flugan skrev:
Hade CPUn blivit för varm så hade den blivit det med Prime95.
Tänkte om GPU blir för varm. Du nämnde ngt program som läste av fläktvarv, temperaturer etc, läser inte det programmet av tempen på grafikkortet? Du får inte ut ngn temp-avläsning med rivatuner?
Fantastisk kylfläns på det där kortet, den sitter ordentligt å så eller?
Ja jag vet snart varken ut eller in.
Idag testade jag att ställa burken halvägs ut genom ett öppet fönster, startade och körde 3Dmark direkt, nu har jag allstå 250W agget monterat.
Hela första testet och ca45 sek av andra gick fint.
Alltså mycket längre än tidigare, jag kände på grafikkortets kylflänsar, de var kalla, just nu när jag bara "webbar" och burken står inne på golvet så är den småvarm/ljummen.
Sen gjorde jag ett idiot-test, kände på kyllflänsarna till CPUn, de va kalla, stängde va burken och monterade av kylet till CPUn, kylet va kallt men CPUn varm.
Sen konner vi till det riktigt idiotiska testet, jag startade burken med CPU kylet av, CPUn blev ju som väntat svinvarm, efter inlogg startade jag Speedfan och värdena va skyhöga, stängde av burken direkt, CPUn va så varm att man brände sig på den.
Screenshots, kylet av, nog fanken är den pastan otillräcklig?
Sen screenshots från speedfan och rivatuner.
Rivatuner blir jag inte riktigt kompis med, hittar inga värma värden.
Notera dock klockfrekvensen, ska den va 513??
I det avlånga screenshotet så ser man åxå att AGPn är (agp 2,0 mode), med *4 selected, kanske inte har ett skit med detta att göra men...
Ja kylet på GPUn sitter som det ska.
Alltså, får burken mer kylning så klarar den 3Dmark hyffsat, även med 250W agget.
Men man ska väl för fan inte behöva ha en dator i en frys..
Jag ska byta pasta på CPUn senare idag, sen har jag inga fler idéer snart..