Ang bluffans:
Beviljade uppehållstillstånd 1984 till 1993 för utomnordiska invandrare.
48% Flyktingar
46% Anhöriga
6% Övriga
I gruppen övriga ingår arbetskraftsinvandrare, gäststudenter och adoptionsbarn.
Mindre än 1% av den utomnordiska invandringen skedde av arbetsmarknadsskäl.
För året 1977 uppskattade invandrarverket att skenäktenskap låg till grund för mer än hälften av de uppehållstillstånd som beviljats på grund av anknytning.
1997 beviljades ca 9000 uppehållstillstånd pga anknytning.
----------------------------------------------------------
Ja jag vet att det är gamla siffror.
En slutsats jag drar av ovanst är att om en person skulle vilja invandra till Sv skulle det löna sig att hamna i grupperna flyktingar och anhöriga.
En europe jag snackade med sade följande "Jag gillar Sv, jag åker dit på sommrarna ibland och vistas på flyktingförläggningarna. Tyskland är bra också"
Vet inte hur vanligt detta är dock, var som sagt en person.
Iaf så är det så att medelklass och upptår lyckas ta sig till Sv. Dom som har det allra risigast har knappast resurser att ta sig hit, så länge som inte någon int org ordnar transporter vilket i min värld inte är särskilt vanligt.
Beviljade uppehållstillstånd 1984 till 1993 för utomnordiska invandrare.
48% Flyktingar
46% Anhöriga
6% Övriga
I gruppen övriga ingår arbetskraftsinvandrare, gäststudenter och adoptionsbarn.
Mindre än 1% av den utomnordiska invandringen skedde av arbetsmarknadsskäl.
För året 1977 uppskattade invandrarverket att skenäktenskap låg till grund för mer än hälften av de uppehållstillstånd som beviljats på grund av anknytning.
1997 beviljades ca 9000 uppehållstillstånd pga anknytning.
----------------------------------------------------------
Ja jag vet att det är gamla siffror.
En slutsats jag drar av ovanst är att om en person skulle vilja invandra till Sv skulle det löna sig att hamna i grupperna flyktingar och anhöriga.
En europe jag snackade med sade följande "Jag gillar Sv, jag åker dit på sommrarna ibland och vistas på flyktingförläggningarna. Tyskland är bra också"
Vet inte hur vanligt detta är dock, var som sagt en person.
Iaf så är det så att medelklass och upptår lyckas ta sig till Sv. Dom som har det allra risigast har knappast resurser att ta sig hit, så länge som inte någon int org ordnar transporter vilket i min värld inte är särskilt vanligt.

du är en go kille du mackan....