GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
...
Ska man tolka det som att rökande spanjorer föredrar 250 före MotoGP?

Snarare att dom vill sponsra personen Lorenzo. Skulle inte förvåna om dom följer honnom även om han går till MotoGP.

Åååh nej... Kawwa gör det igen.... :huvet

Tappar Nakano (den klart bästa förare som rattat en Kawa MotoGP hoj i mina ögon) och ersätter honom med en medioker Jacque (jag skiter i att han vunnit på 250cc hojar).
Så nu lägger man massor med pengar på att utveckla en ny MotoGP hoj, och sätter den i händerna på 2st usla fransmän... Bläää...

VAFAN! Satsa lite på att ta in en förare som kan vinna race!!!!

(Hoppas jag får äta upp det här vid den här tiden nästa år, men jag tror inte den risken är så stor...)

Macke skrev:
2579649 Åååh nej... Kawwa gör det igen.... :huvet

Tappar Nakano (den klart bästa förare som rattat en Kawa MotoGP hoj i mina ögon) och ersätter honom med en medioker Jacque (jag skiter i att han vunnit på 250cc hojar).
Så nu lägger man massor med pengar på att utveckla en ny MotoGP hoj, och sätter den i händerna på 2st usla fransmän... Bläää...

(Hoppas jag får äta upp det här vid den här tiden nästa år, men jag tror inte den risken är så stor...)

Du har nog tyvärr gruvligt rätt Macke, det är bara att hoppas blåflaggorna betyder nått annat nästa år :gnissla

Det är bara då vi får se kaworna nämligen.

Macke skrev:
..
...

Tror nog inte dom har råd att betala sånna förare? Sen är det nog lite svårt när alla andra märkena har hojar dom visat upp och redan testat ut när Kawa just nu bara har en motor som körs i bänk. Kawasakis hoj skulle väl vara klar till årskiftet.

Tycker själv det kan vara lite smart att se vad dom andra gjort för hojar innan man bestämmer sig för hur man ska göra sin egen. Men det kan bli svårt att övertyga förare att dom kommer ha en bra hoj när den inte ens är tillverkad.

Macke skrev:

Att de inte tar en blixtsnabb kille som Vermulen tex, som inte kört 250cc.. För det vet ju alla, att har man kört tvåtakt, kan man j inte vinna! :tummenupp

/J

Jörgen #31 skrev:
2579678 Att de inte tar en blixtsnabb kille som Vermulen tex, som inte kört 250cc.. För det vet ju alla, att har man kört tvåtakt, kan man j inte vinna! :tummenupp

/J

Var ju självklart inte alls så jag menade Jörgen!

Jag ville bara visa att jag visste att han varit världsmästare och vunnit en massa på 250 hojar, och att jag inte tyckte att han var en toppförare i MotoGP ändå...

Annars hade det bara dröjt 10 sekunder innan nån tvåtaktstaliban hade skrivit nånting i stil med "Jasså, så en förare som vunnit XX antal race, och en VM titel är ingen bra RR förare enligt dig Macke?"
Sen är vi tillbaka i 2-takt/4-takts träsket... :rolleyes:

Att man vunnit på en annan hoj, i en annan klass, gör en inte per automatik till en bra MotoGP förare. Sen kan det vara 250, 125, Supersport, eller Superbike man kommer ifrån... Det struntar jag i...

Jörgen #31 skrev:
2579678 Att de inte tar en blixtsnabb kille som Vermulen tex, som inte kört 250cc.. För det vet ju alla, att har man kört tvåtakt, kan man j inte vinna! :tummenupp

/J

Vermuelen har kört 250cc minst 2 säsonger. Australiska och Asiatiska 250cc-mästerskapet om jag mins rätt.

Jo stämde. Australiska 250cc-mästerskapet 1998 och Asiatiska 250cc 1999 där han kom 4:a i. :)

Last edited:
Neutral skrev:
2578084 Hur tänker du då? Om hojen är tillräckligt bra att placera 2:a på gridden och i racet är det då inte föraren som avgör hur ofta det sker?

en skicklig förare kan köra en Kawa Z900 snabbt ett varv, men inte 30,
det blir tungt och farligt väldigt snabbt

Neutral skrev:
Om inte RdP kraschade hela tiden (och det är knappast hojens fel) hade det sett bättre ut, jag är väldigt skeptisk inför nästa år.

rookisarna kraschar mycket, det hör till

Att kawa tar in två fransmän är nog mest politik/marknadsföring, kawa är ett stort märke i Frankrike så de hoppas nog på att kränga ytterligare lite gröna raketer till grodätarna.

CH skrev:
2580046 Att kawa tar in två fransmän är nog mest politik/marknadsföring, kawa är ett stort märke i Frankrike så de hoppas nog på att kränga ytterligare lite gröna raketer till grodätarna.

bada grodätarna har GP-segrar,
den ene är t o m f d världmästare

Macke skrev:

Kände exakt så oxå. Kanske trodde man i teamledningen att man skulle få Shinya in i d sista o vipps var alla andra optioner borta..Får väl hoppas på en enorm utveckling av RdP 2007 :confused:

Axxexs skrev:
2579568 Snarare att dom vill sponsra personen Lorenzo. Skulle inte förvåna om dom följer honnom även om han går till MotoGP.
Men där kan det väl uppstå ett problem, som när Butter gick till Repsol. För visst hade han annat spons i 250?

sandstream skrev:
2580464 Men där kan det väl uppstå ett problem, som när Butter gick till Repsol. För visst hade han annat spons i 250?
(Telefonica)Movistar-Repsol som sponsor 2005.

Bifogat

• pedrosa05.jpg
    pedrosa05.jpg
    94.7 KB · Visningar: 28
gthyni skrev:
2579999
rookisarna kraschar mycket, det hör till

Vermeulen är väl den rookien som lyckats hålla sig på hjulen bäst, bara 3st krascher på hela säsongen....

Randy och Casey ligger väl sämst till med 15 marksyningar var.....

Veteranen Capirossi ligger bra till med bara 1 enda vurpa på hela säsongen, och det var väl startvurpan i GP Catalunya.... Inte hans fel direkt...

Eldstorm skrev:
2580545 (Telefonica)Movistar-Repsol som sponsor 2005.
Och när Movistar inte fick följa med Butter till HRC så hoppade de av som sponsor. Kanske kan hända något liknande med Fortuna.

DUCATI
Marlboro Ducati Corse
Loris Capirossi / Casey Stoner

Pramac D'Antin Ducati
Alex Barros / ALex Hoffman

HONDA
Repsol HRC
Dani Pedrosa / Nicky Hayden

LCR Honda
Carlos Checa

Konica/Minolta Honda
Shinya Nakano