GSX 1400-tråden

God fortsättning allihop:) Börjar känna suget som vanligt efter årsskiftet....
 
God fortsättning allihop:) Börjar känna suget som vanligt efter årsskiftet....

Tackdesamma till dig med :), tog min sista runda för året på juldagen :tummenupp +8 grader o torrt ute så stillade den värsta appstinensen. tur det för i dag var det -16 ute :3freak.
Men nu satsat vi på mc mässan i Göteborg 29-31 jan så ska ni dit så kanske vi ses :yoparty.

/Maveric
 
Hej alla! Köpte mig igår en gsx 1400 -03. Passade också på att beställa ett Akra helsystem. Blir lite annat godis allt eftersom. Härjade en runda i parkeringsgaraget till någon tyckte "usch vad det luktar avgaser".. no shit. Är en 46-årig (stundtals omogen) Helsingborgare. Läser tråden med stort intresse, mycket inspirerande :)
 

Bifogat

  • 12508844_10153462894669385_8918803435963640773_n.jpg
    12508844_10153462894669385_8918803435963640773_n.jpg
    87.9 KB · Visningar: 87
Last edited:
Hej alla! Köpte mig igår en gsx 1400 -03. Passade också på att beställa ett Akra helsystem. Blir lite annat godis allt eftersom. Härjade en runda i parkeringsgaraget till någon tyckte "usch vad det luktar avgaser".. no shit. Är en 46-årig (stundtals omogen) Helsingborgare. Läser tråden med stort intresse, mycket inspirerande :)

Ja välkommen hit PMT:tummenupp
 
Tack ni, värmer :) Lagt på Akra helsystem vilket blev fantastiskt bra såklart. Viktbesparingen mot original 4-2 är klart kännbar, motorn känns "befriad" och hojen smått hysterisk. Mycket vill ha mer, har ett par funderingar. Hög(re)-komp kolvar (original-borr), st1 kammar + portning. Vågar man gissa kring 140 på hjulet?12670129_10153481426354385_4793706242441514045_n (1).jpg
 
Last edited:
Hej på er. Satt och slötittade på äldre inlägg och fastnade på Maverics bilder när han bland annat lackerade om ram och fälgar:tummenupp. Jag har gått och varit sugen på att göra något åt mina svarta fälgar en längre tid, men inte riktigt vågat, orkat. I alla fall så började jag att ta bort fälgstripes och det var ett rent hel...e att få bort stripes och limrester. sen blev det slipning och mer slipning, våtslip från 240 papper till 2000. Sen glänsning och polering..... ja resultatet är långt från perfekt men helt ok för ögat om man inte synar för nära:3freak. Nu imorgon påbörjas bakdäcket...Ha en go helg allihop. Är det någon som har varit ute på vårtur ännu?
 

Bifogat

  • IMG_5861.JPG
    IMG_5861.JPG
    1.8 MB · Visningar: 74
  • IMG_5877.JPG
    IMG_5877.JPG
    1.4 MB · Visningar: 89
  • IMG_5924.JPG
    IMG_5924.JPG
    1.1 MB · Visningar: 74
  • IMG_5935.JPG
    IMG_5935.JPG
    1.2 MB · Visningar: 78
  • IMG_5974.JPG
    IMG_5974.JPG
    1.2 MB · Visningar: 90
  • IMG_5988.JPG
    IMG_5988.JPG
    1.2 MB · Visningar: 100
  • IMG_5989.JPG
    IMG_5989.JPG
    1.2 MB · Visningar: 83
  • IMG_5990.JPG
    IMG_5990.JPG
    1.1 MB · Visningar: 87
Hmm.. okej. Ser ut så här på min hoj. Är det nån "tailriser" (får en känsla av att det sitter felmonterat)? Ca 50 mm mellan bultarna.
 

Bifogat

  • 12754888_10153573003904385_2086521953_o.jpg
    12754888_10153573003904385_2086521953_o.jpg
    94.9 KB · Visningar: 97
Last edited:
Behöver lite teknisk support. Hojen är nu utrustad med pcIII, KN och helsyst Akra. Lämnade in den för mappning i veckan, men problem. Vid jämn gas lägre varv matar den på bränsle tills den storknar. Det typ rinner soppa ur ljuddämparen. Fick en toppnotering på drygt 120/hjulet vilket alltid är trevligt såklart men då den inte går att mappa med soppastrulet så fick jag lämna med en urkopplad pcIII. Den går behjälpligt nu vilket inte är i närheten av acceptabelt såklart. Den stannar frekvent vid rödljus, luktar soppa och Fi-lampan lyser ibland.
Är det någon styrenhet, insprutning, sensorer eller vad? Har bokat felsökning men ett par tips här vore guld såklart. Om det finns liknande inlägg så bugar jag mig givetvis ödmjukt inför en tillrättavisning.

Mvh / Magnus
 
Hej halkar in här med ett tips, kolla vad det är för felkod,, kolla på sidan 80 i tråden
kolla även slangen till IAP sensorn (sitter under tanken) den känner av undertrycket i insuget,

Är slangen eller sensorn paj går cykeln dåligt på låga varv men funkar på högre :tummenupp
 
Tack för tipset, Fillingen. Ska titta på detta imorgon. Känns som om den går på 3 cyl emellanåt och efter lite letande så hittade jag liknande symptom på s 77. Problemet visade sig vara "fukt i kontakter vid spridare". Också ett fix inför morgondagen.
Nu till nästa elände.. förspänningen har gett upp höger bak. Tydligen ett mycket vanligt fel *tilt*. Jaha, är det ett par Hagon Nitro som gäller eller har någon en patentare på detta?

Men.. allt jidder åsido. Kopplade åter in Powercommandern idag och fick ett par ögonblick med bestämd gashand när allt verkade stämma. Men för satan vilken underbar motor, vilket vrid. Ylade längs havet i Helltown med ett enormt leende. Åtminstone tills stötdämparen gav upp och det blev lite slingrigt.. och hojen surt hackade sig till stopp. Men, det var det värt :)
 
Last edited:
Ja då har man gått i backen på första turen:mad::mad: Känns sådär kul. Torr vägbana i solsken, inget rullgruss. Helt nya däck som var glashala.....Ont i ryggen och armbågen och axeln. Vurpade i låg fart. Hojen är skadad men körbar. Höger fotpinnar bröts av och backspegeln är knas. Sen mindre repskador på ett flertal ställen. Tråkig start på säsongen.
 
Skit, man får fokusera på det som ändå är positivt.
Du är hel men mörbultad
Hojen behöver "bara" plåstras om, och det hände innan säsongen satt fart på riktigt (Stockholm här)
 
Sitter och funderar på mitt bakdäck. Det känns helt overkligt att det skall vara så otroligt halt.....hade nästan inget gaspådrag och endast lätt lutning i svängen.....Dunlop Sportmax Sportsmart. Har haft tidigare versioner av just det däckmärket och mina erfarenheter av däcket är mycket positiva. Är mycket noggrann med att rugga in mina nya däck och kör mycket försiktigt de första 10-15 milen. Köpte från Däckonline.se och där har jag gjort alla mina köp sen jag tog MC kortet. Har ni några erfarenheter att dela med er så tager jag tacksamt emot dessa. Ha en Glad Påsk alla i tråden :hej
 
Trist med vurpan, hoppas du är ok. Kalla vägbanor även om solen skiner. Jag härjar mest i stan men tycker det släpper ändå. För att inte tala om all grus, rätt "intressant" emellanåt.
 
Ja då har man gått i backen på första turen:mad::mad: Känns sådär kul. Torr vägbana i solsken, inget rullgruss. Helt nya däck som var glashala.....Ont i ryggen och armbågen och axeln. Vurpade i låg fart. Hojen är skadad men körbar. Höger fotpinnar bröts av och backspegeln är knas. Sen mindre repskador på ett flertal ställen. Tråkig start på säsongen.

Skit :( men som Katana sa positivt att du klarade dig hyfsat, hojar går o laga människor är lite svårare :näsblod. Har hunnit tänka på min vurpa o önskar nästan att jag inte höll emot för o rädda hojen då kanske jag inte behövt vara sjukskriven i 3 månader :näsblod.
Men gjort är gjort, har du fått tag i delar eller ska jag kolla på engelska forumet om det finns något där ?

/Maveric
 
Hej Mav. Det får bli ett försäkringsärende. Har kikat lite snabbt på delar, främst på Ebay, England, Tyskland. Tar gärna emot tips på delar m.m. Har ruggat däckssidorna med sandpapper och skall torka av dem med lite starkare medel...de känns hala och glattiga.om vädret är bra imorgon så tar jag ut den och kikar lite på om jag kan montera en tillfällig fotpinne för att kunna köra en sväng och känna lite på hur den känns för övrigt. Gaffeln ser helt intakt ut. Mätarhuset har skadats och hänger på trekvart....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top