GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
hajen5 skrev:
2562998 Korrekt. Det gäller tvåtakt i allmänhet och framför allt klasser där en av deltagarna har skägg. Det anses av vissa experter här på forumet som ytterst graverande för klassens status. Knappt värt mer än ett DM i Bowling.
Skägget kör en "riktig" klass nästa år.

Men Barros är skitgammal och körde Cagiva 500 som teamkompis åt Eddie Lawson, det är också graverande. Vad har såna pansjisar i GP att göra.
Att han vunnit race både i MotoGP förra året och i WSBK i år är ingen ursäkt,
flytta på dig gubbe!

Busaberg skrev:
2561739 Så fort någon dissar McWilliams är det alltid någon som nämner denna pole på PI.Var det hans peak i 500/Motogp?
Det får man nog säga att det var. Han var dessförinnan grym i 250 vilket också är påsteånde som fungerar som ett lackmustest för att skilja historielösa/okunniga från oss med koll.

gthyni skrev:
2563039 Men Barros är skitgammal och körde Cagiva 500 som teamkompis åt Eddie Lawson, det är också graverande. Vad har såna pansjisar i GP att göra.Att han vunnit race både i MotoGP förra året och i WSBK i år är ingen ursäkt, flytta på dig gubbe!
Skitbra. Men egentligen ett för bra svar på de pubertalt utmanande kommentarer som regelbundet besudlar forumet.

Last edited:
Enligt rykten så är även dom här teamen klara för nästa års 250GP. Alla på Honda.

Stop & Go
Fabrizio Perren

Team Grillini Racing
Chaz Davies

Winona Racing WCM
Dan Linfoot

Gustav O skrev:
2563088 :rofl Mycket ska man höra innan öronen trillar av...
Jag hoppas ironin gick fram utan smiley.

gthyni skrev:
2563039 Men Barros är skitgammal och körde Cagiva 500 som teamkompis åt Eddie Lawson, det är också graverande. Vad har såna pansjisar i GP att göra.
Att han vunnit race både i MotoGP förra året och i WSBK i år är ingen ursäkt,
flytta på dig gubbe!
Tyvärr så ligger det faktiskt en del allvar i det du skriver. Barros är en gammal gubbe som borde varva ner i WSBK.
Jag skulle hellre se tex Toseland i MotoGP eller någon bra förare från 250.

Har mycket svårt att se att Barros ska kunna vara med i toppen i MotoGP nästa år och hade han varit en rookie hade det varit okej men...

Last edited:
Skitgammal är man inte förens man är över 50år. Är den åldern som är satt som max-ålder för MotoGP och 250GP. :)

Hade varit fräckt om Barros son kom in i 125GP. Det hade nog varit första gången far och son kör i VM samtidigt! :)

sandstream skrev:
2563610 Jag hoppas ironin gick fram utan smiley.
Du behöver inte oroa dig för dig tar jag aldrig på allvar. ;)

sandstream skrev:
2563610 Tyvärr så ligger det faktiskt en del allvar i det du skriver. Barros är en gammal gubbe som borde varva ner i WSBK.
Jag skulle hellre se tex Toseland i MotoGP eller någon bra förare från 250.

Har mycket svårt att se att Barros ska kunna vara med i toppen i MotoGP nästa år och hade han varit en rookie hade det varit okej men...
Jag håller med dig på många vis men samtidigt förstår jag D´Antin. Nu har han en erfaren snubbe och kan chans alite mer med andreföraren inför framtidien. Äta halva kakan och ha den kvar så att säga.

Edit: Såg nu att det pekar på Hofmann som teamkompis vilket ju inte känns så hett....

Axxexs skrev:
2563782 Hade varit fräckt om Barros son kom in i 125GP. Det hade nog varit första gången far och son kör i VM samtidigt! :)
Har han visat framfötterna tillräckligt för att få en styrning då?
Han väl fortfarande inte gammal.
--------------------------------------------

DUCATI
Marlboro Ducati Corse
Loris Capirossi / Casey Stoner

PRamac D'Antin Ducati
Alex Barros / ALex Hoffman

HONDA
Repsol HRC
Dani Pedrosa / Nicky Hayden

LCR Honda
Carlos Checa

Konica/Minolta Honda
Makoto Tamada / Shinya Nakano

Gresini Honda
Marco Melandri / Toni Elias

KAWASAKI
Team Kawasaki
Randy de Puniet / Sete Gibernau / Makoto Tamada

KR-HONDA
Team KR
Kenny Roberts Jr

SUTER-ILMOR
Team Ilmor
Gary McCoy / Alex de Angelis

SUZUKI
Rizla Suzuki
John Hopkins / Chris Vermeuelen

YAMAHA
Telefonica Movistar Yamaha
Valentino Rossi / Colin Edwards

Dunlop Tech3 Yamaha
Alex de Angelis

Last edited:
Axxexs skrev:
2563782 Hade varit fräckt om Barros son kom in i 125GP. Det hade nog varit första gången far och son kör i VM samtidigt! :)

Har för mig att Ron och Leon Haslam körde samma GP på Donnington tror jag?
Men ingen av dom körde racet av olika omständigheter

moto-gg skrev:
2563856 Har för mig att Ron och Leon Haslam körde samma GP på Donnington tror jag?
Men ingen av dom körde racet av olika omständigheter
När skulle det ha varit? Ron är ju duktigt mycket äldre än Leon.
Edit: Ron är född 1956 och Leon 1983. Leon körde sitt första race 1998 medan Ron gjorde sitt sista 1993.

Last edited:
Gustav O skrev:
2563888 När skulle det ha varit? Ron är ju duktigt mycket äldre än Leon.
Edit: Ron är född 1956 och Leon 1983. Leon körde sitt första race 1998 medan Ron gjorde sitt sista 1993.

vem är Gary Haslam född 1969???????

editerade fel stvat namn

Last edited:
Vad händer med Sete då? Tycker han kört hyfsat i år om man ser till omständigheterna. Han har ju ändå varit drabbad av skador och en stor portion otur! Verkar som många här dissar honom:confused:

Mr Magsnus skrev:
2564032 Vad händer med Sete då? Tycker han kört hyfsat i år om man ser till omständigheterna. Han har ju ändå varit drabbad av skador och en stor portion otur! Verkar som många här dissar honom:confused:
Det har varit snack om Kawasaki och att han ska lägga av. Mer än så vet nog ingen mer än Sete just nu.

Mr Magsnus skrev:
2564032 Vad händer med Sete då? Tycker han kört hyfsat i år om man ser till omständigheterna. Han har ju ändå varit drabbad av skador och en stor portion otur! Verkar som många här dissar honom:confused:
Enligt motogpnews.com kommer han att hänga upp sin peruk och sluta.

Camel kommer enligt de flesta källorna att lämna Yamaha och MotoGP. Hur snyggt vore det inte om de körde i sina egna färger 2007? :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Back