GSX 1400-tråden

Måste fixa färgen på mina fälgar nästa vinter... men i den här landsänden känner jag inte till någon som pulverlackar till privatpersoner.

Jag har i alla fall startat upp och tagit en tur på ca 7km ikväll!
Servad med nya bromsskivor och allt. 10 min efter hemkomsten drog dimman in och nu är det -3!

Men säsongspremiären är ändå avklarad! :yoparty
 
Försök fixa det när du passerar skåne då. Det borde väl gå att fixa på ett drygt dygn om pulverlackeraren är inbokad till rätt dag.

Sant... men denna säsong tänkte jag köpa mer bensin istället!
Har ett uppdämt behov då tingestarna på fyra hjul bara vill ha diesel. :3freak
 
Då va premiärturen avklarad dock ej me 1400an.Väntar ännu på framhjulslager hade förmodligen tagit kortare tid
o köpt dom på e-bay men o andra sidan så har jag haft hela vintern på mej o köpa.

Denna startar i alla väder.
DKW på hamnen.jpg
 
Ikväll åker jag till Askersund på vårmönstring, och vädret är helt perfekt! Brukar vara knökfullt med hojar på torget och så blir det nog ikväll också :)
 
Äntligen, nu är premiären avklarad (blev väl sist i år).
Har även varit i kontakt med en som säger sig komma in o mappa i orginal boxen

ska besöka honom lite längre fram för o se om han fixar lite jämnare gång (2500¨3000 varv)
 
Åkte drygt 20 mil på valborg och deltog i en riktigt imponerande MC-kortege från Askersund till Skyllberg. 1400:an gick som en klocka och sörplade bara i sig 12 liter soppa, trots ett och annat skapligt pådrag :rodnar
Igår tog jag en kortsväng ner till Fellingsbro för att kika på Jänkare, hojar och annat skoj, och fick lite problem på hemvägen. Motorn började gå väldigt ryckigt, dock utan att FI lampan tändes så jag antar (hoppas) att det inte är något fel i boxen. Inga avgas poffar i märktes, motor gick bara väldigt ryckigt. Jag hade precis varit och tankat, alltså fräsh soppa (får man hoppas) i tanken. Den fick kallna när jag kom hem och vid ny uppstart märktes inte problemet. Några tips om vad som kan ha varit orsaken? Jag är lite orolig...
Lite fakta om min hoj: Årsmodell 2002. Köptes i höstas och har 1600 mil på mätaren. Sedan 2006 har den bara gått 400 mil, förra ägaren körde den väldigt lite. Nytt batteri och nya tändstift + ny olja och filter. 4-1 Laser hotcam helsystem (skall snarast bytas ut till ett med dubbla GPR dämpare..frugan bromsar..grrr)
 
Äntligen, nu är premiären avklarad (blev väl sist i år).
Har även varit i kontakt med en som säger sig komma in o mappa i orginal boxen

ska besöka honom lite längre fram för o se om han fixar lite jämnare gång (2500¨3000 varv)
Med 1400 har ja inte varit ute me än. Men till helgen ska nog de va avklarat.
 
Hallå igen gott folk.

Jag har nya tätningar och skruvar till både kopplings- och bromsvätskebehållaren kvar sen jag sålde hojen om det kan vara av intresse för någon.

PM:a vid intresse. Mvh/Björn
 
Åkte drygt 20 mil på valborg och deltog i en riktigt imponerande MC-kortege från Askersund till Skyllberg. 1400:an gick som en klocka och sörplade bara i sig 12 liter soppa, trots ett och annat skapligt pådrag :rodnar
Igår tog jag en kortsväng ner till Fellingsbro för att kika på Jänkare, hojar och annat skoj, och fick lite problem på hemvägen. Motorn började gå väldigt ryckigt, dock utan att FI lampan tändes så jag antar (hoppas) att det inte är något fel i boxen. Inga avgas poffar i märktes, motor gick bara väldigt ryckigt. Jag hade precis varit och tankat, alltså fräsh soppa (får man hoppas) i tanken. Den fick kallna när jag kom hem och vid ny uppstart märktes inte problemet. Några tips om vad som kan ha varit orsaken? Jag är lite orolig...
Lite fakta om min hoj: Årsmodell 2002. Köptes i höstas och har 1600 mil på mätaren. Sedan 2006 har den bara gått 400 mil, förra ägaren körde den väldigt lite. Nytt batteri och nya tändstift + ny olja och filter. 4-1 Laser hotcam helsystem (skall snarast bytas ut till ett med dubbla GPR dämpare..frugan bromsar..grrr)

Det sitter en kontakt som känner av när sidostödet är nere smörj o kolla så att
stödet går tillbaka riktigt. har hänt fler.
 
Bra tips! Det ju faktiskt väldigt ofta som felen är enklare än man tror, skall genast smörja upp och kolla stödet. Tack!
(Min bror körde sin Triumph 995 Daytona till verkstad efter liknande problem för några år sedan, dom drog bara åt plus-polen på batteriet som brorsan just bytt...som sagt var, problemen är ofta enklare än man tror)
 
Äntligen, nu är premiären avklarad (blev väl sist i år).
Har även varit i kontakt med en som säger sig komma in o mappa i orginal boxen

ska besöka honom lite längre fram för o se om han fixar lite jämnare gång (2500¨3000 varv)

Låter intressant....följ gärna upp och berätta hur det har gått :hej
 
Måste fixa färgen på mina fälgar nästa vinter... men i den här landsänden känner jag inte till någon som pulverlackar till privatpersoner.

Jag har i alla fall startat upp och tagit en tur på ca 7km ikväll!
Servad med nya bromsskivor och allt. 10 min efter hemkomsten drog dimman in och nu är det -3!

Men säsongspremiären är ändå avklarad! :yoparty

Luleå Idustrilackering pulverlackade mina TLs fälgar. Ringde honom förra veckan angående att få 4 bilfälgar lackade, tyvärr har han inte tid att blästra men lacka skulle han hinna med.

Annars kanske Bläster och Lack på Storheden kan göra jobbet?

/
Stefan
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top