GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Neutral skrev:
2566091 Yes of course men det HRC manager menade tycker jag Alonso uppfyllt men du har väl som vanligt en mer svartvit/fyrkantig tolkning av allting. Om han menade historiskt skulle han väl ha sagt Agostini i stället för Rossi.
Nej, där håller jag med dig.
Det räcker att Butter vinner en säsong med en frisk Rossi för att hans uttalande ska stämma men sen är det en bit till att vara större en Rossi.

moto-gg skrev:
2565566 Varken 1998, 1999 eller 2000 så finns bägge med i listorna från träningar etc. så det kanske var en supportkklass som gubben körde 1998?

ni kanske menar detta

2000 Ron raced a Honda Fireblade in the British Superstock series, marking his 28th year of competitive racing, his best result a sixth at Donington Park. The same year he and Leon made history by becoming the first British father and son, as well as the oldest and youngest riders, to race in the same GP when he competed on the Sabre Racing bike in the 500 class and Leon raced the factory Italjet in the 125 event at Le Mans, France.

nr12 skrev:
2566162 ni kanske menar detta

2000 Ron raced a Honda Fireblade in the British Superstock series, marking his 28th year of competitive racing, his best result a sixth at Donington Park. The same year he and Leon made history by becoming the first British father and son, as well as the oldest and youngest riders, to race in the same GP when he competed on the Sabre Racing bike in the 500 class and Leon raced the factory Italjet in the 125 event at Le Mans, France.

åhh tack :tummenupp

edit: kollade motogp.com båda är med på fredagsträningarna:D

Last edited:
Olivier Jacque såg jag nämnas på ett ställe som en tänkbar ersätare till Nakano på Kawasaki.

Ducati Corse har efter önskemål ifrån Capirossi tagit upp frågan om att ev börja köra med Michelin nästa år. Anledningen ska vara att han vill köra på mer lika vilkor mot Honda och Yamaha angående däcken och att man inte kan få garantier från Bridgestone om att få däck som matchar Michelin över en hel säsong på alla banor.

http://www.sports.it/it/cmc/motori/200643/cmc_102329.html

Axxexs skrev:
2568119 Ducati Corse har efter önskemål ifrån Capirossi tagit upp frågan om att ev börja köra med Michelin nästa år.
Ur det sportsliga perspektivet vore det kanske bäst om alla körde på samma däck men då lär utvecklingen stanna av.
Bridgestones enda chans till vinster har ju varit med Ducati.

sandstream skrev:
2568388 Ur det sportsliga perspektivet vore det kanske bäst om alla körde på samma däck men då lär utvecklingen stanna av.
Bridgestones enda chans till vinster har ju varit med Ducati.

En annan fråga är om Ducatis chanser att vinna kanske beror på Bridgestone?

Bridgestone fungerar ju bevisligen bättre än Michelin på vissa banor och kanske behöver Ducce det övertaget för att vinna? Kanske blir det så att om de byter till Michelin så visar det sig att Hondan och Yamahan fungerar så pass mycket bättre att Ducce aldrig får det övertaget de behöver för att vinna?

Sådärja, nu borde jag kunna få en del pasta flygande i min riktning från diverse mer eller mindre suspekta italia-läger!

DR-Zätare skrev:
2568459 En annan fråga är om Ducatis chanser att vinna kanske beror på Bridgestone?

Bridgestone fungerar ju bevisligen bättre än Michelin på vissa banor och kanske behöver Ducce det övertaget för att vinna? Kanske blir det så att om de byter till Michelin så visar det sig att Hondan och Yamahan fungerar så pass mycket bättre att Ducce aldrig får det övertaget de behöver för att vinna?

Sådärja, nu borde jag kunna få en del pasta flygande i min riktning från diverse mer eller mindre suspekta italia-läger!

så kan det mycket väl vara!
intressant teori faktiskt....

DR-Zätare skrev:
2568459Kanske blir det så att om de [Ducati] byter till Michelin så visar det sig att Hondan och Yamahan fungerar så pass mycket bättre att Ducce aldrig får det övertaget de behöver för att vinna?

Ducati körde med Michelin de första säsongerna i MotoGP och vann ju redan den första säsongen race. Nu har man mer erfarenhet och borde ha lika goda eller bättre förutsättningar än Honda att vinna om man får likadana däck. Mitt tips är att en oskadad Capirossi blir tvåa efter Rossi nästa år.

Nyteknik skrev:
2568880 Ducati körde med Michelin de första säsongerna i MotoGP och vann ju redan den första säsongen race. Nu har man mer erfarenhet och borde ha lika goda eller bättre förutsättningar än Honda att vinna om man får likadana däck. Mitt tips är att en oskadad Capirossi blir tvåa efter Rossi nästa år.

Å andra sidan är Yamaha under första halvan av detta år ett bra bevis på att utvecklingen inte alltid går framåt.

Sedan är det väl lite så också att Bridgestone idag i stor utsträckning anpassar sina däck efter Duccen eftersom det är de som har störst chans att vinna av Bridgestone-teamen. Hos Michelin lär de ju knappast få någon sådan behandling och Duccen skiljer sig väl en del i uppförande från Honda och Yamahan? Å andra sidan är ju GP7 en helt ny hoj (precis som de andra hojarna i fältet nästa år) så den kanske de har möjlighet att anpassa efter Michelin istället.

moto-gg skrev:
2565566 ähh va f..n nu har jag hårdletat i statistiken bara för att få knäppa dig på fingrarna men hittar inget så vi säger att det var något jag drömt ihop :mad:
Jag ville ju att du skulle ha rätt men kunde inte hitta det i rullorna, tyvärr.

moto-gg skrev:
2566193 åhh tack :tummenupp

edit: kollade motogp.com båda är med på fredagsträningarna:D
Då var det ett support-race i england och sedan körde han lite på Le Mans. Titta. Båda två hade rätt! :D

Axxexs skrev:
2567510 Olivier Jacque såg jag nämnas på ett ställe som en tänkbar ersätare till Nakano på Kawasaki.
Gud så trist.

Last edited:
Laguna Seca ska asfalteras om den 21 maj. Man kommer ta bort 2-4cm av den gamla asfalten för att få bort ojämnheterna och sen lägga på ny asfalt. Man har tagit prover från banan men man har inte hittat någon orsak till varför den blev så ojämn som den var nu senast. En från FIM som ska vara expert på asfalt ska övervaka arbetet med asfaleringen. Detta kommer bli den andra omasfalteringen på 2 år på den banan.

Axxexs skrev:
2569623 Laguna Seca ska asfalteras om den 21 maj. Man kommer ta bort 2-4cm av den gamla asfalten för att få bort ojämnheterna och sen lägga på ny asfalt. Man har tagit prover från banan men man har inte hittat någon orsak till varför den blev så ojämn som den var nu senast. En från FIM som ska vara expert på asfalt ska övervaka arbetet med asfaleringen. Detta kommer bli den andra omasfalteringen på 2 år på den banan.
Kanon, då har inte européerna så mycket att skylla på nästa år :D

Nyteknik skrev:
2569945 Vilka européer som skyllde sina MotoGP-resultat på beläggningen tänker du på?
Kan inte nämna någon mer än Checa som jag minns uttalade sig och tipsade om att de som lagt beläggningen på Brno (tror jag det var) borde åka över och visa jänkarna hur man ska göra.

sandstream skrev:
2570084 Kan inte nämna någon mer än Checa som jag minns uttalade sig och tipsade om att de som lagt beläggningen på Brno (tror jag det var) borde åka över och visa jänkarna hur man ska göra.
Det fanns hur som helst fog för kritiken. Att Hayden och ingen europée vann var i alla fall ingen överraskning. Han är en av de 10 snabbaste i MotoGP och på Laguna Seca blir han en av de 3-4 snabbaste. Motivationen som infinner sig hemma i USA gör resten. Han vinner säkert där även nästa år.

Nyteknik skrev:
2570102 Det fanns hur som helst fog för kritiken. Att Hayden och ingen europée vann var i alla fall ingen överraskning. Han är en av de 10 snabbaste i MotoGP och på Laguna Seca blir han en av de 3-4 snabbaste. Motivationen som infinner sig hemma i USA gör resten. Han vinner säkert där även nästa år.
Själv hopppas jag att CV har en konkurrenskraftig hoj nästa år som håller hela racet så han kan ge Hayden en match.

Barros tillbaka till MotoGP nästa år? Verkar så...

Och hans kommentar är ju rättså bra för många här att läsa...

http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=18200&championship_id=3&section=1

"It was difficult to adapt to Superbikes. A MotoGP bike is much easier to control than a Superbike, and this adaption may be harder than going from 990cc to the 800cc machines. With the new bikes, it is just less power than we will be used to, which is never a problem as regards controlling the bike. I think the new rules will especially favour the riders moving up from the 250cc."

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma