Grogga på nyponsoppa

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Ska ut i skogen och gå imorrn, tänkte ta med mig en termos med nyponsoppa och blanda i någon lämplig sprit där i. Vet bara inte vad. Har tröttnat på oboy och mintu.

Har ni några bra förslag på sprit som funkar bra ihop med nyponsoppa? :dricka

Urk! Bättre med blåbärssoppa (och vodka eller nåt). Nypon smakar inget vidare... Du ska väl inte ut på olaga jakt eller så? Det är säsong för det nu :D

Urk! Bättre med blåbärssoppa (och vodka eller nåt). Nypon smakar inget vidare... Du ska väl inte ut på olaga jakt eller så? Det är säsong för det nu :D

Är tjuvjakt säsongsbundet jag som naiv skåning trodde det var sådant norrländningarna gjorde när de hade trist eller tomt i frysen.:va

Likör43 är gott med nyponsoppa.
Eller vaniljvodka om du vill ha det starkare.

Hur jävla alkad är man inte om man groggar på nyponsoppa? :fyllisar

Är tjuvjakt säsongsbundet jag som naiv skåning trodde det var sådant norrländningarna gjorde när de hade trist eller tomt i frysen.:va

Är det höst eller vinter så finns det en risk att det råkar vara legalt - och det kan ju inte gå för sig om man har Åsa-Nisse som friluftsidol.

Kör blåbärssoppa och Stroh-rom. Då får du en Müleg. (den tokdopade skidåkarn).

Nyponsoppa och blåbärs-Kosken torde väl passa utmärkt i lingonskogen. Hur de smakar vetefan, som tidigare sagt är nyponsoppa och sprit ett vanligt sätt för alkisar att klara arbetsdagen.

Kanske Jäger passar, Jäger och hindbaervand (hallonsoda) är ju en dansk klassiker, "Brandbil". Går garanterat hem hos tomte-mor om nu hon e med. :pussa

Kommentar till Abborren, Varmchoklad och Strohrom är hand i handske. :tummenupp

Om man ska gå i skogen är väl det bästa att äta svampar som du kan hitta där, det har jag hört är coolt.

Nyponsoppa och blåbärs-Kosken torde väl passa utmärkt i lingonskogen. Hur de smakar vetefan, som tidigare sagt är nyponsoppa och sprit ett vanligt sätt för alkisar att klara arbetsdagen.

Kanske Jäger passar, Jäger och hindbaervand (hallonsoda) är ju en dansk klassiker, "Brandbil". Går garanterat hem hos tomte-mor om nu hon e med. :pussa

Kommentar till Abborren, Varmchoklad och Strohrom är hand i handske. :tummenupp

Är egentligen inte förtjust i stroh, drack lite för mycket av den varan under tre spritmarinerade månader i Österrike/Bad Gastein. Men provade en gnutta (obs, normal gnutta dvs rätt lite) i lite glögg i julas och det gav en extra trevlig dimension (och ni som inte har stroh hemma kan ta punchpraliner och lägga i, bör bli detsamma:p)

Jag tror Brandy skulle passa....

Hur jävla alkad är man inte om man groggar på nyponsoppa? :fyllisar

Jag har groggat på vanlig Renat och havregrynsgröt. Hur oldschool är inte det då? :D

Kallt té är en höjdare om vill ha bort finkelsmaken på nåt hemkokat skit om man har det. Det lärde mig de finska skogshuggarna i värmland.

Sprit är gott! Här kommer en stämningsförhöjare (längtar nästan till Jul nu :D )
[YOUTUBE-ID]Z5nnrpki5FM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back