tarmac
Med lem
BMW's s1000rr är bara blaha i jämförelse![]()
Ja den når ju inte ens upp till 1300hk om man omvandlar dess litereffekt. Kan tänka mig att den har lite snällare serviceintervall än en pro stock motor dock

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
BMW's s1000rr är bara blaha i jämförelse![]()
Såskareva!
Riktigt jävla überball busknarr.
Tja, de gamla våttorna utvecklades för att enkelt kunna massproduceras och vibrationsfritt driva fram en stor och tung bil i moderat fart utan att verka ansträngd.
Bränsleekonomi var ointressant, så länge motorn tålde lågoktanigt bränsle.
Samma motor kan med enkla medel förmodligen ge 450 hk.
Beroende på vilken motor du menar.
Jag har inte stött på några som stämmer in på specefikationen.
Men sjuttiotalets "smog" motorer var nära.
Jag tror dock att det var en nödvändig period för utvecklingen av avgasrening.
Jag har fått svar
Ormen visste ingenting, det var inget att bry sig om etc etc.
-Lite oseriöst tycker jag.
Men på flatheadpowerforat fick jag svar från Kurt som har 45partsdepot som säljer dessa kammar att:
You'll need to contact the manufacturer in Holland. There was a few batches where the rear cam timing mark was in the wrong place. He will tell you how to fix it. His name is Aad Samwel
Så nu har jag mejlat han med. Men jag vet vilken kam det är iaf...
Visst är det kul att nita! Och snyggt blir det också!
Vilket flyt med kammarna, det verkar ju som du hittat förklaringen!
![]()
Blir ju riktigt fin när bitarna kommer på plats hoppas att du slipper Murphy nu på målrakan.![]()
tackar tackar. Beställde en lockbult från götet idag ser om den dyker upp i början på nästa vecka. sen jävlar.
Bakstänkan blev klar för lack idag. får se om jag hinner lacka den på jobbet i början på nästa vecka.
Sen är det bara avgasrör o fotkontroller och tanklack kvar
Här har du ett trevligt bygge från Danmark förresten:
![]()
http://customsfromjamesville.blogspot.com/2009/04/xxx750-wlc.html
Kolla in hans senaste projekt på bloggen också![]()
Fint plire!![]()
Kul att se att det går framåt för dig, våren närmar sig ju med stormsteg så det gäller att ha styrfarten på byggandet uppe.
Bättre med långtidsprojekt där man kan sikta in sig på ett lämpligt årtionde då hojfan ska vara klar, inte samma stressfaktor då liksom.
.......Nån som vet om det är wastespark på magnettändningar eller om kablarn måste gå till nån speciell cylinder? Det framgår ju inte speciellt tydligt. Allt jag har från tillverkarn är en instruktion om hur jag ställer tändningen på en järnsportster![]()
Dom kan sitta hur som helst. Det gnistrar samtidigt på båda.
Varför nöjde du dig inte med att vinkeldra?
Trollhättans hydraulfirma hade givetvis inget till mina oljeslangar.
Säger man 1/8 NPT kunde man lika gärna sagt goggaloll fåffinonn tott, och smetat in kunddisken med fekalier, -hjälp får man i vilket fall som helst inte.
Jag får väl dra ett duralexglas vodka med farbror ryssen så fixar han nog det.
Är inte 1/8NPT grymt klent för att vara oljeslang, känns ju mer som bromsslangar i mina öron?
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |