Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

God bless america!:banana
Änligen lite prylar att jobba med.
Bara att släppa handväskan, kavla upp ärmarna o sätta igång.
det kom:
18" fälg
2st ekersatser
3st shims satser till motorn
reglagesatser, handtag, invändig, gas o tändningsvred
hastighetsmätarwire o drivning till denna
+ små pryttlar i massor
View attachment 322436

Vad kul, då kanske vi ses där.
Googlade svenshögen och det visade sig att varit där ca 4ggr bara i sommar:rodnar

I den hemliga byn gömmer sig lite Italienskt trepip i kartonger.:va
Någongång skall det återuppstå:Bugar

Väldans trevligt med sidor . :tummenupp

Gammel junket har ju sina egenheter helt klart:gnissla
Drar man gashandtaget bakåt skjuts gaswiren framåt:va
Möjligt att det är logiskt med en gammel linkertfugge, men jag har en vanlig mikuni i mina lådor.
Kan detta vara den uppenbara anledningen till att 750 sidorna anses så slöa?
O varför ser hastighetmätarwirehöljet ut som en duschslang från -70talet?
O varför ska en gammal magnettändning till en harley kosta typ 800$?

Tidigare ägaren Mikael Bolt-on, svarvade egna styrändar för invändiggas. (And yes, he has the haircut and lack of skills to back up his name.)
Sedan lät han booso the tigwelder svetsa fast dem på styret. Snyggt o prydligt.
Problemet är bara funktionen.
Den uteblir nämligen helt om axeln är STÖRRE en gasrullen.
Och för att en invändiggas skall kunna röra sig fritt i styret måste ytan vara helt jämn, INTE ha flera mm stora svetsskägg hängandes på insidan 150mm in så det är omöjligt att slipa.
Som lök på moset så gängade han styrändarna i nån obskyr hemlig gänga han hävdar är orginal.
Lägger man ögonmåttet på de styrändspluggar harley tillverkade från 1936-52 så ser man att det är pretty fakking far från orginalgängan.
Ja ja, han är ju snell mot djur.........

Jag behöver en baltzarmaskin o ett positivt företagsklimat.
men jag får väl nöja mig med att kika på en supportsvarv och en våt dröm om en tigsvets med fyrkantsvåg:gnissla

Last edited:
men jag får väl nöja mig med att kika på en supportsvarv och en våt dröm om en tigsvets med fyrkantsvåg:gnissla

Du kan få gå på lönebidrag hos mig, jag betalar en årskonsumtion varmkorv mot att du kopierar diffusorplattan till JU-01 i tio exemplar på kinesfräsen min.

Dessutom kan jag lära dig massa snuskiga snapsvisor på fikarasterna.

Deal?

Kan fixa en Baltzarmaskin utan problem,

positivt företagsklimat kan ta lite längre tid.......

myyyyycket läääääängre tid.

edit:Bästatrådenpålänge :)

Last edited:
DSC02042.jpg
:banana Beach 2010 närmar sig men jag är beredd!
2010? du menar 2011!
-Nope, en riktig karl töjer ut sin mandom med ett par Truett & Osborn stroker skivor så han kan kliva upp ur isvaken vid vinterbadet utan att skämmas:yoparty
Märkta 4" 5/8 garanteras en minimilängd på 117,6mm även vid den bistraste badtemperatur.

All svammel aside, idag behövde man inte direkt tvinga sig ner till garaget.
Problemet med för stort sidspel i vevstaken kvarstod och det berodde på av "femalerod" är för smal.
Om det beror på tillverkningsfel eller om det är Mikael bolt-on & co som haft motorklåpar festival kan jag ej utröna, men fel är det.

Det rätta hade varit ny stake men viljan att göra det rätta brottas hela tiden med den medfödda snålheten och en stark kan själv attityd.

Hittade en möbeltapetserare idag, en gammel kärring 70+ som var hur go som helst. Hon kunde fixa sadelklädseln för en tysing.
Men jag fick skynda mig att bli klar med botten,:yoparty för hon ville gå i pension nu.:va
[YOUTUBE-ID]LGaCPDbv-7Y[/YOUTUBE-ID]
Jag slänger väl in den här då själv.
Lågväxel, vridmoment, gammeldiesel & larver-AHhhhh!!!

Kan fixa en Baltzarmaskin utan problem,

You have my fullest attention!

View attachment 322601
:banana Beach 2010 närmar sig men jag är beredd!
2010? du menar 2011!
-Nope, en riktig karl töjer ut sin mandom med ett par Truett & Osborn stroker skivor så han kan kliva upp ur isvaken vid vinterbadet utan att skämmas:yoparty
Märkta 4" 5/8 garanteras en minimilängd på 117,6mm även vid den bistraste badtemperatur.

All svammel aside, idag behövde man inte direkt tvinga sig ner till garaget.
Problemet med för stort sidspel i vevstaken kvarstod och det berodde på av "femalerod" är för smal.
Om det beror på tillverkningsfel eller om det är Mikael bolt-on & co som haft motorklåpar festival kan jag ej utröna, men fel är det.

Det rätta hade varit ny stake men viljan att göra det rätta brottas hela tiden med den medfödda snålheten och en stark kan själv attityd....

Så du har handlat T&O Strokerskivor?:banana

Sjyst, det rör på sig!:banana

Jag vill också hitta ett sjyst veteranobjekt att skruva ihop, var fan får man tag på såna?:va

Jag vill också hitta ett sjyst veteranobjekt att skruva ihop, var fan får man tag på såna?:va

Kolla med nån vaktmästare till en kommunal förskola så lär han säkert leta fram något passande projekt till dig.

fal08_old_tricycle.jpg

Så du har handlat T&O Strokerskivor?:banana
Jepp!

1. Hitta en som har ett
2. Tjata
3. Tjata -repeat.

Btw. det finns en bsa golden flash -54 i ladfyndsskick på blocket för 24ki som hade legat risigt till om jag inte redan förköpt mig på skrot.

Coolt! Ser biffiga ut. Viss skillnad i slag :D Märket Truett&Osborne är ju lite kult dessutom. Riktiga hotrodprylar, som Edelbrock tex. T&S sponsrar tex ett rätt stort Harley-dragrace arr. Söker man på Truett & Osborne på YT så finns en massa filmer från deras arrangemang. Lite coolt. Hoppas du fick med några T&S-stickers i kartongen :D

Last edited:
Hoppas gumman blir glad för en garagetäljd smörkniv i julklapp.
För nu beställde jag nya vevstakar med lager o tappar o hela konkarongen:rolleyes:

Coolt! Ser biffiga ut. Viss skillnad i slag :D Märket Truett&Osborne är ju lite kult dessutom. Riktiga hotrodprylar, som Edelbrock tex. T&S sponsrar tex ett rätt stort Harley-dragrace arr. Söker man på Truett & Osborne på YT så finns en massa filmer från deras arrangemang. Lite coolt. Hoppas du fick med några T&S-stickers i kartongen :D

Klibbor kollade jag inte efter. Klibbor på hojen blir det inga.
men det ger ju rätta stuket på garaget med t&o klibbor, Gammal mack kuriosa, racingstickers som moroso, M/T, crane cams etc

För nu beställde jag nya vevstakar med lager o tappar o hela konkarongen:rolleyes:

men det ger ju rätta stuket på garaget med t&o klibbor, Gammal mack kuriosa, racingstickers som moroso, M/T, crane cams etc

Samma här, jag sätter alla high.perf-klibbor på mitt verktygsskåp. Det är typ asasnabbt nu! Favvo-klibban är Pingels lilla: "Pass More Gas! :D

Eftersom det verkade vara mixtrat med de befintliga stakarna samt thrust washers etc så tycker jag att det är helt rätt av dig att handla nya stakar och lager, även om jag vet vad det kostar :gnissla Mycket roligare att sätta ihop.

En idé hur du ska sponsra ditt bygge och julklappar: Rensa upp i verkstaden och börja tillverka en 1000st-serie pepparkaksformar föreställande en sporthoj i siluett. Kräng sedan för 100:- styck här på forumet. Kommer gå som smör om du kan börja leverera inom ett par veckor.

Bifogat

• IMG_2045.jpg
    IMG_2045.jpg
    234.4 KB · Visningar: 257
Last edited:
En idé hur du ska sponsra ditt bygge och julklappar: Rensa upp i verkstaden och börja tillverka en 1000st-serie pepparkaksformar föreställande en sporthoj i siluett. Kräng sedan för 100:- styck här på forumet. Kommer gå som smör om du kan börja leverera inom ett par veckor.

Pepparkakor är bajkergodis.
Om jag minns rätt, så är det en viss Nisse Hedlund som bygger pepparkaksmaskinerna.

Denna filmen har jag laddat upp tidigare på SH, men ngn kanske missat den. Tycker den är skön, dels sköna tyska gubbar, dels det faktum att HD gjort fyrventilstoppar. Inte bara före WWII, utan dessutom före ducati och alla japanska motorcykeltillverkare...men sedan gick tillbaks till sidventiler! "Det här med toppventiler verkar vara en övergående fluga" :D

[YOUTUBE-ID]tZawh_6oyqc[/YOUTUBE-ID]

Nu när bettan sa strokas så gäller det att hitta
en Dynorulle som kan ta hand om Titanicvridet:hihi

dynapac.jpg

Denna filmen har jag laddat upp tidigare på SH, menför ngn kanske missat den. Tycker den är skön, dels sköna tyska gubbar, dels det faktum att HD gjort fyrventilstoppar. Inte bara före WWII, utan dessutom före ducati och alla japanska motorcykeltillverkare...men sedan gick tillbaks till sidventiler! "Det här med toppventiler verkar vara en övergående fluga" :D

[YOUTUBE-ID]tZawh_6oyqc[/YOUTUBE-ID]

Sjukt fräsigt med 8 ventilstoppar på antikviteten.
Avundsjukast är jag nog nästan på patinan.
Min hoj kommer se ut som nåt jäkla nybygge när jag hyvlat bort rostigt crome och den -70tals lila flakelacken:gnissla

Nu när bettan sa strokas så gäller det att hitta
en Dynorulle som kan ta hand om Titanicvridet:hihi

View attachment 322793

Sjukt fräsigt med 8 ventilstoppar på antikviteten.
Avundsjukast är jag nog nästan på patinan.
Min hoj kommer se ut som nåt jäkla nybygge när jag hyvlat bort rostigt crome och den -70tals lila flakelacken:gnissla

Känner du tillförsikt inför ihopressandet av veven? Eller ska du ta hjälp av ngn?

Last edited:
Känner du tillförsikt inför ihopressandet av veven? Eller ska du ta hjälp av ngn?
Bli inte allt för skärrad, men jag skruvar :mattias, ihop den själv.
Fast balansering får lämnas bort.
Det känner jag iaf ligger utanför min kompetens.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT