GSX 1400-tråden

Tack Maveric. Det blir nog köp här i veckan. Själv har jag bara rullat runt på vår väg igår kväll. köpte på mig ett ett par nya däck också....Dunlop Sportsmart Sportmax fram/bak

Ja ni lyckosar som åkt lite här finns det inte en tanke än på att åka, blir att göra som Janne S torrgasa i garaget.
Och med tanke på kedja o drev ligger ett packet från RK o väntar på o bli monterat.

+4 grader igår, torra (om än något saltdammiga) vägar och strålande sol. Jag klädde mig varmt, rullade ut 1400:an och tog en rejäl tur. Ca. 10 mil blev det till slut, lite kallt om fingrarna men jag njöt i fulla drag! Vilken underbar hoj detta är..jag är nästan lite kär tror jag :D

Idag så blev det en liten sväng genom samhället och hem igen. Ungefär 1,5 mil. :)

Lite orättvist här i världen här är det -10°C på morgonen så det blir nog ingen tur än.:( Men våren kommer väl hit oxå får vi hoppas.:)
Tommy & Karin
Örnsköldsvik

Här i Norrbottens kustland har man kört Honda idag!
Tvåhjuling med automatlåda...

Den kastar snö väldigt långt! :3freak

Här i Norrbottens kustland har man kört Honda idag!
Tvåhjuling med automatlåda...

Den kastar snö väldigt långt! :3freak

:tummenupp :lol:lol:lol med andra ord mycket snörök i Norrbotten idag :yoparty.

/Maveric

Igår blev det ca 4 mil till. Lite kyligt om händerna, annars hur bra som helst :)

Hej grabbar! Ser att mycket har hänt sedan jag blev inaktiv här på sporthoj - har tittat in ibland, men utan att bidra med något :) Förra året blev det flytt till Malmö för min del, likaså ganska lite hojåka, något som jag har saknat...

Tråkigt nog måste jag meddela att jag avyttrat den GSXen och gått över till den mörka sidan hos BMW, med kardandrift, ABS-bromsar och värmehandtag... Förhoppningsvis blir det mer åka i år, och mindre smörja kedja :)

Tittar in här lite då och då, GSX1400 kommer alltid ha en särskild plats i hjärtat!

Hittade dom här bilderna på nätetATTACH=CONFIG]356219[/ATTACH]mediaCA4BUQAF.jpgmediaCA8B0BO6.jpgmediaCAE9S7WY.jpg

Bifogat

• mediaCAH3IN67.jpg
    mediaCAH3IN67.jpg
    95.6 KB · Visningar: 66
  • mediaCA3SR4OW.jpg
    mediaCA3SR4OW.jpg
    113.1 KB · Visningar: 65
Last edited:
Hmm fin maskin det där men 253 hk med 6psi (0,4 bar) verkar inte vara rätt.
En standard 1400 med 0,4 bars tryck kommer (teoretiskt) att leverera ca 150hk, rätt stor diff där.

Tror inte att TTS kammarna gör 103hk
Jag laddar 0,7 bar och (teoretiskt) nosar på ca 200hk.

Men snyggt bygge

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...