GRAN PREMIO bwin.com DE ESPAÑA

Tycker Viasats sändning av MotoGP är extremt bra..de visar alla kval, warm-up ,race samtliga klasser live utan reklamavbrott. Samt Red Bull rookies! Betydligt bättre än eurosport. Samt många gamla klassiska race andra dagar och flera repriser av race, kval träningar per dag...sen visar dom ju även Pro superbike live...samt massa F1, STCC m.m. tycker kanalen är hur grym som helst! :tummenupp enda som fattas nu är att dom tar över WSBK med så kan man skippa eurosport helt.
Att vissa inte har kanalen är ju knappast viasats fel...

Jepp.. kan bara hålla med dig. Helg kanon är det!
Och det jag själv märker mest, förutom just för en stund sedan då jag
kom hem från ERFet så visade de repris på MotoGP kvalet (göööötttttt, många repriser),
är att det inte kommer några reklam avbrott!! Skönt o slippa det!

Heja Viasat Motor!!!

Vad pysslar Rossi med? Hur kan man tappa 1 sekund över en natt på sina egna tider? Så mycket kan väl inte vädret ändrats?

Nu körde han iofs nästan på tusendelen exakt lika snabbt idag som igår men de andra sänkte sig med en sekund eller mer.
Tydligen kände han sig inte bekväm på hoejn idag, det var kallare i asfalten och betydligt blsåigare.
Får se om JB kommer upp med en mirakelkur över natten...

Fegtipset:

1. Lorenzo
2. Pedrosa
3. Rossi

WUP.
1. Rossi
2. Lorenzo
3. Pedrosa
4. Stoner
5. Capirossi
6. Elias
7. de Puniet
8. Vermeulen
9. Dovizioso
10.Gibernau
11. Melandri
12. Edwards
13. Takahashi
14. Toseland
15. Hayden
16. Canepa
17. Kallio

1 Valentino ROSSI ITA
2 Dani PEDROSA SPA
3 Jorge LORENZO SPA
4 Colin EDWARDS USA
5 Casey STONER AUS

Nu körde han iofs nästan på tusendelen exakt lika snabbt idag som igår men de andra sänkte sig med en sekund eller mer.
Tydligen kände han sig inte bekväm på hoejn idag, det var kallare i asfalten och betydligt blsåigare.
Får se om JB kommer upp med en mirakelkur över natten...

Han var väl under 1.40 i fredags men inte igår? FP1 har jag för mig han var den enda som körde 1.39-tider?

FP1
"
1 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team Yamaha 1'39.647 273.556
2 65 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 1'40.011 275.299 0.364
3 27 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team Ducati 1'40.268 269.932 0.621
"

WUPen tyder på lite Burgess-magi kanske.

Kan nog bli bra race men jag tippar ändå som vanligt 5 sek mellan alla i topp 5 eller så.

Lite brutala nyheter från Spanien.
Alexander Kristiansson, som åker sin första tävling i Red Bull Rookie Cup, kvalade in som 4:a. Det betyder att han startar i första led både lördag och söndag. :Bugar Han är 0.3 sek. från poole!

Verkligen imponerande, när det bara är 8 helt nya förare i serien det här året. Resten är "veteraner"

Lite osäker på Sturla. Hörde att han var i kull och startar 10:a En plats han absolut inte kommer sluta på. Han har kapacitet för en pallplats.

Från en liten, men högljudd hejarklack:banana
http://www.motogpmatters.com/results/2009/05/03/2009_jerez_red_bull_rookies_cup_race_1_r.html
http://www.redbullrookiescup.com/news_detail.php?id=108

:tummenupp

Jahaja, Bradley Smith tog 125-segern efter ett mycket dramatiskt kubbande i toppen sista 12 varven. Välförtjänt och väl utfört. grattis till honom - Äntligen!

Grymt 250 race, omkörningar i var o varannan kurva....

Det var en GRYM körning av Aoyama! Så snyggt! Syntes att det var erfarenhet och skills som genererade den segern!

Kan bara hoppas att MotoGP blir lika spännande, och Jerez brukar kunna bjuda på täta fighter även i kungaklassen.

justin.tv funkar och har engelska, my p2p funkar och har iaf franska.

jag drar till en polare med viasat nu :)

Aoyama! Vilken kall kille! BAra höll spåret stenhårt och lät Bautisata gå brett...
Svinfin fight dem emellan, och Bautista, vilken sportsman vid presskonferensen! Lyste av lycka om honom trots andraplatsen, just för att duellen hade varit så hård och rättvis!
En sann hjälte!

Den nye kommentatorn är ju sådär....

Den nye kommentatorn är ju sådär....

Jag tycker faktiskt han gör ett hyggligt jobb. Han försöker få Dahlbom att klämma ur sig lite mer relevant info än vanligt märker jag, fast det funkar sisådär.

Stär mig dock lite på uttalet av "Rossy". :arsele

Jag tycker faktiskt han gör ett hyggligt jobb. Han försöker få Dahlbom att klämma ur sig lite mer relevant info än vanligt märker jag, fast det funkar sisådär.

Stär mig dock lite på uttalet av "Rossy"
. :arsele

"rossy" e ju kung:tummenupp

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...