gsx-r 1000-03 eller honda 954 rr -03????

Kenya skrev:
Funderar på en GSXR1000 - 03 som gått bara 100mil för 80.000:- på butik. Det är väll ett hyfsat pris eller har jag fel?

Kom ihåg att inte betala det pris en handlare begär, dom har marginaler ändå.

Ge 75000kr eller se till att få med en uppsättning nya däck eller liknande.

Jag är också sugen på en Sukka 1000 -03'a.

Valet har varit mellan en sådan eller en 954'a, men efter att ha läst att suzukin gav ca 20HK mer på slangen så lutar det nog mot en sådan istället.

Zee skrev:
Det verkar var lite för bladen. :va Eller är det mycket för gixxern?

Det är ju på bakhjulet så man kan väl räkna bort en ~7% av effekten typ?

Ngt skumt verkar det vara iaf..
Siffrorna jag angav är min egen sukka´s siffror (den e såld) och bladen är en polares....SAE Corrected på slangen !

Roade mig med att kolla Akrapovics uppmätta siffror på orginalhojar!!

Honda 954: 131Hk
Honda 1000RR: 151Hk
GSX-R750-04: 128Hk
GSX-R1000-03: 151Hk
GSX-R1000-05: 162Hk
Ninja ZX-10R-04: 158Hk

Som nån annan sa så säger effektsiffrorna väldigt lite om vem som kommer fram först....om man säger så....men nog f-n känner man skillnad på "draget" mellan en 954á och en K5á det skiljer ju för bövelen 30HK!!!

Last edited:
JB74 skrev:
Som alltid beror det mest på pellen som håller i reglaget! Skiljer ju mikroskopiskt lite i tester som har gjorts. Skulle inte tro att en 750 eller 1000 går nämnvärt bättre än en 954 med skickliga chaufförer istället för korvmojjsglänsare. Patetiskt!
Alla kan hålla stumt på Anderstorpsrakan. Frågan gällde inte vilken som var snabbast runt hela banan utan vilken det är mest tryck i. Jag vet att Hondan kommer till korta därför att jag kört ikapp och förbi dem där (och på Falkenberg). GSXR 1000 slaktar 954:a där. VET du något saken eller har du bara läst tester?

Zee skrev:
Det verkar var lite för bladen. :va Eller är det mycket för gixxern?

Det är ju på bakhjulet så man kan väl räkna bort en ~7% av effekten typ?

Ngt skumt verkar det vara iaf..
Det är fantasisiffror för båda.

Kenya skrev:
Hittar jag en 1000rr som jag gillar är det en starkt alternativ men körställningen är i värsta laget. Vill kunna köra till t.ex norge några dagar utan att ha ont i kroppen :) 954an verkat ju vara mera human. Har inte suttit på en gsxr 03-04 så jag vet inte hur man sitter på dom.
Sålde precis min ninja9a -99. Sitter ju bra på den.. kanske lite för touring men det är gött att kunna åka en bit också.
Har en "köpa cykel" buget på c:a 100.000:- sen är ju inte alltid den dyraste bäst :tungan vill bara hitta en man kommer att trivas med.

Känner en som har sett skillnad på hela 11hk i bänk mellan 2 st nya 1000rr, man undrar ju hur fan dom lyckas med det. Kul att få "måndagsexemplaret"...sätta på pc3, slipon och filter och ändå inte få mer hk än den andra som är original.

Nä, har du ändå så mycket som 100 papp så testa en R1000 K5 istället.
Benvinkeln är relativt skarp på sukkan, då jämför jag med zx6r-03 och R1-05, det kan ju kanske kännas lite ovant i början. Men satan vilken jävla hoj till att gå :yoparty

Triggerhappy skrev:
Som nån annan sa så säger effektsiffrorna väldigt lite om vem som kommer fram först...
På en lång raka spelar förarskickligheten ingen större roll. Alla kan hålla stumt och de flesta kan dyka ner bakom kåpglaset. Effekt och aerodynamik avgör saken - inte körskicklighet.

Det är fantasisiffror för båda.
Det är det så f-n heller !! Det är uppmätta bakhjulshästar där jag personligen vart med !!!

Bingo skrev:
På en lång raka spelar förarskickligheten ingen större roll. Alla kan hålla stumt och de flesta kan dyka ner bakom kåpglaset. Effekt och aerodynamik avgör saken - inte körskicklighet.

Tills det är dags att bromsa dårå ..... :cdevil

Det här vart ju ganska enkelt att välja det får väl bli en gsx-r 1000 -03 åååå framåt. Eller honda 1000rr.

Tack så mycket för alla tips :Bugar !!

Nu gäller det bara att hitta en :banana

Triggerhappy skrev:
CBR954RR-02 ca 136Hk (slip-on)
GSX1000R-03 ca 156Hk (slip-on)

Samma bänk !
Siffror för jämförelse....ca 20Hk skillnad !

Runt 136 hade min 929 -00 på bakan på bakan. Så det låter lite?

Triggerhappy skrev:
Det är det så f-n heller !! Det är uppmätta bakhjulshästar där jag personligen vart med !!!
Glädjebänk :)

silence skrev:
Det här vart ju ganska enkelt att välja det får väl bli en gsx-r 1000 -03 åååå framåt. Eller honda 1000rr.

Haha, effekt är inte allt. Testa, du kanske gillar 954:an bättre. Många gör det!

silence skrev:

Ja du behöver ju en gixxer stället för Hondan, tur du var förnuftig så du inte köper en slö gammal äckelhoj. Den orkar knappt med en moped.....

Ska du inte tävla så skulle jag köpt 954'an. Bättre väghoj enligt mig.

Last edited:
Bingo skrev:
Kan ju inte vara allt för mycket glädjebänk när Akrapovic mätte 131Hk orginal va ?

Silence: Det är ganska milsvidd körkänsla mellan dessa hojar...954´an är ganska nätt å trevlig, i mina ögon lite "vek" i chassiet men med underbara bromsar !! En bra hoj !
Gixxern-03 har en kanonmaskin men är sävligare i chassiet, lite "trögare" men också stadigare....
CBR1000RR är jäkligt annorlunda att köra, man sitter f-n på framhjulet känns det som...kräver lite tillvänjning men sen är den tok snäll och förtroende ingivande. Jäkligt "enkelt" att åka fort på den hojen...men också väldigt snäll.

Mina uppfattningingar om oskruvade hojar ovan....bild dig en egen uppfattning. De är lika på pappret men det skilljer en hel del i karaktär mellan dem kan jag lova !!

Köp den hoj du känner mest för, testa helst

JB74 skrev:
Zeb_Macahan skrev:
Det är en väsentlig skillnad i acceleration rakt fram mellan dom 2. Suzukin har en enormt rå och härlig motor, vilket jag inte anser vara fallet med 954an.

Dessutom har GSXR1000 5 års garanti från 03 och finns i den härliga färgen koppar/svart. Valet är enkelt!]

Som alltid beror det mest på pellen som håller i reglaget! Skiljer ju mikroskopiskt lite i tester som har gjorts. Skulle inte tro att en 750 eller 1000 går nämnvärt bättre än en 954 med skickliga chaufförer istället för korvmojjsglänsare. Patetiskt!

Du kan ju inte jämföra en 954 körd av ett roadracingproffs med en gsxr1000 körd av "nisse vid kiosken".

Med samma förare på samma bana med samma förutsättningar är gsxr en modernare och snabbare hoj. pungt.

//jaG

Jävla tjat om 954 av er som äger den, visst den är helt ok, men kom inte o jämför den mot en r-1000 03, jämför den mot nyare r6:or för dom går mer jämnt än vad 954:an gör jämfört mot gsx-r1000 :rofl

Någon nämde att benvinkeln va snäv på gixxern. Har sittställningen ändrats nämnvärt mellan 01an och 06an?? Det är ju ganska stor skillnad på 954 och 1000rr :hihi

BlueNote skrev:
Runt 136 hade min 929 -00 på bakan på bakan. Så det låter lite?

Å jag mosade upp min i 139...... slipon å lite vax, de va allt som va gjort.....

:hihi

Tycker det låter som det skulla fattas lite i den 954:an om den bara har runt 130 hästar..... eller bänka dom på halvgas....??? :gnissla

Fast jag tycker det räcker med dom hästarna jag har, jag klarar ända inte av att uttnyttja allihopa, det var ju nån som sa det, effekt är inte allt! Många stirrar sig nog blinda på effektsiffror å köper det som är värst för tillfället för att sedan ändå bara utnyttja 1/3-del av cykelns potential! Ska man ha skiten som gathoj spelar det väl egentligen ingen roll om det är 130 eller 170 häst, det flyttar på sej utavbarahelvete i alla fall.....

:rolleyes:

Last edited:
Spelar ingen roll om det är 130 eller 170hk??? :lol Tja,har man aldrig gjort en fullgasacceleration i 2an med en Hayabusa eller liknande hoj, så vet man inte vad man går miste om. Snacka om adrenalinkick,garanterat beroendeframkallande. :yoparty

ulf skrev:
Spelar ingen roll om det är 130 eller 170hk??? :lol Tja,har man aldrig gjort en fullgasacceleration i 2an med en Hayabusa eller liknande hoj, så vet man inte vad man går miste om. Snacka om adrenalinkick,garanterat beroendeframkallande. :yoparty

tja en 402 repa kanske det skulle vara intressant med en busa men vägen svänger ibland oxo :) :hihi

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing