El Presidente
2 Stripes Mc
Har förstått att här finns mycket kunnande o "know-how" för pc här på forumet.
Hoppas därför att bli bönhörd och hjälpt då mitt kunnade är minst sagt påvert...
Ska införskaffa ett nytt moderkort(bla) då åskan tog död på min burk mer eller mindre. Tänkte då satsa på ett kort med PCI-E plats för grafikkortet.
Jag har tänkt lägga cirkus 1500:- på ett grafikkort men vet ej riktigt VAD.
Har förstått att de främsta kandidaterna är Geforce 6600GT samt Radeon X800XL (bägge med 256 Mb).
Vad anser expertpanelen är det bästa valet?
Finns fler "kandidater" i prissegmentet?
OM det spelar roll i sammanhanget så kommer den övriga burken bestå av 1 Gb DDR 2 minne, en Intel processor på ca 3.0 Ghz (skulle även DÄR uppskatta lite hjälp - vad ska väljas, Pentium D eller Core 2...??).
Står i startgroparna för att beställa, så råd mottages tacksamt!
TACK på förhand!
Hoppas därför att bli bönhörd och hjälpt då mitt kunnade är minst sagt påvert...
Ska införskaffa ett nytt moderkort(bla) då åskan tog död på min burk mer eller mindre. Tänkte då satsa på ett kort med PCI-E plats för grafikkortet.
Jag har tänkt lägga cirkus 1500:- på ett grafikkort men vet ej riktigt VAD.
Har förstått att de främsta kandidaterna är Geforce 6600GT samt Radeon X800XL (bägge med 256 Mb).
Vad anser expertpanelen är det bästa valet?
Finns fler "kandidater" i prissegmentet?
OM det spelar roll i sammanhanget så kommer den övriga burken bestå av 1 Gb DDR 2 minne, en Intel processor på ca 3.0 Ghz (skulle även DÄR uppskatta lite hjälp - vad ska väljas, Pentium D eller Core 2...??).
Står i startgroparna för att beställa, så råd mottages tacksamt!
TACK på förhand!