Putterossi
Ny medlem
Är på jakt efter en banhoj och har hittat en gsx 600 -01a som verkar ok. På den är orginalbromsar och fjädring. Funkar de tillräckligt bra eller är ett byte till andra komponenter att rekomendera?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Putterossi skrev:Är på jakt efter en banhoj och har hittat en gsx 600 -01a som verkar ok. På den är orginalbromsar och fjädring. Funkar de tillräckligt bra eller är ett byte till andra komponenter att rekomendera?
Snabbe_jag skrev:Bakdämparen bör bytas och även fjädrarna i gafflen ...
Goodstuff skrev:Beror väl på hur man kör? Kör man som Rossi så är byte att rekommendera men kör man som Bingo så kvittar det lika.![]()
Putterossi skrev:OK, så bakstötdämparna är inte de bästa. Iofs kanske de funkar för mig resten av säsongen medans jag lär känna den.
Hur är annars tillförlitligheten på dessa? Den är Yoshimura racekittad (helsystem, kam, tunnare topplockspackning och styrbox tror jag), någon som vet mer om det?
Putterossi skrev:OK, så bakstötdämparna är inte de bästa. Iofs kanske de funkar för mig resten av säsongen medans jag lär känna den.
Hur är annars tillförlitligheten på dessa? Den är Yoshimura racekittad (helsystem, kam, tunnare topplockspackning och styrbox tror jag), någon som vet mer om det?
Putterossi skrev:Det var väl kanske roligare att gasa mycket på rakan än att svänga![]()
Jag som hade tänkt att lägga första investeringen på en uppsättning extrafälgar får väl köpa fjädrar i stället då.
Teddy skrev:De av oss som brukade snyltläsa Roadracingwolds nätbilaga vet att.......
Putterossi skrev:Efter Teddys och Mattias inlägg vart man ju lite osäker![]()
Men som alla alltid säger om det är ett bra pris....
65K för en -01:a utagen -02 och kittad i motorn för att sedan körts i Rookie. Är det ett bra pris? Det är inte en uppsjö med delar som medföljer, dock allt orginal i nyskick.
Hey! Hur halkade jag in i denna diskussion?Goodstuff skrev:Beror väl på hur man kör? Kör man som Rossi så är byte att rekommendera men kör man som Bingo så kvittar det lika.![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |