GSX 1400-tråden

Jag har en som gått 10k Mil, En ägare innan mig (gått europaresor). Intressant?

Jag har bytt olja, filter, luftfilter, styrlager, styre, styrhöjare, blinkers, gaffeln har varit in på service.
Tanken skulle behöva en omlackering bland annat, dåliga bromsskivor.

- - - Updated - - -

Ingen som har eller vet av en "biglady" med skavanker eller defekter till ett bra pris?
Måste ju börja med ett nytt projekt:va
Se mitt svar ovan.
 
Jag har en som gått 10k Mil, En ägare innan mig (gått europaresor). Intressant?

Jag har bytt olja, filter, luftfilter, styrlager, styre, styrhöjare, blinkers, gaffeln har varit in på service.
Tanken skulle behöva en omlackering bland annat, dåliga bromsskivor.

- - - Updated - - -


Se mitt svar ovan.

Jag har svarat dig med ett pm :tummenupp
 
Mina planer på mitt nästa projekt baserat på gsx 1400 grusas av den är helfordonsgodkänd :brinnerup
Har kontaktat sfro o väntar svar, men vad säger ni, äre tvärstopp o bygga på "stora damen"? Geometrin på hojen skall behållas.
 
Mina planer på mitt nästa projekt baserat på gsx 1400 grusas av den är helfordonsgodkänd :brinnerup
Har kontaktat sfro o väntar svar, men vad säger ni, äre tvärstopp o bygga på "stora damen"? Geometrin på hojen skall behållas.
Ingen aning men är nyfiken på hur du skulle bygga
 
Ingen aning men är nyfiken på hur du skulle bygga

Tanken är att bygga en modern katana, med karossen från just katana, har samlat ihop de flesta kåpor och tank.
Men skall jag bygga på en 14, så måste jag ändra så pass mycket att det räknas som ombygggt fordon - efter en sfro besiktning :va
 
Tanken är att bygga en modern katana, med karossen från just katana, har samlat ihop de flesta kåpor och tank.
Men skall jag bygga på en 14, så måste jag ändra så pass mycket att det räknas som ombygggt fordon - efter en sfro besiktning :va
Har sett nån bild på ett sånt bygge.Förmodligen byggd utomlands var iallafall snyggt gjort
 
Ja det finns några byggen I Japan, o nån I Storbritannien, men annars verkar det inte vara så vanligt, kan ju såklart bygga på en bandit 1200, men inte lika snygg ram där, och en betydligt omodernare konstruktion, samt enkeldämpare bak, ska ju vara dubbel på en katana ju :Bugar
 
Ja det finns några byggen I Japan, o nån I Storbritannien, men annars verkar det inte vara så vanligt, kan ju såklart bygga på en bandit 1200, men inte lika snygg ram där, och en betydligt omodernare konstruktion, samt enkeldämpare bak, ska ju vara dubbel på en katana ju :Bugar

Inte på alla :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Tanken är att bygga en modern katana, med karossen från just katana, har samlat ihop de flesta kåpor och tank.
Men skall jag bygga på en 14, så måste jag ändra så pass mycket att det räknas som ombygggt fordon - efter en sfro besiktning :va

Det är väl bara att spara originalprylarna och flytta över när det är dags för besiktning?
 
Det är väl bara att spara originalprylarna och flytta över när det är dags för besiktning?

Den tanken har också funnits, dock känns det som det kan bli lite halvdant byggt då när man inte kan ta bort gamla fästen osv som sitter orginalare på ramen :va

Men enligt sfro, så om jag även byter gaffel, eller bromsar, så kan jag få igenom det som "ombyggt fordon" något som ändå funnits med i tankarna.
 
Den tanken har också funnits, dock känns det som det kan bli lite halvdant byggt då när man inte kan ta bort gamla fästen osv som sitter orginalare på ramen :va

Men enligt sfro, så om jag även byter gaffel, eller bromsar, så kan jag få igenom det som "ombyggt fordon" något som ändå funnits med i tankarna.

Jag skulle ju helst vilja göra precis så att man modifierar med adapter eller nåt så att allting kan återställas. Eller rent av i glasfiber gjuta av underdelen på 1400-tanken samt överdelen på katanatanken och foga samman. Sedan kan du göra fler och sälja.

Finns nåt tätningsmedel som kan användas invändigt.

Naturligtvis gör du då även sadel mm så att du kan sälja kompletta katanakit.

Men funderar du på annan gaffel så har du ju löst problemet där.
 
Jag skulle ju helst vilja göra precis så att man modifierar med adapter eller nåt så att allting kan återställas. Eller rent av i glasfiber gjuta av underdelen på 1400-tanken samt överdelen på katanatanken och foga samman. Sedan kan du göra fler och sälja.

Finns nåt tätningsmedel som kan användas invändigt.

Naturligtvis gör du då även sadel mm så att du kan sälja kompletta katanakit.

Men funderar du på annan gaffel så har du ju löst problemet där.

Jo, det skulle säkert gå o kränga några kit, men vilket jobb!
Tankar ska va i plåt, eller alu, mycket lättare o svetsa än o kladda polyester :3freak

Ja precis, det är kanske den lindrigaste vägen att gå.
Nån som vet hur försäkringen beräknas när det är "ombyggt fordon"?
O skrik till om ni vet av nån halvratig 14!:tummenupp
 
Hej alla. Jag skall köpa nya däck snart. Har kört med Dunlop mestadels. Vad har ni på era hojar och vilket däck föredrar ni? Det här har vi högst troligt snackat om förut men kan vara värt att ta upp igen.
 
Hej alla. Jag skall köpa nya däck snart. Har kört med Dunlop mestadels. Vad har ni på era hojar och vilket däck föredrar ni? Det här har vi högst troligt snackat om förut men kan vara värt att ta upp igen.

Nu kör jag iofs inte längre GSX men jag brukar donera framdäck (jag byter alltid i par) med bra mönster till Maveric. De är enligt honom mycket slitstarka med bra våtgrepp. Det är Michelin Pilot Road 4 GT dvs den förstärkta varianten som behövs till stora hojar med vikt och mycket vrid. Då GSX har sjukt bra bottenvrid vill jag minnas att den suddade däck rätt friskt så förstärkta däck skulle den nog må bra av.
 
Tack Maggy :tummenupp
Ja kanske det blir Michelin.......någon annan som har förslag på däck som ni tycker passar våra hojar med mycket bottenvrid?

Någon som kommer till MC mässan till helgen?
 
Kört med både Michelin och Metzelers road varianter och tycker de är i princip lika bra .Även haft nåt michelin sport men det vara inte så länge men härligt grepp i regn
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top