gsx-r 1000-03 eller honda 954 rr -03????

silence skrev:
Jo jag vet tycker om honda bättre. Den är lite snyggare!! Men det finns fan inga 954 -03 till salu synd synd hmmm får väl vänta ett tag till. Men jag vill inte vänta :)

Vad ska man tänka på när man köper en sån här hoj????
Har hört att vissa haft problem med växellåda... men som sagt inget jag känner till :va

kan bara säga att jag är helnöjd med min 954.. :tummenupp
Ångrar inte en sekund att jag bytte från R1.
//tomson

Rasorblade skrev:
Har hört att vissa haft problem med växellåda... men som sagt inget jag känner till :va
Prexis,men o andra sidan så får ju dem flesta hojar problem med lådan efter några säsonger av slang övningar.
Kolla så att 2:an går i som den ska samt att den blir i även vid belastning.
Annars en kanon allround sporthoj i alla avseende.
Lycka till....

silence skrev:
Jo jag vet tycker om honda bättre. Den är lite snyggare!! Men det finns fan inga 954 -03 till salu synd synd hmmm får väl vänta ett tag till. Men jag vill inte vänta :)

Vad ska man tänka på när man köper en sån här hoj????

Uppfattades mitt inlägg så? Det var inte riktigt meningen.. Jag menar mer att skillnaden är så hårfin att det spelar ingen större roll vilken man köper.. Skulle jag varit ekonomiskt oberoende skulle jag nog köpt en gixxer 1000 -05 (av gathojarna då alltså).. :hihi

Sep skrev:
Uppfattades mitt inlägg så? Det var inte riktigt meningen.. Jag menar mer att skillnaden är så hårfin att det spelar ingen större roll vilken man köper.. Skulle jag varit ekonomiskt oberoende skulle jag nog köpt en gixxer 1000 -05 (av gathojarna då alltså).. :hihi

Nej jag förstod vad du menade :) .
Ja skulle man vara det så hade man nog
inga problem att bestämma sig :banana

lorkan skrev:
Varför ingen 1000RR då ? istället för 954an alltså...

Hittar jag en 1000rr som jag gillar är det en starkt alternativ men körställningen är i värsta laget. Vill kunna köra till t.ex norge några dagar utan att ha ont i kroppen :) 954an verkat ju vara mera human. Har inte suttit på en gsxr 03-04 så jag vet inte hur man sitter på dom.
Sålde precis min ninja9a -99. Sitter ju bra på den.. kanske lite för touring men det är gött att kunna åka en bit också.
Har en "köpa cykel" buget på c:a 100.000:- sen är ju inte alltid den dyraste bäst :tungan vill bara hitta en man kommer att trivas med.

Ni som kört både en gsxr1000 -03/04 och en 954a. Hur skiljer sig hojarna körställningsmässigt?
Har kört t.ex. en r1-02 ninja 9a och cbr1000rr... vilken påminner om vilken?!
DJUNGEL! :3freak
Fattar givetvis att man ska köra båda och prova vilken "jag" sitter bäst på. Men e nyfiken då jag ej kört dom än som sagt va. :hihi
Grymt tacksam om nån har någon erfarenhet av dessa!

Kenya skrev:
Ni som kört både en gsxr1000 -03/04 och en 954a. Hur skiljer sig hojarna körställningsmässigt?
Har kört t.ex. en r1-02 ninja 9a och cbr1000rr... vilken påminner om vilken?!
DJUNGEL! :3freak
Fattar givetvis att man ska köra båda och prova vilken "jag" sitter bäst på. Men e nyfiken då jag ej kört dom än som sagt va. :hihi
Grymt tacksam om nån har någon erfarenhet av dessa!

ZX10R 04-05?... ligger dessutom sjyst i pris!

Är det någon skillnad på draget mellan gsx-r 1000
och 954???

Har hört att 954 ska vara mkt slöare...??!!

silence skrev:
Är det någon skillnad på draget mellan gsx-r 1000
och 954???

Har hört att 954 ska vara mkt slöare...??!!
Stämmer. 954 hänger inte ens med 750-in.

Kenya skrev:
Sköjjar du eller är du allvarlig?! Är den seeeg i förhållande till gsx1000r asså, kan väll inte skilja så mycke.. eller? :va
Jag är helt allvarlig. Har haft tillfälle att jämföra många gånger (jag har en 750 -04. Jämförelsen gäller dessutom bara i lite högre farter, typ från 150 och uppåt). 954 är en mycket snabb maskin men den hänger inte med gixxrarna. Skillnaden i drag mellan en gixxer 750 och 1000 från 04 är fö inte jättestor och 954:an ligger inte heller lånt efter.

Kenya skrev:
Sköjjar du eller är du allvarlig?! Är den seeeg i förhållande till gsx1000r asså, kan väll inte skilja så mycke.. eller? :va

Det är en väsentlig skillnad i acceleration rakt fram mellan dom 2. Suzukin har en enormt rå och härlig motor, vilket jag inte anser vara fallet med 954an.

Dessutom har GSXR1000 5 års garanti från 03 och finns i den härliga färgen koppar/svart. Valet är enkelt!

//jaG

Bifogat

• Pirensidan.jpg
    Pirensidan.jpg
    116 KB · Visningar: 135
Zeb_Macahan skrev:
Det är en väsentlig skillnad i acceleration rakt fram mellan dom 2. Suzukin har en enormt rå och härlig motor, vilket jag inte anser vara fallet med 954an.

Dessutom har GSXR1000 5 års garanti från 03 och finns i den härliga färgen koppar/svart. Valet är enkelt!]

Som alltid beror det mest på pellen som håller i reglaget! Skiljer ju mikroskopiskt lite i tester som har gjorts. Skulle inte tro att en 750 eller 1000 går nämnvärt bättre än en 954 med skickliga chaufförer istället för korvmojjsglänsare. Patetiskt!

CBR954RR-02 ca 136Hk (slip-on)
GSX1000R-03 ca 156Hk (slip-on)

Samma bänk !
Siffror för jämförelse....ca 20Hk skillnad !

Funderar på en GSXR1000 - 03 som gått bara 100mil för 80.000:- på butik. Det är väll ett hyfsat pris eller har jag fel?

Triggerhappy skrev:
CBR954RR-02 ca 136Hk (slip-on)
GSX1000R-03 ca 156Hk (slip-on)

Samma bänk !
Siffror för jämförelse....ca 20Hk skillnad !

Det verkar var lite för bladen. :va Eller är det mycket för gixxern?

Det är ju på bakhjulet så man kan väl räkna bort en ~7% av effekten typ?

Ngt skumt verkar det vara iaf..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...