GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Swedie skrev:
2583823 Jag menar här hemma i svedala ;) nädå! Men vore trist o se Sete lämna in hatten helt o hållet... faktiskt. Tycker han är en rolig krydda i racingen när han väl är i topp.
Han får ofta oförtjänt mycket kritik men har man vunnit flest MotoGP-race under 990 eran efter Rossi är man bra :tummenupp

sandstream skrev:
2583850 Han får ofta oförtjänt mycket kritik men har man vunnit flest MotoGP-race under 990 eran efter Rossi är man bra :tummenupp

ähh, man är ju inte bättre än sitt senaste race :rolleyes: ;)

Nyteknik skrev:
2583818 Det vore ju inte alls dumt att ha honom och Bayliss i samma Ducati Corse team i WSBK. Men jag utesluter att Gibernau skulle vara intresserad av Superbike. Han har goda skäl att lägga hjälmen på hyllan: över 10 år av konstant resande, miljoner $ på banken, fortfarande utan skador och troligen sviktande motivation. Jag håller honom som en av de tre bästa sedan Doohan/Okada/Criville slutade.
Utan skador? :hihi ja ja =)

Nyteknik skrev:
2583818 Det vore ju inte alls dumt att ha honom och Bayliss i samma Ducati Corse team i WSBK. Men jag utesluter att Gibernau skulle vara intresserad av Superbike. Han har goda skäl att lägga hjälmen på hyllan: över 10 år av konstant resande, miljoner $ på banken, fortfarande utan skador och troligen sviktande motivation. Jag håller honom som en av de tre bästa sedan Doohan/Okada/Criville slutade.

visst skämntar du????

Utan skador???

han tillhör väll dom här som tillsammas med Foppa får äta medecin resten av livet

obruT skrev:
2583937 visst skämntar du????

Utan skador???

han tillhör väll dom här som tillsammas med Foppa får äta medecin resten av livet
Han har såklart som alla GP-förare skadat sig. Men så vitt jag vet saknar han de efterverkningar som Doohan, Rainey, Schwantz fick.

Vilka av Gibernaus skador tänker du på som gör honom till en av de värst drabbade?

Troy vill inte MotoGP mer ...

Troy Bayliss (race winner, 19th overall, 25 points)
"Honestly, it's been a fairytale weekend, I'm still pinching myself. I've had a great year, winning the World Superbike championship was a good start! Then just when I was kicking back I got a phone call asking if I was interested in doing this ride. It was something I couldn't knock back because I started the Desmosedici project with Loris at the end of 2002 and had some great times in 2003 and 2004, so to be able to come back and finish off the story at the last 990 race was incredible. I brought a few guys with me – Paolo Ciabatti, Davide Tardozzi and Ernesto Marinelli – and together with my old squad from 2004 we took it step by step and really enjoyed the weekend. Thanks to everybody because this will be my last ride in MotoGP, I've had some great times but I'm really comfortable where I am and this is probably best left to the young guys. To take a win is incredible – I've showed I can still ride around in circles pretty fast."

Nyteknik skrev:
2583818
fortfarande utan skador och troligen sviktande motivation.

tyvärr så har han brutit nyckelbenet så många gånger att det kan ta slut
på ben att skruva ihop det i. Men han kanske kan starta ett team, han är
en Bultaco och hans morfar don Paco Bultó var tungt involverad i all sort
MC-racing på sin tid och är Setes stora förebild.

Nyteknik skrev:
2583818
Jag håller honom som en av de tre bästa sedan Doohan/Okada/Criville slutade.

hmm, Rossi är en till men vem är den tredje?
Biaggi, Katoh, Capirex eller lill-Kenny?

gthyni skrev:
2584716Tyvärr så har han brutit nyckelbenet så många gånger att det kan ta slut på ben att skruva ihop det i. Men han kanske kan starta ett team, han är en Bultaco och hans morfar don Paco Bultó var tungt involverad i all sort MC-racing på sin tid och är Setes stora förebild.
Hans nyckelben är säkert inte i samma skicka som mina. Men han är inte precis barskrapad och kan säkert få bra medicinsk hjälp. Han har i alla fall inte ett vänsterben som ser ut som en trädgren eller sitter i rullstol. Att vi får se Gibernau som teamchef tror jag inte. Han ger inte intryck av att vara typen som organiserar och tar ansvar (utan att jag egentligen har en aning). Det förvånade mig däremot mycket att Doohan aldrig blev teamchef i MotoGP.

gthyni skrev:
2584716Hmm, Rossi är en till men vem är den tredje?
Biaggi, Katoh, Capirex eller lill-Kenny?
Biaggi! Han och Gibernau har varit Rossis enda seriösa konkurrenter, inga andra har hållit en lika jämn och hög kvalitet. Tycker jag.

Nyteknik skrev:
2585711 Det förvånade mig däremot mycket att Doohan aldrig blev teamchef i MotoGP.

Tror hans ego hade vart för stort. Ingen förare skulle ju kunna ta hans plats som kung...

Nyteknik skrev:
Biaggi! Han och Gibernau har varit Rossis enda seriösa konkurrenter, inga andra har hållit en lika jämn och hög kvalitet. Tycker jag.
Så du menar att Hayden, den enda av dem du räknar upp som slagit Rossi över en hel säsong (Roberts slog honom när han var rookie så det känns inte lika imponerande), inte är någon seriös konkurrent?

sandstream skrev:
2585808 Så du menar att Hayden, den enda av dem du räknar upp som slagit Rossi över en hel säsong (Roberts slog honom när han var rookie så det känns inte lika imponerande), inte är någon seriös konkurrent?
Såklart inte, han har inte kört tvåtakt.

valmers skrev:
2585919 Såklart inte, han har inte kört tvåtakt.

Nej, men han slåss alltför sällan om racevinster, han är sällan ens nära.
Fast Biaggi/sete var aldrig riktigt en seriös konkurrent till Rossi, det är det ingen som varit än så länge, inte ens hayden som vann VM i år.

ILMOR FÖRARE 2007

Enligt Eurosport så är Garry McCoy nästan klar som en
av förarna...

Den andra platsen står mellan: Andrew Pitt, Leon Haslam, Jeremy McWilliams
och Shane Byrne...

Ursäkta detta har säkert varit uppe i tråden innan, men det är en lång tråd att läsa igenom.

Kommer BMW att köra MotoGP nu när det blir 800?
Eller är det fortfarande bara ett rykte?

Gamebox skrev:
2586065 Ursäkta detta har säkert varit uppe i tråden innan, men det är en lång tråd att läsa igenom.
Kommer BMW att köra MotoGP nu när det blir 800?
Eller är det fortfarande bara ett rykte?
Finns ingen officiell information om detta från BMW ännu så det får väl anses bara vara ett ryckte än så länge.

valmers skrev:
2585919 Såklart inte, han har inte kört tvåtakt.
Hur kunde jag glömma något så elementärt i NTs resonemang :huvet

Last edited:
sandstream skrev:
2586069 Finns ingen officiell information om detta från BMW ännu så det får väl anses bara vara ett ryckte än så länge.

Hur kunde jag glömma något så elementärt i NTs resonemang :huvet
Lösryckt rykte? :va

sandstream skrev:
2585808 Så du menar att Hayden, den enda av dem du räknar upp som slagit Rossi över en hel säsong (Roberts slog honom när han var rookie så det känns inte lika imponerande), inte är någon seriös konkurrent?
Hayden har sett vassare ut än Rossi i endast två race under fyra säsonger och båda tillfällena har varit på AMA-banan Laguna Seca.

Biaggi och Gibernau har kört ikapp, tampats med och kört i mål före Rossi betydligt fler gånger än Haydens två. Det har även Melandri gjort. Barros har gjort det lika många gånger som Hayden, men på två olika etablerade GP-banor.

Jag vet vad jag kan förvänta mig för svar - så försök att variera er lite! Notera också att jag inte kallar Hayden för Gathoj-Pajas, Hill-Billy eller Turgubbe. Jag kallar heller inte dig eller Valmers för något annat än era Nicks. Troligen mer än vad jag själv kan förvänta mig i svar, som sagt.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...