Grattis!

Markus skrev:
Men du insinuerade att USA dödat 5.ooo civila, eller missförstod jag?

Inte alls. Vad jag menar är att man inte på ett trovärdigt vis kan fördömma Al Qaidas mord på 5.000 civila när man samtidigt säger att det är i sin ordning att USA helt struntar i allt vad mänskliga rättigheter heter.

korvgubbe skrev:
Det är väl klart han inte gjorde. Skäggiga muslimer gör ju inget annat än åker jorden runt för att få delta i lite terrordåd och heliga krig.

Skärp dig nu, du är inte allvarlig.
För er som undrar så reste alltså skäggisen dit efter 9/11 och även efter att USA hade meddelat att Talibanerna kommer avsättas. Varför skulle någon åka till världens farligaste platser för att läsa koranen då? Varför? Det finns 2000 andra heliga platser att åka till.

Poacher skrev:
Men hörrni, vad gjorde Mehdi i Afghanistan?

Exakt ! vad gjorde han där ? media skriver om hur synd det är om honom som sitter fängslad, men ingen bemödar sig med att kolla på VARFÖR han sitter där !

Vad gäller det med rättigheter, nämn ett krig där inga oskyldiga människor har drabbats, det är ju till och med så att folk dör i krig, av vapen som är tilverkade av människor avsedda just för att döda i krig !

Gixxer-Anders skrev:
Inte alls. Vad jag menar är att man inte på ett trovärdigt vis kan fördömma Al Qaidas mord på 5.000 civila när man samtidigt säger att det är i sin ordning att USA helt struntar i allt vad mänskliga rättigheter heter.

Nej, det är problematiskt. Ibland måste dock en ledare se till vad som skyddar landet, inte vad Amnesty kommer godta. Men som sagt, det är tråkigt att Usama & C:o tvingade USA att göra avkall på de mänskliga rättigheterna.

Markus skrev:
Själv skulle jag låta bli att sätta mig i en sådan situation. "Eget val".

Kan se det framför mig. Turkiska polisen sparkar in hotelldörren och anklagar dig för mord och annat. Och där sitter du med en paraplydrink i handen:
-Im from Schweden, dont you know Eget Val(tm)

Be skrev:
Exakt ! vad gjorde han där ? media skriver om hur synd det är om honom som sitter fängslad, men ingen bemödar sig med att kolla på VARFÖR han sitter där !

Det skulle inte passa med 9 av 10 redaktioners mål att svartmåla USA, och i synnerhet Bushs administration. Se bara på dn som påstår sig vara liberal, är det 19-1 nu i reportage om Demokrater vs Republikaner? Kolla SVT som är "oberoende" :hihi , nu har jag sett kanske fyra program om valet i Aktuellts serie, varenda jag sett har skönmålat Demokraterna.

Markus skrev:
Skärp dig nu, du är inte allvarlig.
För er som undrar så reste alltså skäggisen dit efter 9/11 och även efter att USA hade meddelat att Talibanerna kommer avsättas. Varför skulle någon åka till världens farligaste platser för att läsa koranen då? Varför? Det finns 2000 andra heliga platser att åka till.

Markus skrev:
Varför? Det finns 2000 andra heliga platser att åka till.

Varför fortsatte svenskar åka till USA trots att den Amerikanska regeringen vecka efter vecka gått ut med varningar för hur farligt det var i USA för tilläfället..
- Köp gasmasker!
- Tejpa för dörrar och fönster!
- Köp konserver och vatten på flaska!
- De anfaller igen när som helst....

....och självfallet är det så att alla de miljoner som bor i mellanöstern samtliga är terrorister eller terroranhängare. Åker man dit är man per definition en av DOM...

Guilt By Association once again!

Gixxer-Anders skrev:
Kan se det framför mig. Turkiska polisen sparkar in hotelldörren och anklagar dig för mord och annat. Och där sitter du med en paraplydrink i handen:
-Im from Schweden, dont you know Eget Val(tm)

Jag skulle aldrig åka till Turkiet från början. :7peta Dessutom skulle jag debattera ihjäl dem och fly, och sedan skulle jag sälja storyn till alla som är emot Turkiets tilltänkta eu-medlemsskap, och på så sätt göra en god gärning. :gnissla

Be skrev:

.....är det bara jag som missuppfattat:
- Jag trodde att det som skapat all uppståndelse berodde på att han satt fängslad :
- UTAN att någon sagt vad han gjort för fel.
- UTAN att någon hade någrra bevis.
- UTAN att någon anklagade honom för något...

Jag trodde en av grundprinciperna för att fängsla någon var att berätta VARFÖR man gjorde det samt bevisade ATT fången gjort det..

Personligen tycker jag man är lite speciell om man inte ens misstänker killen för att ha velat stött talibanerna mot USA, när fadern var väldigt uppeldad över USA.

Det finns så mycket allvetande dravvel att ta upp som ingen jävel orkar läsa, och som inte övertygar mig.
Sen kan USA ha gjort fel de med, men det ändrar inte ett skit.

I stället för att läsa som ur böcker, vad anser ni personligen?

Poacher skrev:
Personligen tycker jag man är lite speciell om man inte ens misstänker killen för att ha velat stött talibanerna mot USA, när fadern var väldigt uppeldad över USA.

Jag vet ingen som hävdar att han inte hade något samröre med Talibanerna(förutom han själv).
Lika dumt tycker jag det är att hävda att han skulle ha det utan att ha någon insikt i frågan.

Min farsa skulle definitivt bli redigt tokförbannad om jag låstes in i 2 år utan att några anklagelser formulerades, utan att jag fick möta någon advokat och utan att några bevis lyftes fram för att jag begått några brott.

Tror nog ALLA som är föräldrar skulle bli riktigt djävla skogstokiga om de såg (endast på tv) sina barn sitta inlåsta utan rätt att få träffa dem. Utan att få någon förklaring till varför de satt inlåsta.

Hade Mehdis farsa suttit hemma snällt utan att gnälla... DÅ och först då skulle jag tycka han var ute och cyklade.,

korvgubbe skrev:
.....är det bara jag som missuppfattat:
- Jag trodde att det som skapat all uppståndelse berodde på att han satt fängslad :
- UTAN att någon sagt vad han gjort för fel.
- UTAN att någon hade någrra bevis.
- UTAN att någon anklagade honom för något...

Jag trodde en av grundprinciperna för att fängsla någon var att berätta VARFÖR man gjorde det samt bevisade ATT fången gjort det..

Jag tror frågan här är varför media inte bemödat sig med att undersöka, det finns fyra reportage jag skulle vilja läsa:

1. "Det här gjorde Talibansvensken i Afghanistan"
2. "Annika Östberg bölar i TV igen - när räcker det?"
3. "Calle Jonsson - knivgalning eller mysig ungdom?"
4. "Jackie Arklöv - ett reportage om att vara svart och tillhöra vit makt rörelsen"

Gixxer-Anders skrev:
Tvivlar jag inte på. Fan, jag får ju själv nästan hjärnblödning på dig ibland och då är det ändå ett helt internet mellan. :huvet

Du käkar ju Prozac, tänk på korvgubbe som bara äter chorizo.

korvgubbe skrev:
Hade Mehdis farsa suttit hemma snällt utan att gnälla... DÅ och först då skulle jag tycka han var ute och cyklade.,

Jag såg han i buren på Sergels Torg, såg helt ok ut faktiskt. Jag vågade gå nära till och med! Sedan fick jag dra mig ur en riktigt jobbig diskussion (eller i alla fall med potential att bli) angående varför jag inte ville skriva på protestlistan. :hihi

korvgubbe skrev:
Jag vet ingen som hävdar att han inte hade något samröre med Talibanerna(förutom han själv).
Lika dumt tycker jag det är att hävda att han skulle ha det utan att ha någon insikt i frågan.

Min farsa skulle definitivt bli redigt tokförbannad om jag låstes in i 2 år utan att några anklagelser formulerades, utan att jag fick möta någon advokat och utan att några bevis lyftes fram för att jag begått några brott.

Tror nog ALLA som är föräldrar skulle bli riktigt djävla skogstokiga om de såg (endast på tv) sina barn sitta inlåsta utan rätt att få träffa dem. Utan att få någon förklaring till varför de satt inlåsta.

Jag var mer ute efter vad du trodde, du räknar ju bara upp politiskt korrekta saker tycker jag.
Möjligt att du inte har nån åsikt.
Jag TROR naturligtvis det jag skrev, jag kan inte bevisa det.
Jag vill iaf inte stödja hans försök att få USA att betala skadestånd, dels tror jag de skiter fullständigt i detta och dels gör Sverige sig dumt i sina försök att vara så duktiga som möjligt.
tycker JAG alltså.

Markus skrev:
Jag tror frågan här är varför media inte bemödat sig med att undersöka, det finns fyra reportage jag skulle vilja läsa:

1. "Det här gjorde Talibansvensken i Afghanistan"
2. "Annika Östberg bölar i TV igen - när räcker det?"
3. "Calle Jonsson - knivgalning eller mysig ungdom?"
4. "Jackie Arklöv - ett reportage om att vara svart och tillhöra vit makt rörelsen"

1. hade gärna sett jag med. Men i min lilla tankevärld är det alltid den myndighet som fängslar någon som står för bevisföringen.
Annars får vi ju en massa roliga artiklar:
- " Satt fängslad 4 år, nu bevisar aftonbladet att han var skyldig till bilstöld"
- " Frigiven efter 3 år ännu ej anklagad för något, expressen hittade ingen anledning till att han skulle hållas kvar inlåst"

2. Har inte lagt ner för mycket tid på henne. Möjligt hon fått ett hårt straff men hon har iaf dömts enligt rådande lagar och inte kastats i buren p.g.a. nått djävla godtycke.
3. Säkerligen inget dera.. rädd bortskämd pojkspoling som tyckte det var coolt att köpa en butterfly i souvenirbutiken... drog säkert fram den när ett gäng tuffare greker dök upp.. Kan vara skyldig, kan lika gärna vara oskyldig. Tycker även där rättvisan ska ha sin gång så för mig är det rimligt att han ställs inför rätta på plats.
4. Lite Yrrol-varning..
(Eller som en rätt rasistiskt färgad grupp i en stor hejjarklack uttryckte det när fick frågan om hur de kunde tillåta att en svart kille var en av dem samtidigt som de hatade svarta:
- men vaffan, fattar'ru inte.. han är ju VÅR neger..!")

Gixxer-Anders skrev:
På tal om korv. Nu skulle det inte vara fel med en fin-korv hos Bruno på Nybrogatan :yoparty

på tal om mat..
Nu måste jag hem å laga korv. Ska iväg sen på privat-visning av ett litet radhus.. Tänkte bli ännu mer Ärke-Svenne..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back