Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
Lartes skrev:
Det är förkastligt, ska han tjäna typ 75000:- på att hjälpa oss?
Näää du försöker nog heldre jag själv, så får väll folk ersätta med vad ¨dom tycker att det va värt.

Kanske 50:- per moppe e rimmligare?

Japp precis så jag menar,,på zatzys hemsida står det att tex e14 modellen kommer hamna på 2150kr plus någon hundring i frakt. Att priset sedan stigit till 3000kr när så många vill beställa låter inte rimligt! ca 150 har beställt.
Vi säger 2200kr st *150st är 330.000kr
Pris av riskok.enligt Mac 3000kr *150st är 450.000kr
Vinst för detta arbete blir 120.000kr nä då beställer jag hellre själv!

Jens_von_Helvette skrev:
tja..
blev kanske lite intresserad av en 14e.
men hur stor är dom egentligen?? typ längd, höjd, sitt höjd?
och däckens dimensioner då?? om man skulle "råka" börna sönder ett vart finns det att få tag i??
finns det bilder på 14 e i olika färger?

//jens

Wheel size: 13" front, 14" rear
EDIT: det står tydligen olika på typ alla :confused: :va

Last edited:
Maxxi skrev:
Japp precis så jag menar,,på zatzys hemsida står det att tex e14 modellen kommer hamna på 2150kr plus någon hundring i frakt. Att priset sedan stigit till 3000kr när så många vill beställa låter inte rimligt! ca 150 har beställt.
Nu hamnade priset iof på 2290:- med avgifter och frakt men 3000 är för mycket håller med...

Min fru kommer från Shanghai med Kinesiskt universitetsutbildning på import o export samt kontakter (syrra + ett stort exportföretag) i Shanghai. Hon kan fixa ALLT i exportfrågor från Kina. Skall det fixas rätt måste INCOTERM bl.a. följas. Finns det intresse att ta hem rubbet, kan vi fixa det på ett smidigt sätt. Nu pratar jag inte om att göra pengar på det, utan att fixa det billigast möjligt. Fraktkontakter är bra o ha i Sverige ändan. Det har inte vi.

Maxxi skrev:

Precis, då kan man försöka själv, men jag tycker att det e självklart att nån form av ersättning skall utgå! Kanske i stil med: :kiss :krama :arsele :tuttar :slicka

Maxxi skrev:

Jag räknade på hur mkt vinst det blir på RISKOKS gruppköp och vi säger ca 2500kr per moppe då räknar jag me E14 och G2 då jämnar det ut sig.. då blev vinsten runt 40 lopper.... Lite mkt tycker jag ...

175.000:- (70 x 2500:- = Pengar från zatzyaner)
87.500:- (kostnaden för 70 hojjar från fabriken)
21.875:- (Tull/Moms på 70 hojar , 2500:-/st)
15.000:- (Kontainer kostnad)
5.000:- (bensin o frakt inom Sverige)

Vinsten blir 45625:- .... ere någon utgift jag glömt så rätta mig gärna ?

Jag har startat ett gruppköp på zatzy me samma kostnader för cyklarna men har precis räknat ut profit på det hela o jag tycker det e lite överkant... Ere något jag har glömt bort ?

//Norbert

//Norbert

Last edited:
Sam

Kan du ta på dej allt då? så klart mot en ersättning. det är nog en hel del jobb med allt men det vet du nog redan. Mvh Daniel

hompa skrev:
Sam

Kan du ta på dej allt då? så klart mot en ersättning. det är nog en hel del jobb med allt men det vet du nog redan. Mvh Daniel
Finns det någon som kan specificera vad "ALLT" innebär? Vi är villiga att ställa upp.

Sam skrev:
Finns det någon som kan specificera vad "ALLT" innebär? Vi är villiga att ställa upp.

Det verkar som du/ni är dom enda som har ett hum om vad "allt" innebär :rolleyes:

Men alltså typ beställa och fixa hem? Distrubera i sverige?

Ber om ursäkt för missförstånd. Jag vet inte vad jag har fått 3000:- ifrån. Hade för mig att riskok hade skrivit det nånstans men så var det tydligen inte.

Aldrig gillat minimoton men dessa var ju riktigt löjligt fräcka! Får man köra på gatan? Utan A-kort? Heheh trodde väl inte det så får bli nån annan gång men trevligt erbjudande :tummenupp

Allt ser jag som ta emot pengar av alla. Ta hem hojjarna till smidigaste stället i svergie. Sen att ge hojen till den som ska ha den. Alltså får var och en ornda transport i sverige själv. Fyll på om det är nått som saknas.

Om du är villig att ta tag i dett avore det hur stort som helst.....

Mycket snack här nu.

Behöver du/ni hjälp så ställer jag upp.... Både med pangar o tid !

Maila i så fall

anders.jansson@notar.se

//Anders

Sam skrev:
Min fru kommer från Shanghai med Kinesiskt universitetsutbildning på import o export samt kontakter (syrra + ett stort exportföretag) i Shanghai. Hon kan fixa ALLT i exportfrågor från Kina. Skall det fixas rätt måste INCOTERM bl.a. följas. Finns det intresse att ta hem rubbet, kan vi fixa det på ett smidigt sätt. Nu pratar jag inte om att göra pengar på det, utan att fixa det billigast möjligt. Fraktkontakter är bra o ha i Sverige ändan. Det har inte vi.

NOBY skrev:
Jag räknade på hur mkt vinst det blir på RISKOKS gruppköp och vi säger ca 2500kr per moppe då räknar jag me E14 och G2 då jämnar det ut sig.. då blev vinsten runt 40 lopper.... Lite mkt tycker jag ...

175.000:- (70 x 2500:- = Pengar från zatzyaner)
87.500:- (kostnaden för 70 hojjar från fabriken)
21.875:- (Tull/Moms på 70 hojar , 2500:-/st)
15.000:- (Kontainer kostnad)
5.000:- (bensin o frakt inom Sverige)

Vinsten blir 45625:- .... ere någon utgift jag glömt så rätta mig gärna ?

Jag har startat ett gruppköp på zatzy me samma kostnader för cyklarna men har precis räknat ut profit på det hela o jag tycker det e lite överkant... Ere något jag har glömt bort ?

//Norbert

//Norbert

Det e tull o moms i sverige på containern oxå.... skattestaten !

Lartes skrev:
Det verkar som du/ni är dom enda som har ett hum om vad "allt" innebär :rolleyes:

Men alltså typ beställa och fixa hem? Distrubera i sverige?
Svar JA. Vi kan fixa detta, men då börjar vi från rätt ända.

De som vill beställa en bike PMar till Mac, som håller i inresselistan.
Sedan hade ni någon fraktkontakt i Sverige? Det vill vi känna till och prata med.
Sedan behöver vi en plats att lossa rubbet på. KAnske i Frihamnen i Göteborg. Oftast billigast så.

Fortfarande intressant??

Sams förslag låter bra det är bra om nån vet hur det går till och kan språket! JAg kan tänka mig att betala 2500 men inte mer den som beställer borde ta lite betalt för arbetet men inte så mycket som 40-120 000 kr 10 000-15000 låter mer som en lagom summa!
Jag kan hjälpa till om det behövs hjälp med viss transport i sverige! JAg klarar nog få in rätt många i min buss!

Sam skrev:

Att fixa ett fast pris så alla vet var de olika modellerna kommer kosta inkl.frakt tull ,hamnavgift mm. lägga en order på alla hojarna, att ha kontakt med levrantören osv. med andra ord allt som ingår i en import av varor från utlandet. Tycker det är rimligt att alla som beställer lägger ca 150kr var i en belöning till ex.Sam om han fixar allt. Det skulle bli en betalning på ca 22500kr om vi är 150st som beställer. Eller någon som andra förslag?
Sam din ide låter bra eftersom du har kontakter och en kunnig fru, och det kan nog behövas i en sådan här stor affär!

Sam skrev:
Svar JA. Vi kan fixa detta, men då börjar vi från rätt ända.

De som vill beställa en bike PMar till Mac, som håller i inresselistan.
Sedan hade ni någon fraktkontakt i Sverige? Det vill vi känna till och prata med.
Sedan behöver vi en plats att lossa rubbet på. KAnske i Frihamnen i Göteborg. Oftast billigast så.

Fortfarande intressant??

Jag kan ordna med frakten inom sverige / norden... Har ett transportbolag...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back