GSX 1400-tråden

Hej på er. Det blev Michelin Road 5 till slut. Premiärturen blir nu på söndag då årets avrostning går av stapeln ute i Säve, Stora Holm. Ha det bra och kör lugnt i vårsolen. :tummenupp

Hej.
Sent svar, har kört på dunlop, bridgestone och metzeler. Alla var bra och kändes trygga men metzeler var halt vid temperaturer under 10 grader.
Tyvärr känns MC säsongen långt borta, kör fortfarande snöskoter:lol

Hej. Nu är däcken inruggade och fina. Har i stort sett bestämt mig för att sälja. Finns det kanske någon här som letar efter en GSX 1400 med hyggligt skick. Har rullat ca 4100 mil. Tänkte satsa på en hoj med kåpor. Har kikat på Yamaha FJR 1300 länge nu men inte ännu provkört den. Ha en go lördag. :tummenupp

Hel alla.....finns det ingen kvar på vår tråd? Jag har i alla fall inte sålt min kära 1400:a. Har haft stora funderingar om jag skall gå vidare och köpa en annnan hoj. I mitt tidigare inlägg stod det att jag var sugen på en Yamaha FJR 1300. Jag provade en 2011 med låga mil men jag tyckte den kändes så slätstruken i sin karaktär så den föll bort från min intresselista Så jag kvar hojen och troligt är att den kommer att följa mig den här säsongen också. Hoppas ni alla mår bra och kör försiktigt nu när snart säsong 2019 startar.

Hej på dig med Jodix :) .är kvar här men inte ute så ofta längre. Har kvar min 1550 kör dock inte så mycket längre, men tog premiärturen för ett par veckor sen :D .

Samma här har varit dålig på o hänga på forum. Premiärturen blev på avrostningen me smc o jag välte naturligtvis me hojen. Instruktören ville utmana mej o stå still me hojen i 2-3sec innan jag satt ner foten. Jag satt ner foten lite för sent så jag fick lägga ner hojen. Tackar mina Crash puckar.

Hade jag haft cashen och behovet för en extra MC hade jag nog fan slagit till... Vad ska du ha för den?

Har ni haft problem med era hydrauliska fjäderförspännare?

Det är nog bara luft i dom, dom är inte så avancerade så det är bara att öppna den lilla skruven, lufta och fylla på med olja. Vill man vara seriös så pressa isär den, rengör och fyll med helt ny olja.

Valet av olja spelar knappast någon roll eftersom den ju bara är där som ett inkompressibelt element. Men har man hemma lite gaffelolja, hydraulolja eller ATF så skulle jag välja det.

Har inte köpt någon 1400... ännu men har ett par likadana stötdämpare på min moppe. Fick dock plocka väck förspänningen för att det inte skulle bli en stelhäck.

Och ifall ni undrar så går dämparna bra att serva också om man vill fräscha upp dom.

Bifogat

• IMG_20200204_161942.jpg
    IMG_20200204_161942.jpg
    872.1 KB · Visningar: 51
Hej,
Håller på att göra vid en 14 K2 och hade behövt lite input om dimensionerna på original grenrör.
Främst vad det är för ytterdiameter på sista biten där ljuddämparen ansluter. Fick rostfritt grenrör till men vet inte om detta är i originalstorlek. Är 52 mm OD och 49 mm ID. Tacksam för svar så slipon kan inhandlas.

Ytter dia där 4 blir 1 är 43mm:tummenupp
43, hmm.....trodde inte de var så smala. Har iofs 4-2 rör men de bör ju inte vara större än 4-1 varianten. Så då är mina inte i original storlek. Tack försvaret Fillingen. Får leta slipon på diametern då. Fastnat för ljudet i Dominator sliponen.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back