GSX 1400-tråden

Hej
Frågor om installation av PCV:
1) Är det sladden till Throttle Position Sensor som jag har pekat ut på ena bilden?
2) Har jag pekat på rätt sladd för jord till PCV och Autotune?
3) Kontakterna till spridarna har inte samma färgkodning som PCV kontakterna. I vilken ordning ska de 4 kopplas in?

View attachment 405740View attachment 405741

Jag chansade lite och kopplade som jag trodde. (Utom att TP-sensorn på bilden är den högra. Jag kopplade in på den vänstra.)
Hojen startade och var fullt körbar.
Lite ojämn tomgång bara.
Får undersöka det senare...
 
Last edited:
Dagen bjöd på Knix-kurs på Gröndal i Eskilstuna, insåg rätt snabbt att det är inte hästen utan kusken som sätter begränsningarna... Knix 2014-05-18 copy.jpg
 
Jag chansade lite och kopplade som jag trodde. (Utom att TP-sensorn på bilden är den högra. Jag kopplade in på den vänstra.)
Hojen startade och var fullt körbar.
Lite ojämn tomgång bara.
Får undersöka det senare...

Du har PM :)

/Maveric
 
Nu är sommaren här :), "Bulten" från i söndags, lördagen bjöd ju på mässa hos Rapido med handlare som arrangerade provkörning av diverse fabrikat, efter det så gjordes norrsidan av stan. Ducati fick tydligen mersmak och körde ett event igår em/kväll vid Rosenhill. Ganska smart att ta med sig grejerna till ställe där potentiella kunder finns och i direkt anslutning till bra vägar för provkörningen.
Skärmavbild 2014-05-19 kl. 19.27.20.jpg
 
Blåaktig, oljelik vätska!

Har en fråga till er alla här i tråden. Har upptäckt vid två tillfällen nu, efter längre körningar att efteråt har det läckt ut en blåaktig trögrinnande vätska ut genom en av dränslangarna undertill :va:confused:

Mängden är ungefär en matsked. Det luktar ganska starkt av bensin. Har ni någon förklaring till detta? Min gamla GSX hände detta aldrig med....

Det verkar vara så att det inte rinner ut fören hojen har kallnat helt, för den stod efter senaste turen ett antal timmar utanför sitt förråd, sen tvättade jag den för vi hade kört i regn så den var smutsig. Och efter det startade jag upp den och körde in i förrådet. Nu två dagar senare så kikade jag till den och upptäckte denna blåaktiga vätska i en liten pöl under motorcykeln.
 
Hej igen. Har plockat av tanklocket, och det visade sig att ventileringen har satt igen sig, så att det låg bensin i slangen samt under tanklocksfästet.
Blåste rent slangen och torkade rent under fästet. Det blåa i vätskan var alltså från tankens blåa lack som löst upp sig lite, där det "stått" bensin.
 
Last edited:
Hej igen. Har plockat av tanklocket, och det visade sig att ventileringen har satt igen sig, så att det låg bensin i slangen samt under tanklocksfästet.
Blåste rent slangen och torkade rent undet undet fästet. Det blåa i vätskan var alltså från tankens blåa lack som löst upp sig lite, där det "stått" bensin.

Skönt med enkla fel!
 
Nu är de nära:banana Hundra sidor:tummenupp

Mipet hade liknande problem me min men på min kom de lite brunt.
 
Hej jag har varit rätt tyst ett tag, haft fullt upp med annat så hojen har fått vänta :gnissla.
Men nu ska det förhoppningsvis hända lite, kommande helg lägger jag grundfärgen på alla detaljer (tank, bakände, sidokåpor o framskärm) all färg finns hemma ska bara ta mod till mig o lägga på den oxå :7peta .
Så håll tillgodo med bilder på pärlan som den såg ut tidigare i maj :yoparty.


DSC_0457a.jpg
DSC_0459a.jpg
DSC_0460a.jpg
DSC_0489a.jpg
DSC_0511a.jpg

edit bifogar en bild på lite försök till airbrush på framskärmen innan jag slipade ner den .

DSC_0402a.jpg



/Maveric
 
Last edited:
Hel.... Det rinner ändå bensin....? Rengjort med tryckluft. Märkligt:va
 
Jodix rinner det mycket soppa ? Kollade upp röret som slangen är kopplad till o det röret slutar i utrymmet under tanklocket så om man spiller när man tankar så ska soppan dräneras ut den vägen.
Enda gången det ska komma soppa där är vid ett ev spill annars måste det vara någon por eller skada på det röret inne i tanken (kollade upp detta iom. Att jag har en tom tank jag ska lacka som jag kan syna).
Skulle det vara så så vet jag inte hur man lagar det lättast dock kan du nog tillfälligt blockera slangen så det inte rinner ut soppa .
Men bör nog fixas på något sätt .
Kan ställa frågan på det eng. Forumet om någon varit ute för samma sak om du vill.

/Maveric
 
Maveric. Skulle bli glad om du kunde höra dig för på det engelska forumet :)Blir inte klok på detta....:huvet Det känns som om att det läcker genom det röret som passerar tankens insida ja... Mycket tråkig situation...:brinnerup Det är ju körsäsong nu:gråta
 
Hur tjockt är röret invändigt ? Det går inte lösa med att tvinga igenom nån slang eller liknande ? Visst finns ju risken att det kommer läcka bränsle runt den, men kanske går att lösa genom nån slangklämma undertill där det går ut, just för att kunna köra nu och laga sen :)
 
Hur tjockt är röret invändigt ? Det går inte lösa med att tvinga igenom nån slang eller liknande ? Visst finns ju risken att det kommer läcka bränsle runt den, men kanske går att lösa genom nån slangklämma undertill där det går ut, just för att kunna köra nu och laga sen :)

Inte tjockt gissar på 8mm utvändigt trologtvis max 7mm invändigt men löper inte rakt ner utan det finns böjar på vägen.
Men blockera slangen under tanken tillfälligt så du kan köra ,värsta som kan hända är "om" du sölar när du tankar så får du torka upp vid tanklocket direkt.
Den tanken jag har liggande som ska lackas nu har man tagit väck plåten med det lilla hålet i botten på tanklocket så det är lättare o se sagda rör inne i tanken och det ser ut som det är lött dit på bottensidan av tanken.

Jodix ska lägga en blänkare på gsx1400.org

EDIT: Nu gjort, hör av mig om jag får reda på något matnyttigt Jodix .

/Maveric
 
Last edited:
I morrn om allt går som planerat så ska bettan upp på dynobänken igen för en powerrun ,har fiddlat o funderat med inställningarna på PCV mappen nu i vår och tycker mig märka ett klart snärtigare svar o bättre drag:yoparty .
Så vi får se förra hösten landade det på 156,68hp/155.51 Nm med mager blandning.

Så håll fingrarna på en ökning ska updatera så fort jag kan senast torsdag:) .

/Maveric
 
Tack Maveric...:)

Har nu trycksatt röret och slangen.Satte en skruv i änden så dränslangen. Tryckte med ett lågt tryck uppifrån och kikade samtidigt ner i tanken för att möjligen kunna se om det bubblade...... Och tyvärr så tyckte jag mig se bubblor och tydliga rörelser i bränslet.

Skit också:huvet
 
Last edited:
Tråkigt jodix :( .
Vet inte hurvida man kommer åt det när man demonterat bränslepumpen men låt det vara pluggat för stunden så du kan njuta av sommaren o fundera lite under tiden.
ska se om jag får något napp på engelska forumet inget svar än hör av mig om det isf.

ska passa på o lämna en liten uppdatering ang min hoj den har sprängt 160hp vallen :D med marginal ;) .
ska i väg på party nu så jag hinner inte lägga in dyno pappret men gör det imorgon när jag nyckrat till ;) .
(Suger lite på karamellen ;) ).
/Maveric
 
Så nu har man piggnat till :fyllisar o här är utskriften från gårdagens bravader :) .
Landade på 168,5 hp o 160mn ,tror nog att jag är nöjd nu o hoppar ett ev ventilbyte nästa vinter ;) .

20140529_115438.jpg

Nu är det mer energi på o få ihop lackeringen av hojen, ska lägga grundfärgen i kväll o troligtvis börja lacka på lördag om allt går som det är tänkt.

/Maveric
 
Mycket trevligt Maveric :)
Nu vill vi ha all info på vad som är gjort med motorn, vad är bytt och vad är det bytt till ? :) Orkar du redogöra ? :)
Gjorde du bara en effektmätning nu eller även justering på sprutet ? I så fall vad var hk innan och efter ? Eller sköter du inställningen själv ?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top