GSX 1400-tråden

hejsan alla..

Nybliven ägare till en GSX 1400 -03, underbar hoj att köra. Passar mina önskemål väldigt bra.
Har några frågor till er mer vana och kunniga på just denna hoj.

Såg ett höjningskit på Ebay - nån som testat att höja bakdelen några cm? Vilka för och nackdelar blev det?
Funderar på att sätta dit ett 4-1 system, främst förljudet, tycker det finns tillräckligt med effekt för min smak. Några tips på bra system som inte kostar skjortan men ända har OK kvalité - eller räcker det med ett par schyssta slipon för ett skönare ljud?
Tar tacksamt emot tips på andra moddar ni gjort... alltid kul med nya idéer.

MVH Mattias
 
Hej och välkommen hit. Tror att Maveric har monterat en höjningssats på sin 1400:a... Ögna :3freakigenom sidorna här så kommer du att upptäcka mycket matnyttigt om din Hoj:)
 
hejsan alla..

Nybliven ägare till en GSX 1400 -03, underbar hoj att köra. Passar mina önskemål väldigt bra.
Har några frågor till er mer vana och kunniga på just denna hoj.

Såg ett höjningskit på Ebay - nån som testat att höja bakdelen några cm? Vilka för och nackdelar blev det?
Funderar på att sätta dit ett 4-1 system, främst förljudet, tycker det finns tillräckligt med effekt för min smak. Några tips på bra system som inte kostar skjortan men ända har OK kvalité - eller räcker det med ett par schyssta slipon för ett skönare ljud?
Tar tacksamt emot tips på andra moddar ni gjort... alltid kul med nya idéer.

MVH Mattias

På min -02:a jag hade tidigare så köpte jag det här slip-on kitet.
http://www.delkevic.co.uk/?section=...lencers______sre_stainless_steel_gsx1400_0105
Det lät riktigt trevligt (utan insatser) och gick bra att besiktiga med insatserna i. Var kanonfinish och mycket bra passform. Riktigt prisvärt tycker jag.
Körde med detta utan att mappa om utan problem. (originalhoj utan Power Commander). Det funkar med centralstödet.

På min -03:a jag har nu sitter det Akra helsystem men då ryker centralstödet och man bör komplettera med Power Commander och mappning för att få valuta för investeringen. Tyvärr låter det sämre(läs mindre) än min -02:a med slip-on gjorde.
 
Last edited:
Någon som sitter på elschema? Tänker montera 12V i toppkåpan och vill ju ha det switchat på nyckeln, går ju att mäta sig fram men är enklare med schema för att hitta "rätt" kabel att sno + från.
/U
 
Tack, tyckte jag letat igenom den sidan :) fanns ju lite längre ner.
/U
 
Last edited:
Jag tröttnade på mina svarta fälgar....:mad: Reflekterande fälgstripes lyfter fälgarna? :)..... Får se till vintern om det blir omlackering av dessa istället.
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    240.3 KB · Visningar: 96
  • image.jpg
    image.jpg
    251.4 KB · Visningar: 102
  • image.jpg
    image.jpg
    254.6 KB · Visningar: 97
  • image.jpg
    image.jpg
    254.9 KB · Visningar: 94
Nu har man kört in dom nya R&G puckarna.
2,7kg vägde grejorna:(
Hoppas man slipper använda dom.
IMG_0246.jpgIMG_0249.jpg
 
Mitt råd är att skaffa då grejerna ofta klarar motorn, som ju lätt springer läck om man lägger den på fel sida, kan ju vara avgörande om man kan köra vidare eller tvingas bärga efter en inte allt för märkvärdig marksyning.
/U
 
Räcker bra det där, du pluggade väl där slangarna går in I ventilkåpan
en del gör en "platta" o monterar under där slangen sitter

eller gängar m10 o drar I en insex stoppskruv där man trär på slangen:tummenupp
 
Räcker bra det där, du pluggade väl där slangarna går in I ventilkåpan
en del gör en "platta" o monterar under där slangen sitter

eller gängar m10 o drar I en insex stoppskruv där man trär på slangen:tummenupp

Jag skrev faktiskt till Halibag på 1400.org och ville köpa hans PAIRS plattor.
Men han ville inte ha betalt, utan skickade gratis.
Snäll kille. :)

Jag ska bara applicera högtemp silikon på plattorna och skruva dit dem...
Slangen till luftburken pluggade jag med en 300 grains 45/70 kula. ;-)
Och slangen ner till throttle bodyn ska jag plugga på något bra sätt.
 
Omg, jag har nog blivit gubbe :)
Imorgon är det dags att bänka hojen, blir en typ morgon förmiddagstur, så tänkte va fan jag slänger på min lilla "frontkåpa" :) Trodde jag aldrig jag skulle sätta på igen, men men gubbe kanske man är nu då :)
Återkommer med resultat imorgon troligen :)
 
Sådär!
129,39 hk och 134,35 nm
Så är ganska nöjd, hade väl trott 120+ men inte så nära 130 :)
Största skillnaden mot föregående mapp (tack för lånet maggy) var på låga varv, och det märktes med lite bättre respons.
Det är rätt coolt att se mätaren på 220, och sen dra ner rullen till max och ändå känna skillnaden i ax :)
Men så fort körde jag ju givetvis inte på allmän väg, byggde en egen lite snabbt för att testa bara..........:)
 
Hej
Frågor om installation av PCV:
1) Är det sladden till Throttle Position Sensor som jag har pekat ut på ena bilden?
2) Har jag pekat på rätt sladd för jord till PCV och Autotune?
3) Kontakterna till spridarna har inte samma färgkodning som PCV kontakterna. I vilken ordning ska de 4 kopplas in?

IMG_3949e.jpgIMG_3950e.jpg
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top