Grodan på migrationsverket

ah17 skrev:
Har du svårt för olika debattkulturer?

Nejdå, så länge personen i fråga faktiskt lyfter ett finger för att debattera. Han sitter ju bara vid sidan om och är dryg. Du får gärna peka på ett enda debattinlägg han gjort i dessa trådar de senaste veckorna. Jag har ju citerat samtliga hans inlägg så du behöver inte ens göra jobbet själv. Bara läsa i mitt tidigare inlägg där jag citerar honom och välja dina egna favoriter som du anser vara bra exempel på debatteknik och argumentationsskicklighet.

korvgubbe skrev:
Nejdå, så länge personen i fråga faktiskt lyfter ett finger för att debattera.

Men du gnäller ju bara för att han gjort tydligt att han inte gillar dig och dina feministfasoner. :FU

Markus skrev:
Men du gnäller ju bara för att han gjort tydligt att han inte gillar dig och dina feministfasoner. :FU

Det är det väl fler än han som gör?!

Jag gnäller för att han förvisso gnäller och ogillar mig men inte bidrar med något vettigt som uppbackning.
ah17 ogillar ju oxå mig men han förgyller ju iaf tillvaron med sina multikultikonspirationsteorier. <-- bra "hängubbeord"
maxxi och några till ogillar ju oxå mig men han brukar ju skriva rätt utförligt efter lite tjat.
Sen finns det säkert en hel djävla massa som hatar mig men håller käft och det behöver de ju inte argumentera för att göra....

Fröken Ukinawa är ju enbart dryg, spydig och inget annat.

Markus skrev:
Som Modellplansslyngeln och Chewie?
Jaha, ni var överens om allt - vad bra. :banana

Vilka är överens om vad?

....Nejdu, Chewie och krisskross är enbart dryga mot dig! I övrigt brukar de ju faktiskt delta i debatten med argument och diskuterande inlägg.

Hittar du några sakliga argument i något av det ukinawa skrivit?
Du är också välkommen i att lista hans topp 3-inlägg och peka gärna på något som tyder på bra argumentation.

Markus skrev:
Ja, speciellt modellkillen har massor med egna åsikter.
:rofl

Fröken Ukinawa får gärna klippa å klistra argument, "fakta" och påståenden varifrån som helst men bara han kommer med något... och med något menar jag typ:
- vadfan som helst med substans oavsett politisk färg så länge det rör ämnet som diskuteras.

Sitter och funderar...

...på vad debatten om sakfrågan tog vägen?? :confused: Hörde på radion att det varit tårtkalas på något Migkontor när det avslutat ett "lyckat projekt", dvs en avvvisning. Kanske kan bli en nystart på tråden istället för all sandlåderetorik och verbalt onanerade....?

fazerfun skrev:
...på vad debatten om sakfrågan tog vägen?? :confused: Hörde på radion att det varit tårtkalas på något Migkontor när det avslutat ett "lyckat projekt", dvs en avvvisning. Kanske kan bli en nystart på tråden istället för all sandlåderetorik och verbalt onanerade....?
det pågår ju full tårtkastning nu, kanske är relaterat?

fazerfun skrev:
Hörde på radion att det varit tårtkalas på något Migkontor när det avslutat ett "lyckat projekt", dvs en avvvisning.

Tror vissa här anser att det rätt inställning som vissa delar av Migrationsverket verkar ha...
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=506225&previousRenderType=6
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=506254&previousRenderType=6

Jag tror och hoppas att det är en rätt begränsad företeelse. Det vore ju underligt om inte MV fått sin beskärda del av brunskjortor. Folk som låter sin egna politiska agenda gå före objektivitet och fattar beslut utan saklig grund ska ju inte sitta kvar.

honkiie skrev:
det pågår ju full tårtkastning nu, kanske är relaterat?
Jag har lagt märke till att jag gillar dina inlägg! Oftast kloka och roliga med lite trevlig distans. :Bugar
OT, jag vet...men det är ju snart jul och t.o.m.jag måste vara lite snäll då!

korvgubbe skrev:
Folk som låter sin egna politiska agenda gå före objektivitet och fattar beslut utan saklig grund ska ju inte sitta kvar.

Gäller det även om t.ex. en handläggare är för en liberal flyktingpolitik?
I övrigt så passar jag på att påtala att jag äcklas alltid över folk som sparkar på de som ligger.
Hit me.

Värt att ha med i debatter och tankegångar kan ju vara att enligt Migrationsverket, FN och majoriteten i Sverige så är 95% av asylansökningarna felaktiga, att detta förstör arbetsmoralen och obejktiviteten hos handläggarna ser jag inte som vidare märkligt.
Lösningen för både de som behöver asyl, för handläggarna och för de rosenrasande journalisterna (för någon folkstorm verkar det inte vara) vore rimligtvis att strama upp regelverket så vi slipper 95% bluffmakare som förstör för de 5% som behöver beskydd, och naturligtvis borde få det också.

Allmän pekpinne:
Kan vi i denna debatt skilja på flyktingar och invandrare? Tack på förhand.

Markus skrev:

Ja, om deras politiska åskådning får dem att åsidosätta regelverket och grumlar objektiviteten så de inte kan sköta sitt arbete på ett korrekt sätt.

bonny skrev:
Jag har lagt märke till att jag gillar dina inlägg! Oftast kloka och roliga med lite trevlig distans. :Bugar
OT, jag vet...men det är ju snart jul och t.o.m.jag måste vara lite snäll då!
Äntligen någon som förstår mig :tummenupp Trodde alla räknade mig till kategorin jobbig spammare :gnissla

Markus skrev:
I övrigt så passar jag på att påtala att jag äcklas alltid över folk som sparkar på de som ligger.
Hit me.

Värt att ha med i debatter och tankegångar kan ju vara att enligt Migrationsverket, FN och majoriteten i Sverige så är 95% av asylansökningarna felaktiga, att detta förstör arbetsmoralen och obejktiviteten hos handläggarna ser jag inte som vidare märkligt.
Lösningen för både de som behöver asyl, för handläggarna och för de rosenrasande journalisterna (för någon folkstorm verkar det inte vara) vore rimligtvis att strama upp regelverket så vi slipper 95% bluffmakare som förstör för de 5% som behöver beskydd, och naturligtvis borde få det också.

Allmän pekpinne:
Kan vi i denna debatt skilja på flyktingar och invandrare? Tack på förhand.

Vänta lite nu mackan...menar du att det är felaktiga ansökningar (var har du fått 95% ifrån?) i kombination med otydligt regelverk som eroderar handläggarnas arbetsmoral, objektivitet och bedömningsförmåga? Och att detta resulterar i vissa chefer tycker det är en god idé att bjuda på tårta eller sur rysk skumpa för att fira vissa "lyckade projekt"?

fazerfun skrev:
Hörde på radion att det varit tårtkalas på något Migkontor när det avslutat ett "lyckat projekt", dvs en avvvisning.
Just det har jag svårt att förfasas mig över, eftersom de på migrationsverket liksom alla andra arbetsplatser måste få fira ett lyckat projekt. Nu är det ju bara så att kvällstidningar (och många vanliga människor dras med) tycker att det är smaskigt med kopplingen att fira och människors lidande.

Men de som avvisas avvisas ju just för att de inte har rätt att vara i sverige. Att de avvisade blir ledsna och gärna ställer upp på bild i aftonblaskan betyder ju inte att de på mig-verket har gjort ett dåligt jobb.

Vi vill väl inte heller att alla på mig-verket skall gå runt i säckväv hela dagarna och späka sig för att de jobbar med tunga frågor? Mer tårta på arbetsplatserna!

fazerfun skrev:
Vänta lite nu mackan...menar du att det är felaktiga ansökningar (var har du fått 95% ifrån?) i kombination med otydligt regelverk som eroderar handläggarnas arbetsmoral, objektivitet och bedömningsförmåga? Och att detta resulterar i vissa chefer tycker det är en god idé att bjuda på tårta eller sur rysk skumpa för att fira vissa "lyckade projekt"?

1. Jag menar att om handläggarna handlägger i snitt 95% bluffansökningar och 5% riktiga ansökningar så är det inte särskilt märkligt att deras attityd till deras arbetsuppgifter förändras.
2. 95/5 kommer från migrationsverket. Sverige följer internationella konventioner generellt.

Vad spelar siffran 5 eller 95 för roll för dig?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg