en... väger 165 kg torrvikt.
Eller hur.

2fast4hjo skrev:
Första gången han körde på bana. Han var jättenervös (vill ju inte krascha med en sponsrad hoj) men ack så lycklig han var efteråt!! Kommer säkert att få se mer av både honom och cisi på kinnekulle i sommar.
Vad fint av dig att du upplyser oss om dina vänners göranden och havanden. Det är precis vad MC-relaterade diskussioner behöver :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!