Grande Prémio TISSOT de Portugal

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Njae, skulle inte tro han klarar de medicinska testerna som krävs för att bli utsläppt på banan i nuvarande kondition. Men visst - lite så kunde det väl vara...
Dom medicinska testerna är inte så hårda.
Om jag minns rätt var MM på banan i nästa lopp efter Armbrottet 2020-07-19 men ställde själv in efter kört i FP3 och FP4 2020-07-25.
Hade alltför ont enligt wiki.
Med en eller nån liknande kommentar.
"Man har ingen aning om vad som fodras för att köra en MotoGP Honda"
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Repsol Honda Team Statement on FIM penalty modification

In relation to the sanction imposed by the FIM on Marc Marquez for the race incident that occurred at the Portuguese Grand Prix, the Repsol Honda Team considers that the modification of the penalty consisted of a change of criteria on when the penalty should be applied, and that this modification was issued by the FIM two days after the initial sanction was final and definitive, is not in line with the current regulations of the FIM for the MotoGP World Championship. For this reason, the Repsol Honda Team intends to use all the means of recourse offered by the regulations in force to defend its rights and legitimate interests, which it considers violated as a result of the latest resolution adopted, and in particular has duly submitted an Appeal before the FIM Appeal Stewards.



Jag är inte förvånad. När jag läser inlägg #110 står det ju helt klart att två Long Lap gäller Argentina. Inget mera. Då är det ju märkligt att beslutet ändras till 1:a loppet MM ställer upp i.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag är inte förvånad. När jag läser inlägg #110 står det ju helt klart att två Long Lap gäller Argentina. Inget mera. Då är det ju märkligt att beslutet ändras till 1:a loppet MM ställer upp i.
Förvånad nej. Men hade det inte varit smartare att bara ta straffet och gå vidare? Detta kommer inte göra varken MM eller Honda mer populära
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag är inte förvånad. När jag läser inlägg #110 står det ju helt klart att två Long Lap gäller Argentina. Inget mera. Då är det ju märkligt att beslutet ändras till 1:a loppet MM ställer upp i.
Håller med.

Skriver man Argentina så är det Argentina.
Naturligtvis borde man ha skrivit nästa lopp han startar i och inget annat.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
~67.000 i publik iår mot ~76.000 förra året. Så 9.000 färre detta året.
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Precis, Marini var den som kraschade minst förra säsongen om jag minns rätt medans MM är värsta sortens återfallsförbrytare.

Tror inte riktigt på flera däcktillverkare då det är dom som styr allt gällande utveckling av motorcykeln. Blir bara en till variabel att ta hänsyn till och så fort någon kommer på något nytt blir det stora skillnader. Anledningen till att t.ex. en stor del av fältet lämnade michelin innan bridgestone blev enhetsleverantör var att Dorna förbjöd michelin att göra däck onsite. Det andra problemet med flera leverantörer är att man prioriterar stjärnorna först och alla andra sen så det blir stora konkurrensfördelar. Guintoli berättade att han en gång av misstag fick fabriksförarnas däckurval och han sa att de hade tre gånger så många däck att välja på som han själv.
Ja, det är ju inte så realistiskt i dagsläget, tänker iofs inte att man i så fall skulle gå tillbaka till hur det var förut utan behålla den kontroll som finns med X antal sorter och mängder av däck. Men det kanske är totalt ointressant för en däcktillverkare att ge sig in i det med de begränsningarna.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Carmelo Ezpeleta - Dorna Sports CEO

- If the condition of the gravel is not completely changed, we will not have a MotoGP event here next year. This is very clear. With the current situation, which has already claimed many victims, Portimao will not have a place on the calendar in 2024. We already have enough requests from other countries and circuits. I have made this very clear to the Portuguese. Without gravel beds in accordance with the regulations, the track will not receive an A-grade homologation for 2024; therefore they cannot be included in the GP calendar.
 

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Ort
Borås
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Dorna har läst SH och ändrat sej i frågan om när bestraffningen ska tas:)
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
~67.000 i publik iår mot ~76.000 förra året. Så 9.000 färre detta året.
Jag tror inte det är Motogp som tappar utan mer för att det är dyrt att resa och att folk inte har pengar över längre. Tror vi är tillbaka på samma siffror om 3-4 år.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Carmelo Ezpeleta - Dorna Sports CEO

- If the condition of the gravel is not completely changed, we will not have a MotoGP event here next year. This is very clear. With the current situation, which has already claimed many victims, Portimao will not have a place on the calendar in 2024. We already have enough requests from other countries and circuits. I have made this very clear to the Portuguese. Without gravel beds in accordance with the regulations, the track will not receive an A-grade homologation for 2024; therefore they cannot be included in the GP calendar.
Lök på laxen gällande Portimao och egenskaperna hos avåkningszonerna: https://www.roadandtrack.com/news/a43602713/porsche-race-car-flies-into-grandstands-at-portimao/
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top