Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.
Gahh va fannu är det ju uppe i 122st beställda. Känns som allt är en enda röra ,inte organiserat för 5 öre. Tror aldrig det blir någon beställning om ingen kunnig inom området tar tag i det! Och gränsen var väl max 70 st??

ps.fattar inte varför folk har så jävla svårt med att läsa hela tråden så massa frågor som finns besvarade ställs om och om igen. Tull skatt osv finns i tråden.

addegbg skrev:
Hur är det med tex: tull, skatt och moms mm? någon som vet?
Företaget kanske bara ger den billiga dealen till agenturer mm???

Tull och moms på varan är INRÄKNAD i priset, frakten ska även den momsas och tullas men med såhär många intressenter blir frakten högst 2-300 SEK per intressent.

Maxxi skrev:
Gahh va fannu är det ju uppe i 122st beställda. Känns som allt är en enda röra ,inte organiserat för 5 öre. Tror aldrig det blir någon beställning om ingen kunnig inom området tar tag i det! Och gränsen var väl max 70 st??

ps.fattar inte varför folk har så jävla svårt med att läsa hela tråden så massa frågor som finns besvarade ställs om och om igen. Tull skatt osv finns i tråden.

Det är ju enkelt att säga om man nu finns inom dessa 70 !!! Varför inte ta två eller fler containers ?? Det blir ju knappast sämre pris för oss !!!

Slaughter skrev:
Det är ju enkelt att säga om man nu finns inom dessa 70 !!! Varför inte ta två eller fler containers ?? Det blir ju knappast sämre pris för oss !!!

Nä det var inte så jag menade, givetvis är det ju bättre ju fler som vill köpa.
Blev mest överraskad att så många hade anmält sig ,,alltså inget negativt!

Jag vet bara att på Zatzy försökte vi undvika att behöva låna en 40 fotare eftersom de var så betydligt mycket dyrare.

ja men är den mer än dubbelt så dyr?? det ryms ju dubbelt så mycket,om inte annat kan vi väl fylla 2st 20fot.

Jorrd skrev:
Jag vet bara att på Zatzy försökte vi undvika att behöva låna en 40 fotare eftersom de var så betydligt mycket dyrare.

ja det var väl det som var problemet där, att man inte trodde man kunde fylla en 40fotare..

en 40 måste ju vara billigare per hoj än en 20, förutsatt att man fyller den.

GlennB skrev:
ja det var väl det som var problemet där, att man inte trodde man kunde fylla en 40fotare..

precis, eller om man fyller tre fjärdedelar av den måste det ju bli billigare än att ta två 20fotare som e fyllda till två tredjedelar var?

Det behöver det inte bli det beror väl mera på vad båtbolaget har för priser och möjligheter att stuva in den på båten
GlennB skrev:

Vem har hand om detta.. kan han skicka ut några mail eller göra ett uttalande... Jag har skapat ett nytt gruppköp på zatzy då jag ej fick med min g2 hoj... Blir det inte av här så får ni gärna skriva upp er där...

//Norbert

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back