Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej Jodix, bra jobbat, vad polerade du gaffelbenen med, föresten Jodix det var väl du som bodde inte så långt i från där jag bor Alingsås, eller kommer jag i håg fel.
TTS slipar inte sina kammar själv utan anlitar Kent cams ,dom funkar kanon gör så man upptäcker att 1400:an har varvstopp(märkte jag när jag hade mina i min hoj).
Dock måste man ha överdim. shims oim. att dom är slipade i basen.
Yoshi är nästa steg o därefter kommer webcams (slipade o svetsade kammar) som sitter i min o Fillingens hojar.
Specarna finns här i tråden längre tillbaks, kommer dock inte ihåg var
Vridet finns där ändå men motorn blir mycket mer användbar i hela registret.
P.A.I.R ventiler sitter i toppen för att tillföra luft i avgasportarna men går relativt enkelt o blockera/ta bort vilket behövs om man ska bänka med en powercommander eller som jag köra med bredbands lambda.
/Maveric
Jag har konverterat till Öhlin bak. Funkar bra.Någon som bytt fjädringskomponenter?
/U
Tack, får se vad det blir, vad har du gjort i din motor?
/U
Hejsan alla här inne....Bifogar nya foton på min nya Lady. Har mestadels sysslat med rengöring och försökt till polering. Gaffelben och yttre motorkåpor var hårt ansatta av ärg och sliten lack på dessa delar![]()
Har bytt till mörka blinkersglas (tack Maveric), nya koppling/bomsgrepp, nytt mörkt ledbakljus. Nya däck är inköpta, men ej monterade ännu.
Skall även byta till stålomspunna bromsslangar och kopplingsslang samt bromsbeläggen bytes inom kort. Ny nååågot mindre regskylt också införskaffad...
Har inte kört nåt nämnvärt ännu. Korta svängar genom samhället. tycker den känns pigg...![]()
En hel del efter att jag köpte Maggys hoj o plockade liiite delar från hans motorutöver det så behöll jag mitt hemma snickrade öppna Kn-filtersystem och kompletterade med en PC-V med Autotune bredbands lambda.
Vilket gjorde 156hp o 155mn vrid vid en power run på dynobänken i höstas dock gick han då inte optimaltvilket han gör nu
.
Bifogar en länk till mitt vinter projekt 2013
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?102876-GSX-1400-tr%E5den&p=5717257&viewfull=1#post5717257
Appropå fjädring så bytte jag till progressiva Wirth fjädrar fram i vinter o tycker efter lite justering på förspänningen att den känns stabilare vid inbromsning men behöver köra lite mer innan jag lämnar något djupare omdöme.
/Maveric
Jag har konverterat till Öhlin bak. Funkar bra.
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |