Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Nu när bettan sa strokas så gäller det att hitta
en Dynorulle som kan ta hand om Titanicvridet:hihi

View attachment 322793



Sjukt fräsigt med 8 ventilstoppar på antikviteten.
Avundsjukast är jag nog nästan på patinan.
Min hoj kommer se ut som nåt jäkla nybygge när jag hyvlat bort rostigt crome och den -70tals lila flakelacken:gnissla

60/70-talsflakelackan kanske du ska vara rädd om.
Brigitte Bardot gick igång hårt på 60-tals choppat. Kolla bara här när hon besjunger en Harley Flathead. Om du inte kan franska så kan jag översätta lite. Få se nu... :va Ja det hon betonar är typ att det är "the stroke" hon går igång på :brynad Så du ligger heeelt rätt till med dina Truett&Osborne-strokerskivor.
Nu är det slut på fjortisbrudar med sporthojen, bered dig på att bli lyxhustru-gigolo i Monaco på dina hojsemestrar.

Brigitte-bardot-harley-1-.jpg


[YOUTUBE-ID]ai2As4XFZDY[/YOUTUBE-ID]

Två nya flathead-trådar på Harleyportalen. Flator börjar bli hett! :tuttar
http://www.theland.se/webbplatshant...Title=Pan+Head,+Knuckle+Head+och+Sidventilare

Skönt att se att din hoj har kommit rätt. Just Harley 750-sidor har varit för billiga på 80-90-talet och hamnat hos en massa klåpare. Skönt att de äntligen börjar komma in i värmen nu, som 1200-storsidan gjorde långt tidigare.

Får du inte igång den på första kicken så finns en grymt skön tröstblues jag nu kan delge dig nu när du blivit medlem i familjen.
"Man with a Harley" av Sir Edward. Finns på Spotify http://open.spotify.com/track/04KBcMJ3BSyDXDUlS0xcA3. (Stackarn har sannerligen inga snälla HD-polare :gnissla)
 
Last edited:
60/70-talsflakelackan kanske du ska vara rädd om.
Brigitte Bardot gick igång hårt på 60-tals choppat. Kolla bara här när hon besjunger en Harley Flathead. Om du inte kan franska så kan jag översätta lite. Få se nu... :va Ja det hon betonar är typ att det är "the stroke" hon går igång på :brynad Så du ligger heeelt rätt till med dina Truett&Osborne-strokerskivor.
Nu är det slut på fjortisbrudar med sporthojen, bered dig på att bli lyxhustru-gigolo i Monaco på dina hojsemestrar.

Brigitte-bardot-harley-1-.jpg


Två nya flathead-trådar på Harleyportalen. Flator börjar bli hett! :tuttar
http://www.theland.se/webbplatshant...Title=Pan+Head,+Knuckle+Head+och+Sidventilare

Skönt att se att din hoj har kommit rätt. Just Harley 750-sidor har varit för billiga på 80-90-talet och hamnat hos en massa klåpare. Skönt att de äntligen börjar komma in i värmen nu, som 1200-storsidan gjorde långt tidigare.

Får du inte igång den på första kicken så finns en grymt skön tröstblues jag nu kan delge dig nu när du blivit medlem i familjen.
"Man with a Harley" av Sir Edward. Finns på Spotify http://open.spotify.com/track/04KBcMJ3BSyDXDUlS0xcA3. (Stackarn har sannerligen inga snälla HD-polare :gnissla)

Hmm... Flator är ju inte lite gej:gnissla

Bardoten var en väldans rar ärta!
hon får gärna kasta sin BH hos mig, rulla runt i sänghalmen o röka filterlösa ylves saint laurent cigg när "luftar" lite vid spisen. Samt givetvis gnida sig mot sidfläsket.
...tyvärr blev hon en djurrättsaktivist/feminist häxa på 70+

Idag har jag inte bestämt mig riktigt för om jag ska ägna mig åt fälgar eller åt motorn
. Trots att jag lider brist på delar kan jag ju ändå skruva ihop rovan tillfälligt för att reliva cylindrarna, porta insug, fundera över popup mod, installera oilskirter, mäta axialkamsspel, etc

På Fälgfronten kan jag inte bestämma mig om jag ska köra på det spinkigare 18"tums grussprutar stuket eller det lite fetare 16"tums bobberstuket. Jag har sett jäkligt coola varianter av båda :gnissla
Lyxproblem!
 
På Fälgfronten kan jag inte bestämma mig om jag ska köra på det spinkigare 18"tums grussprutar stuket eller det lite fetare 16"tums bobberstuket. Jag har sett jäkligt coola varianter av båda :gnissla
Lyxproblem!

Spinkigare 18" säger jag! :yoparty
Bobberstuket kan vara nog så fränt, men jag är svag för smalare fälgar och däck. Men äsch, kör det du känner för mest så länge det inte blir 200-lågprofilsula där bak:gnissla
 
hittade en bild på min gamla sida, inte speciellt bra fick köra den manuella varianten från kort till digital (fota av kortet :D)
hittade även ett vart jag sitter på hojen herrejösses snaggat o långt skägg, vi snackar sent 80 tidigt 90 tal . det kan jag inte visa på ett offentligt forum :D
det värsta av allt är att du har väckt begäret efter en sida igen :D
vart handlar du motor trimmet ?
 

Bifogat

  • 008.JPG
    008.JPG
    160.4 KB · Visningar: 278
Last edited:
Dagen ägnades åt gamla surdegar som den felvända gasen, mässingsnitar till sadeln samt styrändsplugg.
Det ser ut som jag kommer säga upp mig på torsdagmorron och då vill jag gärna klara av allt som "kräver" baltazarmaskinen.
Här ett styck rättvänd gasrulle!
gasrulle.jpg

Spinkigare 18" säger jag! :yoparty
Bobberstuket kan vara nog så fränt, men jag är svag för smalare fälgar och däck. Men äsch, kör det du känner för mest så länge det inte blir 200-lågprofilsula där bak:gnissla

Don't you wörry! inga sådana hädelser här inte!

hittade en bild på min gamla sida, inte speciellt bra fick köra den manuella varianten från kort till digital (fota av kortet :D)
hittade även ett vart jag sitter på hojen herrejösses snaggat o långt skägg, vi snackar sent 80 tidigt 90 tal . det kan jag inte visa på ett offentligt forum :D
det värsta av allt är att du har väckt begäret efter en sida igen :D
vart handlar du motor trimmet ?

Ja, den hojen var ju Hrumm.. intressant.:brinnerup
Min var i liknande stuk på 80talet, så det var nog rådande inne stil.

Strokerskivorna handlade jag hos http://victorylibrary.com/main_menu.htm han har även trimtips böcker för sida:tummenupp
 
Kul bygge. Håller själv på med ett WLC-mekano som skulle varit klart förra våren... Betydligt mindre seriöst än ditt fina projekt. Jag känner igen mig i letandet av delar på swap, siter och evilBay.

Lycka till, ska följa projektet.
 
Självaste Torsten Arrgård ska ha påstått att balansering inte var nödvändigt.


Truett & osborne kan ju inte veta vad jag ska köra med för stakar/kolvar etc vid strokningen så obalansen borde ju bli större nu än på orginalveven.

Hursom har min jobbarkompis från team kendall har inhandlat en vevaxelbalanseringsmaskin. Vet ej om den klarar uppgiften, med tanke på att den inhandlades för balansering av V8 vevar, men den kanske ev även klarar små v2 axlar
Annars lämnar jag nog in till nån som vet vad han gör.



Kul bygge. Håller själv på med ett WLC-mekano som skulle varit klart förra våren... Betydligt mindre seriöst än ditt fina projekt. Jag känner igen mig i letandet av delar på swap, siter och evilBay.

Lycka till, ska följa projektet.
Vad roligt att det är fler med böjelser för opotent gjutjärn!
Mindre seriöst? hur illa blir det då:va
:D
Kan rekommenderahttp://www.45restoration.com de har ta mig fan allt till 750 sida!
 
Truett & osborne kan ju inte veta vad jag ska köra med för stakar/kolvar etc vid strokningen så obalansen borde ju bli större nu än på orginalveven.

Hursom har min jobbarkompis från team kendall har inhandlat en vevaxelbalanseringsmaskin. Vet ej om den klarar uppgiften, med tanke på att den inhandlades för balansering av V8 vevar, men den kanske ev även klarar små v2 axlar
Annars lämnar jag nog in till nån som vet vad han gör.




Vad roligt att det är fler med böjelser för opotent gjutjärn!
Mindre seriöst? hur illa blir det då:va
:D
Kan rekommenderahttp://www.45restoration.com de har ta mig fan allt till 750 sida!

Såg denna intervju med S&S-avdelningan "Flathead Power" (Ursprungligen svensk firma). S&S Flathead Power säljer ju redan inte bara delar till, utan även kompletta knucklehead-, shovelhead- och panhead-motorer. Men som framkommer i denna intervju så planerar de att snart även ha tagit fram kompletta sidventilmotorer. Ska bli kul att se om det blir både stor- och lillsidan.

Imponerande att S&S vågar investera i återuppbyggnad av verktyg och maskiner för produktion av så gamla motortyper i en tid där miljökrav mm hopar sig. Rätt coolt.

[YOUTUBE-ID]HHGE_teYsYg[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]Kg4pNO8ihBs[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
...

Vad roligt att det är fler med böjelser för opotent gjutjärn!
Mindre seriöst? hur illa blir det då:va
:D
Kan rekommenderahttp://www.45restoration.com de har ta mig fan allt till 750 sida!

Ska ta tag i mitt bygge så snart allt lugnar ner sig... Mindre seriöst? Ja det är väl en definitionsfråga men mitt tar i alla fall sjukt lång tid :gnissla

Här är lite inspiration som hjälpt mig lite. Den jag har blir i orginalstuk, men om jag får tag på en till ska jag nog göra mer åt detta hållet.
 

Bifogat

  • Svart750sida.jpg
    Svart750sida.jpg
    146.1 KB · Visningar: 259
Ska ta tag i mitt bygge så snart allt lugnar ner sig... Mindre seriöst? Ja det är väl en definitionsfråga men mitt tar i alla fall sjukt lång tid :gnissla

Här är lite inspiration som hjälpt mig lite. Den jag har blir i orginalstuk, men om jag får tag på en till ska jag nog göra mer åt detta hållet.

Den svarte såg härligt elak ut. Min blir i samma stuk. om jag bara får tummen ur och får iväg grejerna till lack nån gång:gnissla
 
Härligt

Det är roligt att se fler med gamla Harleys här på SH.

Känner mig nödgad att visa upp mitt projekt. Ingen sida, men nära.
Renoveringen är pågående men långsam.
 

Bifogat

  • hd_mindre.JPG
    hd_mindre.JPG
    78.3 KB · Visningar: 256
Det är roligt att se fler med gamla Harleys här på SH.

Känner mig nödgad att visa upp mitt projekt. Ingen sida, men nära.
Renoveringen är pågående men långsam.

Härligt härligt, det var en sån jag egentligen ville ha haft!
Öppet ventil arrangemang:brynad:brynad
Ser att du korsat den med en St bernhard vilket jag tycker är ett klokt val. För vem behöver inte en styrketår när pärlan rasar för fjärde gången inom 2mil.

Det ska vara på G!!!!!!

hej
hör av dig när vi ska måla den:tummenupp

Gööttebörrrg!!!:yoparty

Tack grabbar, men det hänger inte på eran, utan på mig alldeles egna analmagnetiska tumme.

Hojen borde skruvas ihop fullständigt, justera svetsa etc,rivas,lackas och slutmonteras.
Skulle detta schema följas skulle steg 1 bli färdigt i mars och sen skulle inget mer hända utöver att jag brände runt på den.

Så jag började riva hjulen, för att inte röra till det allt för mycket dokumenterade jag hur ekringen såg ut innan jag började.
GetAttachment.jpg
Nån som är intresserad av 16" bildäck i 155 bredd, jag har två i fint skick:D
Hur dyrt kan det vara att importera däck från amerikat?
hittade däck för 110$ ca 800kr som svensk agententur tar 3500kr för st!!!
Hmm..engelsmännen kanske har nåt:va
 
Härligt härligt, det var en sån jag egentligen ville ha haft!
Öppet ventil arrangemang:brynad:brynad
Ser att du korsat den med en St bernhard vilket jag tycker är ett klokt val. För vem behöver inte en styrketår när pärlan rasar för fjärde gången inom 2mil.





Gööttebörrrg!!!:yoparty

Tack grabbar, men det hänger inte på eran, utan på mig alldeles egna analmagnetiska tumme.

Hojen borde skruvas ihop fullständigt, justera svetsa etc,rivas,lackas och slutmonteras.
Skulle detta schema följas skulle steg 1 bli färdigt i mars och sen skulle inget mer hända utöver att jag brände runt på den.

Så jag började riva hjulen, för att inte röra till det allt för mycket dokumenterade jag hur ekringen såg ut innan jag började.
View attachment 323171
Nån som är intresserad av 16" bildäck i 155 bredd, jag har två i fint skick:D
Hur dyrt kan det vara att importera däck från amerikat?
hittade däck för 110$ ca 800kr som svensk agententur tar 3500kr för st!!!
Hmm..engelsmännen kanske har nåt:va


hej
vilken storlek på dedäringa däcket
jag har en kontakt på däck
jag känner en kille som har bilverkstad han skulle aldrig gjort så muahaha
 
hej
vilken storlek på dedäringa däcket
jag har en kontakt på däck
jag känner en kille som har bilverkstad han skulle aldrig gjort så muahaha

4.00X18
Men på sådana här hojar duger 200lager vulktejp runt fälgen vilket skulle ge tillräckligt hög hastighetsklassning.
På de här mopederna är däcket en viktig del av designen inte av funktionen som på sportisar

http://www.rodamoto.es/OnLine/IN/Productos.aspx

Kanske finns nåt vettigt? Grymt billigt med sportgummin iaf :)

Tack ska kolla det
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top