LillOrvar
Guest
.........
..............
..............
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Höhöhöhö Jim HADE 186 pållar ett tag iaf, nu kör han nästan orginal igen.OLJEKYLD GSXR skrev:Hur meckkunnig är du? Mcexpress är nog bäst på gsx/gsxr-snurror, men att lämna bort hela motorn för renovering/trimmning blir inte billigt. För mer effekt är ju receptet det vanliga, mer kubik, porta toppen, kolvar med högre komp, Rs36-or, något bra avgassystem, möjligen ett par snälla väss-kammar, kanske andra tändspolar. Du bör dessutom byta kopplingen till en superhubb-koppling eftersom den är lite klen i gsx-maskinen.
En bekant till mig har för övrigt 186 bakhjulshästar i sin gsx 1100EF![]()

OLJEKYLD GSXR skrev:Jim hade varken 186 hk eller en 1100 EF, jag snackar om en annan kille som ärver Roger Pettersons trimgrejor![]()
RPM lover skrev:Törs man få fråga vad han ärver då som går att konvertera för gata ??....*s*....

OLJEKYLD GSXR skrev:Nej det törs du inte, jag lovar![]()

OLJEKYLD GSXR skrev:Kanske är samma person![]()
0,85 är inte på en gammal GSX-snurra utan på en GSXR-snurra.
OLJEKYLD GSXR skrev:Kanske är samma person![]()
0,85 är inte på en gammal GSX-snurra utan på en GSXR-snurra.
Klart man ska hålla dom där 'döda' volymerna nere, t.ex. mellan kolv o cyl ovanför 1a ringen. Dom bidrar ju iaf inte. Tror du är nära idealet; squish ungefär som kolvspelet...andersbrink skrev:Jag har legat på 1.00 med min Bandit och såg då spår av kolven i topplocket - lagom pirrigt!
ulf_lundin skrev:Klart man ska hålla dom där 'döda' volymerna nere, t.ex. mellan kolv o cyl ovanför 1a ringen. Dom bidrar ju iaf inte. Tror du är nära idealet; squish ungefär som kolvspelet...![]()
/u
andersbrink skrev:Problemet med att mäta upp squishet på det sättet (lödtenn) är att man inte får med ramlager- och vevstaksspelet utan man måste addera det spel man har mätt upp (förhoppningsvis) med hjälp av en s.k. plasti-gauge. I mitt fall är det 0.07+0.07, dvs ca 0.15 mm som jag måste ta med i beräkningen. Strechningen på min 1371 motor med 59 mm slag och 250 grams kolvar bör ligga runt 0.85 mm eftersom jag såg spår av kolven i toppen när jag tidigare provade ut "gränserna".
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |