http://www.dan-moto.com/DM_INT/gsx-1400-wholesale-18_20_196.html
Inga helsystem men väl en flora av slip-ons...
Inga helsystem men väl en flora av slip-ons...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.dan-moto.com/DM_INT/gsx-1400-wholesale-18_20_196.html
Inga helsystem men väl en flora av slip-ons...
Sugen på att montera en undertail och hugger till vintern. Har hittat en del på nätet men man vet ju inte hur passformen är osv....

Funderar på om det bara är jag på hela forumet som tycker det ser bättre ut med bakskärmen intakt
Nja, jag tar nog gärna bort lappen där bak... Men jag har inte kollat alla alternativ än på hur man kan göra. Men som du säger, har man väl kapat så blir det svårt å få den till original igen.


...fladdrig...
-
.
Tack för input från er alla Maggy, 7an, Two stroke man, maveric .
Battlx 020 har suttit orginal på 3 tidigare hojar och har aldrig haft förtroende i blött väder. Alla gånger har det ju vart orginaldäcket så dom har vart gamla och hårda vilket är lite orättvist.
Min inställningar bak är "Keith`s setting" på MCN :
Rear preload 4
Rear compression 4
rear rebound 3
När ni pratar om 18 mm och dyligt att sänka och höja bak är det "Rear preload" ni menar ?
Så för att få ner den kör ni på typ 1-3 Ringar "Rear Preload" ?
När jag köpte den satt den på 5 ringar "orginal" sa ägaren. Alltså minimal Pre-load Position 5. Ändå är "factory setting" 1½ ringar vilket är väldigt hårt för "standard" men det är nog ett tryckfel ?
Själv känner jag att den blir mer stabil ju färre ringar jag använder på Pre-load men det är kanske pga av jag ändrade framdämparen samtidigt vilket gav bra resultat ?
View attachment 390510
.
fästena på svingen till stötdämparna o gjort nya 18mm högre som jag sen har svetsat fast (se sida 85 i denna tråden).Är den höjd bak? Ta i så fall bort höjningen så blir den stabilare.
Jag har bara testat Maggys gamla som var höjd i baken och jag tyckte ju den var stabil som ett järnspett även när man släppte ner framhjulet i 170...Men jag har nog inte testat fortare än 170-190 skulle jag gissa, ni kanske pratar högre farter än så.

Ang. 18mm höjningen så är det liiiiiite mer avancerat så.
/Maveric
Lite bakmode medAlso particularly attractive when used with rear undertray as the rear end is lifted giving a more aggressive look.
den där höjningenMin var inte höjd bak alls... helt original...
Kollade just hur fort en GSX går enligt regbevis:
Max hastighet, km/h: 225,0
Den hastigheten borde inte vara ett problem... men chassiet är nog inte tänkt att framföras mycket snabbare än så.
Vilken fart kommer du upp i Maveric?![]()
![]()
![]()

gäller bara o hålla i o se till så han inte wheelar i den hastigheten som sist
.|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |