GSX 1400-tråden

Japp, så igår var jag å tjejen nere på Knutstorp och kollade på SM i roadracing... Hur gottigt som helst. Men faan va lite folk som var och tittade... :-(
 
Hallå, här händer det grejor. Kul med lite nya GSXare:tummenupp
Själv har ja monterat indikatorn så det lyser under 6an på varvräknaren när 6an är I, funkar

kanoners (tack Maveric).
Sen är det bytt bakdäck då ja fått en så kallad touring rand = platt mitt på

satte då på ett pilot road 3med 55 profil istället för 50 (stämmer mer mot hastighetsmätaren).
Sen blir ja lite orolig när ja ser att en del har kört fortare än 200 km/h :va för enligt dom

uppgifter jag har så är den högsta tillåtna hastigheten 120 km/h :fakta så ja hoppas att dom körningarna
har skett på avlyst väg eller på bana

Ha De Gott :rock
 
Det blev en sväng till idag till Knutstorp.... Kunde inte låta bli när vädret var så fint...

Ang visning av vilken växel man har i så funderar jag att montera en 7-segments display (old school) som visar vilken växel man har i. Tycker det är skitsnyggt när man har en ledlampa som lyser i varvräknaren...Men jag har fastnat för och ha en liten display ändå..Integrera den på nått snyggt sätt så den inte syns förrän man slår på tändningen.

Nä Fillingen, ingen här skulle någonsin våga sig på sådana hastigheter....du ska inte tro på allt som skrivs på nätet..haha :hej
 
Nu när det börjar bli svart om natten har ni tips på bra halvljuslampa som lyser bra. Den som sitter i min lyser väldigt dåligt, det är nog orginal. Min SV 650 hade dubbla halvljus vilket gav mycket bra ljus på natten.

har ni några tips ? pilla i högre watt lampa kanske...
 
Jag tycker inte mitt halvljus e så illa... Det kanske räcker med att du byter till en ny lampa då den kanske är på väg och ge upp?

/7an
 
Jag tycker inte mitt halvljus e så illa... Det kanske räcker med att du byter till en ny lampa då den kanske är på väg och ge upp?

/7an

Helljuset är najs men halvljuset är dåligt då bilar bakom utan xenon ljus lyser upp vägen framför mig bättre.

12V 60/55 W H4.

Ser typ ingen skillnad på ljuset. Vid 00:39 skiftar ljuskällan. Blir nog en sån....svindyr Philips :P

 
Last edited:
Helljuset är najs men halvljuset är dåligt då bilar bakom utan xenon ljus lyser upp vägen framför mig bättre.

12V 60/55 W H4.

Ser typ ingen skillnad på ljuset. Vid 00:39 skiftar ljuskällan. Blir nog en sån....svindyr sak :P

H4 BiXenon med hel och halvljus har en elektromagnet bakpå lampan. Den får inte plats inuti lykthuset på en GSX1400. Om man ändå vill ha en sån måste man ta och såga hål med en hålsåg bakpå lykthuset för att skapa plats. Jag valde att inte göra det på grund av att det syns och inte längre skyddar mot väder och vind.

Men på nya hojen är det original xenon... med kurvljusfunktion! :yoparty
 
varit o bänkat hojen idag , endast en power run så ingen justering.
Dock hade jag hoppats på liiitte högre siffror :rofl.
156.68 hk o 155.51 nm i vrid vilket iofs. inte är dåligt :tungan men hade hoppats på 160 ialla fall :D.
Pratade med bänkaren o han menade om jag justerar blandningen lite fetare överlag så bör jag landa nära 165hk , bränsle värdena var väldigt jämna ska bara upp lite till sen jä*lar skaffar vi flygcert :hihi.


/Magnus
 

Bifogat

  • dyno1.jpg
    dyno1.jpg
    80.4 KB · Visningar: 92
  • dyno.jpg
    dyno.jpg
    148.3 KB · Visningar: 97
Tänkte bara säga Grattis på Födelsedagen till trådskaparen Maggy på hans dag :banana :) .

/Maveric
 
varit o bänkat hojen idag , endast en power run så ingen justering.
Dock hade jag hoppats på liiitte högre siffror :rofl.
156.68 hk o 155.51 nm i vrid vilket iofs. inte är dåligt :tungan men hade hoppats på 160 ialla fall :D.
Pratade med bänkaren o han menade om jag justerar blandningen lite fetare överlag så bör jag landa nära 165hk , bränsle värdena var väldigt jämna ska bara upp lite till sen jä*lar skaffar vi flygcert :hihi.


/Magnus

Det där var väl bra siffror :tummenupp
Vad var det för afr värden ?

En liten film http://youtu.be/7WhXe8OCXbo
 
Last edited:
Här är lite dött så passar på att ladda upp lite bilder från måndagsträffen 2 sep 2013 vid Nääs (ca 3 mil norr om Göteborg) härligt väder i fin miljö, bland alla cyklar står en enda Gsx 1400 och den är naturligtvis min.

IMAG0413.jpg
IMAG0414.jpg
IMAG0415.jpg
IMAG0416.jpg
IMAG0417.jpg
 
Då var hojen servad och klar. Byte av alla oljor samt stift och byte av packningarna i gaffeln. samt ett skinande nytt Michelin Pilot 3.

Hojen blev som förbytt både med framdäcket och nya oljor. Den går och känns mycket bättre. Önskar man va begåvad som MC meck så man kunde skämma bort sin hoj lite oftare :(

Men fan packningsbyte av gaffeln ser är sjukt svårt ut. Till och med Paul Teutul, Sr på Orange county choppers lyckades med att montera ihop en gaffel fel så det är inget för nybörjare.
 
Här är lite dött så passar på att ladda upp lite bilder från måndagsträffen 2 sep 2013 vid Nääs (ca 3 mil norr om Göteborg) härligt väder i fin miljö, bland alla cyklar står en enda Gsx 1400 och den är naturligtvis min.


View attachment 391120

Skönt å se att du har dom fetaste skivorna och bromsoken av alla i raden : ) Större är bättre !
 
varit o bänkat hojen idag , endast en power run så ingen justering.
Dock hade jag hoppats på liiitte högre siffror :rofl.
156.68 hk o 155.51 nm i vrid vilket iofs. inte är dåligt :tungan men hade hoppats på 160 ialla fall :D.
Pratade med bänkaren o han menade om jag justerar blandningen lite fetare överlag så bör jag landa nära 165hk , bränsle värdena var väldigt jämna ska bara upp lite till sen jä*lar skaffar vi flygcert :hihi.


/Magnus

Är det blå belysning i instrumentet på dom senare årsmodellerna? Upplever mitt som löjligt svagt belyst, syns ju knappt i mörker, och kör växlar man från dagsljus till tunnel så är det knappt läsbart. Tänkte skicka iväg instrumentet i vinter till Smart-Tech i o f s. Men är ju intressant att veta om det är fler som känner igen sig. eller om jag behöver felsöka.... Och är det någon som sänkt hojen, fram, fram/bak och hur upplevs det i s f? Blir inte klok på väghållningen. Nu ska jag i ärlighetens namn erkänna att däcken PR2 sjungen på sista versen, men ändå. Kör ju ett KOSO RX1N på Katanan och det är klockrent. Både till färg på belysning och funktion:)
/U
 
Är det blå belysning i instrumentet på dom senare årsmodellerna? Upplever mitt som löjligt svagt belyst, syns ju knappt i mörker, och kör växlar man från dagsljus till tunnel så är det knappt läsbart. Tänkte skicka iväg instrumentet i vinter till Smart-Tech i o f s. Men är ju intressant att veta om det är fler som känner igen sig. eller om jag behöver felsöka.... Och är det någon som sänkt hojen, fram, fram/bak och hur upplevs det i s f? Blir inte klok på väghållningen. Nu ska jag i ärlighetens namn erkänna att däcken PR2 sjungen på sista versen, men ändå. Kör ju ett KOSO RX1N på Katanan och det är klockrent. Både till färg på belysning och funktion:)
/U
Hej!
Nä blå belysningen är inte orginal på någon årsmodell .
Orginal är instrument bel styrkan sådär men kan fixas :) .
Mina är led'en bytta till blåa plus att motstånden är optimerade för max styrka.
Ang instrumenten skicka dom till Paul Thommson i UK så byter han ut led'en o ev kan han sätta in växel indikering oxå .
Ang o sänka fjädringen fram alt höja bak gör hojen mer snabbstyrd dock kan den bli svajigare i hög hastighet, min är höjd 18mm bak vilket är en medelväg som funkar för mig.
Dock kan däcken påverka en del men som sagt kolla o byt oljan i gaffeln kan oxå göra en del.

/Maveric
 
Last edited:
Japp servat o fixat här med, har även byggt tillbaka till orginal då det ska snart
ska besiktas, dock sitter inte "basokan" på.

Sen blir det till o åka orginal den såkallade turbo tiden är förbi
det var alldelens för kul o mindre kul för körkortet.

Nu är det bara o vänta tills dimman lättar sen blir det en brottar touring.

Ha De
 
Hej!
Dock kan däcken påverka en del men som sagt kolla o byt oljan i gaffeln kan oxå göra en del.
/Maveric

Japp service på gaffeln med tjockare olja med nytt framdäck, med rätt fjäderinställning gav en helt ny hoj i kurvor där jag inte var särskilt trygg innan, men då hade jag Bridgstone orginal cirka 6 år gammalt och hårt.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top