GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Gustav O skrev:
Jag håller med dig på många vis men samtidigt förstår jag D´Antin. Nu har han en erfaren snubbe och kan chansa lite mer med andreföraren inför framtidien. Äta halva kakan och ha den kvar så att säga.
Gissar att Barros också är ett namn som är lättare att sälja in till sponsorerna. Men 7 vinster på 16 säsonger är inte mycket att hurra för.

Även om de kör Bridgestone borde de få svårt att hänga med nästa år. Känns som att Ducati håller mer på de bästa delarna än tex Honda.

Hoffman får väl vara med för att han är tysk.

sandstream skrev:
2564156 Gissar att Barros också är ett namn som är lättare att sälja in till sponsorerna. Men 7 vinster på 16 säsonger är inte mycket att hurra för.

Även om de kör Bridgestone borde de få svårt att hänga med nästa år. Känns som att Ducati håller mer på de bästa delarna än tex Honda.

Hoffman får väl vara med för att han är tysk.
Hofmann, de Puniet och några till är ju klart snabba förare men inte absoluta toppen, men det måste finnas folk som kommer på tolfte plats även i GP-VM...
Det har ju sagts att D´Antin ska få bättre och snabbare tillgång till bättre bitar och de får ju ytterligare en fördel när de kommer köra med likadana däck som Ducati Corse vilket ju är en fördel för informations utbytet.

sandstream skrev:
2564156...Barros...7 vinster på 16 säsonger är inte mycket att hurra för.
Vad mäter du med för enheter med din måttstock när omdömet av en förare blir ”inte mycket att hurra för”? Tre av Barros vinster har varit klockrena ifrånkörningar av Rossi under MotoGP-eran. Vilka andra förare har lyckats med det och vad får du dem till med din måttstock?

Nyteknik skrev:
2564525 Vad mäter du med för enheter med din måttstock när omdömet av en förare blir ”inte mycket att hurra för”? Tre av Barros vinster har varit klockrena ifrånkörningar av Rossi under MotoGP-eran. Vilka andra förare har lyckats med det och vad får du dem till med din måttstock?

Losers som Capirossi, Biaggi och Melandri!

Mr Magsnus skrev:
2564032 Vad händer med Sete då? Tycker han kört hyfsat i år om man ser till omständigheterna. Han har ju ändå varit drabbad av skador och en stor portion otur! Verkar som många här dissar honom:confused:
Nåt team anställer nog honom som testförare. Kvala o sätta snabba tider kan han ju. Tyvärr verkar han inte ha nerverna för rejs, iallfall inte denna säsongen. Fan vet vad som rör sig i den mannens huvud. Måste bero på att han har skruvat på kebban på fel håll.

Kan Rossi ha knäckt honom med sin kommentar "I´ll never let you win"

Nyteknik skrev:
2564525 Vad mäter du med för enheter med din måttstock när omdömet av en förare blir ”inte mycket att hurra för”? Tre av Barros vinster har varit klockrena ifrånkörningar av Rossi under MotoGP-eran. Vilka andra förare har lyckats med det och vad får du dem till med din måttstock?
Hayden, om du minns?

Gustav O skrev:
2564166 Hofmann....
Måste bara kommentera din nya signatur. Rackarns vad fel den HRC-chefen hade :rofl

Nyteknik skrev:
Du läser som du vill vilket märks lite väl ofta :rolleyes:

Har aldrig skrivit att Barros inte är mycket att hurra för.
Tycker han är en bra förare vilket han inte minst har visat i WSBK i år.
Men att "bara" vinna 7 gånger på 16 säsonger gör inte att man blir ihågkommen för annat än att man var med länge.

valmers skrev:
2564736 Hayden, om du minns?
På tal om att lämna öppet mål :hihi

Last edited:
Gustav O skrev:
2563888 När skulle det ha varit? Ron är ju duktigt mycket äldre än Leon.
Edit: Ron är född 1956 och Leon 1983. Leon körde sitt första race 1998 medan Ron gjorde sitt sista 1993.

Det kan ha varit 98 men i och med att ingen kom till start syns det inte i statstiken. Men jag minns klart och tydligt att båda körde, Mamola intervjuvade dom för den anledningen.

sandstream skrev:
2564785 Måste bara kommentera din nya signatur. Rackarns vad fel den HRC-chefen hade :rofl
Hade han verkligen det? Tycker det är lite tidigt att svara på den frågan ännu.

moto-gg skrev:
2565090 Det kan ha varit 98 men i och med att ingen kom till start syns det inte i statstiken. Men jag minns klart och tydligt att båda körde, Mamola intervjuvade dom för den anledningen.
Varken 1998, 1999 eller 2000 så finns bägge med i listorna från träningar etc. så det kanske var en supportkklass som gubben körde 1998?

Last edited:
Gustav O skrev:
2565420Varken 1998, 1999 eller 2000 så finns bägge med i listorna från träningar etc. så det kanske var en supportkklass som gubben körde 1998?

ähh va f..n nu har jag hårdletat i statistiken bara för att få knäppa dig på fingrarna men hittar inget så vi säger att det var något jag drömt ihop :mad:

Last edited by a moderator:
Nyteknik skrev:
2565367 Du menar något annat än att Barros inte är mycket att hurra för...?
:confused:
Jag menar att det han har presterat under 16 säsonger i form av vinster inte är mycket att hurra för men som bekant kan ju det bero på sånna saker som vilket team man kört i osv.

Gustav O skrev:
2565420 Hade han verkligen det? Tycker det är lite tidigt att svara på den frågan ännu.
Det beror ju på vad man avser med att slå Rossi.
Hayden har gjort det 3 gånger, Elias 1 gång, Capirex ett antal gånger osv.

Last edited:
sandstream skrev:
2565579Det beror ju på vad man avser med att slå Rossi. Hayden har gjort det 3 gånger, Elias 1 gång, Capirex ett antal gånger osv.
Vad HRC-chefen avser är förstås att slå Rossi över en hel säsong. Att bli en bättre förare än Rossi. Slå Rossi vid enstaka tillfällen har som sagt många lyckats med.

Nyteknik skrev:
2565618 Vad HRC-chefen avser är förstås att slå Rossi över en hel säsong. Att bli en bättre förare än Rossi. Slå Rossi vid enstaka tillfällen har som sagt många lyckats med.
Är det så han menar så tror jag att han kommer att ha fel men det kan bara tiden utvisa och vi får se om 5-7 år i fall Butter tagit 5 raka titlar i största klassen.

moto-gg skrev:
2565566 Varken 1998, 1999 eller 2000 så finns bägge med i listorna från träningar etc. så det kanske var en supportkklass som gubben körde 1998?

ähh va f..n nu har jag hårdletat i statistiken bara för att få knäppa dig på fingrarna men hittar inget så vi säger att det var något jag drömt ihop :mad:[/QUOTE]

Hmm, du drömmer om gamla gubbar? Pärvärst ;)

sandstream skrev:
2565641 Är det så han menar så tror jag att han kommer att ha fel men det kan bara tiden utvisa och vi får se om 5-7 år i fall Butter tagit 5 raka titlar i största klassen.

Så länge rossi kör lär ingen vara lika dominant.
Tidigt 90-tal så var det ett gäng förare som verkligen slogs om titeln, de vann race om vart annat, de stod på huvudet om vartannat. Det var ganska chansartat om vem som faktiskt skulle stå som segrare vid slutet av säsongen.
Ingen dominerade direkt.
Pedrosa kan nog utmana rossi om titeln, men dominera rossi gör ingen.
Däremot stora delar resten av fältet..

Last edited:
sandstream skrev:
2565641 Är det så han menar så tror jag att han kommer att ha fel men det kan bara tiden utvisa och vi får se om 5-7 år i fall Butter tagit 5 raka titlar i största klassen.
Alonso har ju slagit Schumacher fair and square två år i rad men det är mycket osannolikt att han slår honom i rekordböckerna oavsett hur länge han tänker köra.

Neutral skrev:
2565694 Alonso har ju slagit Schumacher fair and square två år i rad men det är mycket osannolikt att han slår honom i rekordböckerna oavsett hur länge han tänker köra.
Precis, och därför kommer Schumi att räknas som den bäste tills någon annan gör om det han gjort eller iaf kommer i närheten.

sandstream skrev:
2566004 Precis, och därför kommer Schumi att räknas som den bäste tills någon annan gör om det han gjort eller iaf kommer i närheten.
Yes of course men det HRC manager menade tycker jag Alonso uppfyllt men du har väl som vanligt en mer svartvit/fyrkantig tolkning av allting. Om han menade historiskt skulle han väl ha sagt Agostini i stället för Rossi.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma