Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
Sam skrev:
Svar JA. Vi kan fixa detta, men då börjar vi från rätt ända.

De som vill beställa en bike PMar till Mac, som håller i inresselistan.
Sedan hade ni någon fraktkontakt i Sverige? Det vill vi känna till och prata med.
Sedan behöver vi en plats att lossa rubbet på. KAnske i Frihamnen i Göteborg. Oftast billigast så.

Fortfarande intressant??
Hör dig för, ordna upp en plan på hur vi ska dels få hem dem till sverige och dels distrubera dom i sverige. Och ett prisförslag, sen får alla bekräfta om de fortfarande är intresserade och betala in pengar till dig.

Viktigt är ju att kolla upp med bussgods, asg etc, kan nog få ett fint pris om man ska skicka 120-200st kartonger över sverige! :)

Sam

Vad tycker du är en lämplig ersättning för jobbet?

Beror ju delvis på hur många som i slutändan är intresserad samt om du vill ha en specifik summa per person eller en klumpsumma.

Sam skrev:
Svar JA. Vi kan fixa detta, men då börjar vi från rätt ända.

De som vill beställa en bike PMar till Mac, som håller i inresselistan.
Sedan hade ni någon fraktkontakt i Sverige? Det vill vi känna till och prata med.
Sedan behöver vi en plats att lossa rubbet på. KAnske i Frihamnen i Göteborg. Oftast billigast så.

Fortfarande intressant??

Jag tycker att det låter helt klart intressant.
Iofs vad jag tycker, men det kanske med ett sammarbete med Webspy så kanske det löser sig.

Givetvis ska själig ersättning utgå, typ en 100:ing per båge. :banana

Jag tycker vi ska sätta en deadline för intresseanmälan, antingen i tid eller antal hojar... känns som det blir problem annars.

sp33dy skrev:
Jag tycker vi ska sätta en deadline för intresseanmälan, antingen i tid eller antal hojar... känns som det blir problem annars.

Låter som en kanon idé!

Kan Mac berätta exakt hur många hojjar som e beställda?
Nån som vet antalet exakt i varje container?
Kan ju vara bra att gå på samma antal som får plats i en container :tungan

hompa skrev:
Sam

Vad tycker du är en lämplig ersättning för jobbet?

Beror ju delvis på hur många som i slutändan är intresserad samt om du vill ha en specifik summa per person eller en klumpsumma.
Jag gör detta för att det är lättast för mig ser det som. Om ersättningen kan vi prata om när allt det byråkratiska är i ordning och innan bågarna betalas.

Jag kan ta reda på utgångsbudet / frakten / hanteringen / moms+tull och distribueringen. Om vi hamnar på en rimlig slutnota (dvs max 2500kr per bike i Frihamn i Göteborg) kan jag plöja vidare med beställning osv.
I den fasen behöver vi lägga betalningen på ett spärrat konto enligt utlandspraxisen. Dvs. de som vill köpa pröjsar bågen INNAN dem skeppas ut från Kina. Sedan ligger stålarna på kontot tills bågarna är på båten. Sedan betalas priset till leverantören. Dvs. vi behöver även en försäkring under sjöresan. Du betalar bågen c 40 till 50 dagar innan du får den hem.

Fortfarande intresserade?

Last edited:
Slaughter skrev:
Gäller inte den listan som redan finns ?

Jo, men där pluppar ju upp nya intresseanmälningar hela tiden... lite surt om det slutar på 10-15 hojar över gränsen för vad som går in i en container.

Tror vi lär göra en ny lista, för folk som SKA ha hoj och HAR pengar samt sätt deadline...

Sam skrev:
Jag gör detta för att det är lättast för mig ser det som. Om ersättningen kan prata om när allt det byråkratiska är i ordning och innan bågarna betalas.

Jag kan ta reda på utgångsbudet / frakten / hanteringen / moms+tull och distribueringen. Om vi hamnar på en rimlig slutnota (dvs max 2500kr per bike i Frihamn i Göteborg) kan jag plöja vidare med beställning osv.
I den fasen behöver vi lägga betalningen på ett spärrat konto enligt utlandspraxisen. Dvs. de som vill köpa pröjsar bågen INNAN dem skeppas ut från Kina. Sedan ligger stålarna på kontot tills bågarna är på båten. Sedan betalas priset till leverantören. Dvs. vi behöver även en försäkring under sjöresan. Du betalar bågen c 40 till 50 dagar innan du får den hem.

Japp låter bra Sam kör på!

Sam skrev:
Jag gör detta för att det är lättast för mig ser det som. Om ersättningen kan prata om när allt det byråkratiska är i ordning och innan bågarna betalas.

Låter bra men jag tycker du ska välja en kontainer och sedan ha ett stopp så inte hela tiden ploppar in nya intresserade... för då lär detta aldrig ta slut.

//Norbert

Sam skrev:

Klart jag är intresserad!!!
Hamnar vi på en SLUTSUMMA på 2500 kr/ minimoto så får du pengar direkt!

Sjysst att du vill ta tag i det Sam :tummenupp

Plötsligt så har det börjat reggat sig en massa folk från zatzy.com som skickar pm till mig för att beställa. Vad tycker vi om detta? Ska jag ignorera dom?

MVH Mac

Chefen Alabama skrev:
Tror vi lär göra en ny lista, för folk som SKA ha hoj och HAR pengar samt sätt deadline...

Japp, och framförallt bestämma att ex. Sam sköter det praktiska till Sverige.
Den ansvariga bör också sätta upp villkor, som de för den slutgiltiga listan måste acceptera, en bindande anmälan.

Mac skrev:
Plötsligt så har det börjat reggat sig en massa folk från zatzy.com som skickar pm till mig för att beställa. Vad tycker vi om detta? Ska jag ignorera dom?

MVH Mac
Jag tror inte det blir dyrare med större beställning. :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back