GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
...kanske han känner att WSBK är en ny utmaning där han kan göra ett rejält avtryck...
Om jag har tolkat Biaggis personlighet rätt känner han sig djupt förorättad av att ha blivit förpassad till WSBK. Han är en GP-förare i själ och hjärta. Att han kör WSBK beror endast på att det kan vara en väg tillbaks till GP och upprättelse.

Om jag har tolkat Biaggis personlighet rätt känner han sig djupt förorättad av att ha blivit förpassad till WSBK. Han är en GP-förare i själ och hjärta. Att han kör WSBK beror endast på att det kan vara en väg tillbaks till GP och upprättelse.
Eftersom du leder in diskussionen på detta ämne hoppas jag att det är okej att svara utan att bli påhoppad och utpekad som Biaggi-hatare.

Upprättelse? För att han inte klarade av att vinna titeln? För att dumma dumma HRC gav honom en skithoj?

Om hans plan är att återvända tycker jag att han borde sätta sig ner och fundera på vad som talar för att han på ålderns höst skulle lyckas bättre i MotoGP än vad han gjorde under sina glansdagar i det bästa teamet.

Om hans plan är att återvända tycker jag att han borde sätta sig ner och fundera på vad som talar för att han på ålderns höst skulle lyckas bättre i MotoGP än vad han gjorde under sina glansdagar i det bästa teamet.
Biaggi var en mästare på att hålla hög hastighet in i kurvan och med dagens hojar där det sedan bara att trycka på en knapp så har man dessutom högsta hastigheten ut ur kurvan :7peta Kanske tror han att TC skulle gynna honom?
Jag hoppas att han koncentrerar sig på WSBK och satsar helhjärtat på det. 2008 är en bit bort.

Om jag har tolkat Biaggis personlighet rätt känner han sig djupt förorättad av att ha blivit förpassad till WSBK.

Om Max skött sina kort skulle han såklart fått en MOTOGP styrning även -06. Att snacka om att han blivit "förpassad" till WSBK köper jag aldrig, att Max blev av med motogp statusen sköttes helt på egen hand..

Om Max skött sina kort skulle han såklart fått en MOTOGP styrning även -06. Att snacka om att han blivit "förpassad" till WSBK köper jag aldrig, att Max blev av med motogp statusen sköttes helt på egen hand..
Självklart. Hans beteende under och efter säsongen 2005 hade inneburit sparken i vilket team som helst.

Upprättelse? För att han inte klarade av att vinna titeln? För att dumma dumma HRC gav honom en skithoj?
Angående Hondas skithoj så var en av de saker som Biaggi och Hayden klagade mest på 2005 att deras motorstyrning/slirkoppling inte var bra in i böjarna. Det gjorde helt enkelt hojen betydligt svårare att bromsa med.
Intressant nog så fick alla RC211V ett helt nytt system 2006....
(De gick från att alla fem trottlar styrdes av datorn vid avslag 2005 till att endast två av fem styrdes av datorn och resterande tre av föraren 2006, Yamaha gick intressant nog åt motsatt håll.)

Angående Hondas skithoj så var en av de saker som Biaggi och Hayden klagade mest på...
Du får ursäkta men försvarstalen om Max och att allt var så orättvist behöver vi väl inte dra igenom för femtielfte gången...
skitsnack som så ofta från dig när det gäller max.
han fick inte sparken, och ett flertal team hade gärna haft honom som förare om, men hade andra förare i kontrakt.
Lite pinsamt att anklaga någon för att snacka skit när man själv tydligen inte alls kommer ihåg hur det såg ut inför säsongen 2006 :rolleyes:
Max var på gång både till Suzuki och Kawasaki men hade gjort sig omöjlig i MotoGP.

Du får ursäkta men försvarstalen om Max och att allt var så orättvist behöver vi väl inte dra igenom för femtielfte gången...
Lite pinsamt att anklaga någon för att snacka skit när man själv tydligen inte alls kommer ihåg hur det såg ut inför säsongen 2006 :rolleyes:
Max var på gång både till Suzuki och Kawasaki men hade gjort sig omöjlig i MotoGP.

Ja, du sitter ju alltid inne med sanningen, så fortsättningsvis kan vi ju nöja oss med att lyssna på skit-talen för tusenelfte gången..

Ja, du sitter ju alltid inne med sanningen, så fortsättningsvis kan vi ju nöja oss med att lyssna på skit-talen för tusenelfte gången..
Nej, det gör jag inte men precis lika tröttsamt som du tycker att vissa saker är, precis lika tröttsamt tycker jag det är att få höra om och om igen hur synd det var om Biaggi, hur orättvist han vart behandlad, hur dumma Honda var osv.

@R2: Klarar du inte av att någon ifrågasätter "din sanning" kanske det är bättre att låta blir att ventilera den.
"Biaggi-hatare", yeah right :rolleyes:

Försvarstal och försvarstal. Dock är hela historien med Biaggi / Honda intressant och eftersom min världsbild innehåller betydligt fler nyanser än svart och vitt så är det inte så enkelt för mig som att Biaggi var en idiot och HRC gjorde allting rätt. Med tanke på HRCs agerande och rykte i fråga om stolthet etc genom åren är det intressant att flera av de saker som Biaggi hade åsikter om som felaktiga,som enligt vissa här enbart var grundlöst gnäll, är sådant som HRC inför 2006 ändrade på eftersom det behövdes.
Biaggi var säkert lika osmidig som du och valmers i en tråd om tvåtaktshojar när han fått klart för sig att HRC inte hade honom i sina framtidsplaner men att han var den enda som bar skuld till det som skedde och HRC är vita små oskyldiga lamm får du försöka lura i någon annan.

Nej, det gör jag inte men precis lika tröttsamt som du tycker att vissa saker är, precis lika tröttsamt tycker jag det är att få höra om och om igen hur synd det var om Biaggi, hur orättvist han vart behandlad, hur dumma Honda var osv.

@R2: Klarar du inte av att någon ifrågasätter "din sanning" kanske det är bättre att låta blir att ventilera den.
"Biaggi-hatare", yeah right :rolleyes:

se gustavs svar, han orkar bry sig, jag tycker liknande men ger snart upp den här lekstugan helt.

Försvarstal och försvarstal. Dock är hela historien med Biaggi / Honda intressant och eftersom min världsbild innehåller betydligt fler nyanser än svart och vitt så är det inte så enkelt för mig som att Biaggi var en idiot och HRC gjorde allting rätt. Med tanke på HRCs agerande och rykte i fråga om stolthet etc genom åren är det intressant att flera av de saker som Biaggi hade åsikter om som felaktiga,som enligt vissa här enbart var grundlöst gnäll, är sådant som HRC inför 2006 ändrade på eftersom det behövdes.
Biaggi var säkert lika osmidig som du och valmers i en tråd om tvåtaktshojar när han fått klart för sig att HRC inte hade honom i sina framtidsplaner men att han var den enda som bar skuld till det som skedde och HRC är vita små oskyldiga lamm får du försöka lura i någon annan.
Nej, HRC gjorde helt fel. 2006 års förar-, kontruktörs- och teamtitlar i MotoGP bevisar det. Man borde ha haft Skägget kvar. Tänk vad man ska sitta och gruva sig över att man sparkade honom åt helvete.

se gustavs svar, han orkar bry sig, jag tycker liknande men ger snart upp den här lekstugan helt.
Snart? Varför vänta om det är så jobbigt? Ha det.

Last edited:
Max Biaggi har aldrig och kommer aldrig vinna VM åt HRC. Världsmästaren har vunnit VM åt HRC. Förstår att det svider för de som (obegripligt nog) gillar Biaggi, men det är sanningen.
Ok. Byta fokus från sakfrågan till att dumförklara de som gillar andra förare än dig tricket.
Sanningen när det gäller Biaggi och HRC har fler aspekter än de du tar upp men jag tror inte det är värt att skriva det en gång till för du är inte intresserad av fler nyanser än dina svarta och vita.

Nej, HRC gjorde helt fel. 2006 års förar-, kontruktörs- och teamtitlar i MotoGP bevisar det. Man borde ha haft Skägget kvar. Tänk vad man ska sitta och gruva sig över att man sparkade honom åt helvete.

Snart? Varför vänta om det är så jobbigt? Ha det.

en sak fick du rätt i till sist.

IGNORE

Jag försöker inte lura i någon något. Fakta är att han inte fick fortsätta och det var säkert en kombination av att han inte presterade det som HRC önskade sig, att han gnällde mer än Hayden som istället jobbade på, att HRC bara ville ha två förare 2006 och att Butter skulle ha en av platserna, osv.
Att Biaggi trots sina meriter och kunnande inte fick plats i något annat team borde väl ge en vink om att det inte enbart var HRCs fel utan även Biaggis.
Så skönt att vi har dig som kan upplysa oss om sanningarna då..
Att Biaggi placerades i både Suzuki och Kawasaki är knappast någon hemlighet och diskuterades flitigt i förra årets Silly Season-tråd. Att det sen finns folk som har glömt bort det är ju trist men att då försvara sig med att alla andra är dumma Biaggi-hatare leder ingen vart.

Jag försöker inte lura i någon något. Fakta är att han inte fick fortsätta och det var säkert en kombination av att han inte presterade det som HRC önskade sig, att han gnällde mer än Hayden som istället jobbade på, att HRC bara ville ha två förare 2006 och att Butter skulle ha en av platserna, osv.
Att Biaggi trots sina meriter och kunnande inte fick plats i något annat team borde väl ge en vink om att det inte enbart var HRCs fel utan även Biaggis.
Har jag påstått att det enbart var HRCs fel? Nej.

Men vad svara du på nu? :confused:

Jag skrev:
Finns det något osannolikt i att Biaggi känner sig förorättad och vill ha upprättelse?

För övrigt förstår jag inte hur du kan ha det taskiga omdömet att dra igång denna urtrista sågning av Biaggi ytterligare en gång.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma