GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Det hade varit kul o gjort
en sån resa men tiden vill inte räcka till :död

Roger

Jo det tar en stund men vilka minnen körde 701mil på 14 dagar :näsblod.

Men trots allt inga problem med umpan :tungan.

Sista dagen startade jag på ACE Cafe i london kl8 eng. tidzon (-1 tim)

kom till Calais via Eurotunneln vid 0:10 på natten sen drog jag heeelllaaa vägen hem med div pauser så jag var hemma vid halv 8 på kvällen 150 mil senare :tungan .

Men vägarna i Skotland :Bugar:Bugar.

Men om du sa att jag skulle göra det igen nästa vecka inga prob om finansen o ledigheten finns :tummenupp.

Kommer att lägga upp bilder på rundan o en video oxå när jag kommit i fatt här hemma, under denna länken http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=218456
 

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
svalöv
Hoj
MT-09 2016
Hej såg ett vindskydd som satt på en gsx 1400 som var väldigt likt orginalet på Kawasaki ZRX 1200 R från 2005. Nån som vet var man köper detta???
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Kastar ut en fråga här till alla proffs. Varmkörd motorcykel går mycket ojämt och "ryckigt" på lågt varvtal ca 2000-2500 varv, det känns nästan ibland som om den dör och snabbt återfår kraften detta är på jämn gas + raksträcka 3:ans växel. Kör jag i ca 120 km/h så ligger den mycket stabilare på sitt varvtal, den "rycker" inte något nämnvärt. Någon som kan ställa diagnos på denna beskrivning?
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Kastar ut en fråga här till alla proffs. Varmkörd motorcykel går mycket ojämt och "ryckigt" på lågt varvtal ca 2000-2500 varv, det känns nästan ibland som om den dör och snabbt återfår kraften detta är på jämn gas + raksträcka 3:ans växel. Kör jag i ca 120 km/h så ligger den mycket stabilare på sitt varvtal, den "rycker" inte något nämnvärt. Någon som kan ställa diagnos på denna beskrivning?

Låter som att det är dags att göra rent soppafiltret i tanken... ta lös tanken och skruva sen lös soppapumpen under så ser du filtret. Kostar gratis då det är en "o-ring" som tätar pumpen mot tanken dvs den behöver inte bytas.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Nej det satt ett likadant på en 1400 med orginal framlampa alltså rund:tungan

Kawan har fyrkantigt lyse så den passar nog dåligt... jag har satt en original tillbehörskåpa från en GS 500 på min. Bilder finns tidigare i denna tråd. Skall tydligen finnas en original tillbehörskåpa även till GSX 1400 men jag har inte hittat något ställe som säljer den.
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Låter som att det är dags att göra rent soppafiltret i tanken... ta lös tanken och skruva sen lös soppapumpen under så ser du filtret. Kostar gratis då det är en "o-ring" som tätar pumpen mot tanken dvs den behöver inte bytas.

Tackar för snabbt svar. Skall inom det snaraste demontera tanken för rengöring. Får se om det blir stabilare gång på henne sedan.:)
 

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
svalöv
Hoj
MT-09 2016
Kawan har fyrkantigt lyse så den passar nog dåligt... jag har satt en original tillbehörskåpa från en GS 500 på min. Bilder finns tidigare i denna tråd. Skall tydligen finnas en original tillbehörskåpa även till GSX 1400 men jag har inte hittat något ställe som säljer den.
Hej hittade den på youtube sök gsx 1400 filmen e 3 dagar gammal speltid 2 minuter 41 sekunder....var kan man tänkas hitta den???
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hej hittade den på youtube sök gsx 1400 filmen e 3 dagar gammal speltid 2 minuter 41 sekunder....var kan man tänkas hitta den???

OK... http://www.youtube.com/watch?v=UFIjmELSVZ8
Det verjkar var den som ofta säljs på japanska ebay... närmsta man kommer den är GSX 1400 original toppkåpan. Snygg är den...
Har du kolla på Skidmarx ( http://www.skidmarx.co.uk/section/fairings/cockpit/intro.html ) ... de har en kopia på GS 500 kåpan jag har som jag vill påstå är rätt lik de jag nämnt tidigare i denna tråd.
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Nytt framdäck, nya belägg fram plus ett oljefilter finns att köpa. Kolla säljes..

Mvh F
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Besiktningsdags imorgon... tänkte byta sidokåpor och sen se ifall det går.:cool:
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Gick bra... besiktningmannen gillade hojen starkt.
"Syns att den ägs av en entusiast" är det en komplimang?
Annan kommentar var: "fin motorkaraktär" :yoparty
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Gick bra... besiktningmannen gillade hojen starkt.
"Syns att den ägs av en entusiast" är det en komplimang?
Annan kommentar var: "fin motorkaraktär" :yoparty


:D:D"fin motorkaraktär":D:D jupp skönt att det gick bra tror nog att du kan ta åt dig kommentarerna som komplimanger definitivt :tummenupp.

Min ska in nästa år för första gången men det bör inte vara några prob.

Men skulle dom börja tjata om helfordons godkännande så är nog dom flesta av oss rökta :rolleyes: :gnissla så jag vet inte om jag ska hänga på den monstruösa orginalljuddämparen innan :brinnerup .

Ha de äran förresten :krama du börjar närma dig the big 40 nu :D,jag är lite sent ute jag vet men bättre sent än aldrig :).


/Maveric
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Glömde att säga det finns ett klipp på Youtubehttp://www.youtube.com/watch?v=RVzL7yKrejAangående vägarna i Skottland .
Jag la ut det i går, ler fortfarande när jag tänker på det :D.
Är inte hela klippet men jag håller på att sätta ihop en dvd med mera film från träffen så detta är en teaser:tummenupp.
Filmat med en digitalkamera Nikon L110 :).

/Maveric
 

lilleroger

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Ort
skurup skåne
Hoj
gsx 1400 k6 honda cbx 600e 83
Glömde att säga det finns ett klipp på Youtubehttp://www.youtube.com/watch?v=RVzL7yKrejAangående vägarna i Skottland .
Jag la ut det i går, ler fortfarande när jag tänker på det :D.
Är inte hela klippet men jag håller på att sätta ihop en dvd med mera film från träffen så detta är en teaser:tummenupp.
Filmat med en digitalkamera Nikon L110 :).

/Maveric

Vilka mysiga hojvägar :tummenupp:tuttar:Bugar
och vilken natur avundsjukan gör sig påmind än en gång :D

Roger
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Hallå Maveric
Det var en rejäl resa det där med bra bilder o trevlig läsning:tummenupp

lite smolk i bägaren är väl att man nöter en del på regnstället.

Här händer det inte mycket har stått still ett bra tag nu det är väl
bara o vänta på nästa sommar nu
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top