Gixxer fynd (Blocket annons)

Hade lugnt slagit till direkt om man haft pengarna.

Det kommer vara ett normalt pris för dessa hojar i vår, eftersom ingen kommer kunna äga dem. Vi har bara sett början på prisraset.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Det kommer vara ett normalt pris för dessa hojar i vår, eftersom ingen kommer kunna äga dem. Vi har bara sett början på prisraset.

Hur är det, oljekyld..? Ångrar du själv din investering?

Jag har följt priser i 3 år nu och faktiskt stiger inte priserna till våren om man jämför med höstpriset. Jag tror det beror på att de ofta kommit nya modeller samt nya försäkringspremier...

Funderade på uppgradera men inväntar nu istället kommande prisutveckling...

Har man kontanter, snabbt tillgängligt, kan man alltid (tror jag) göra en bra affär när det gäller sporthojjar...

Jag är beredd att hålla med Herr Oljeryk. Klass 7-hojar kommer ju knappast sjunga i försäkringskostnad och således kommer tyvärr fler och fler bli tvungna att göra sig av med sina älsklingar. Fler till salu, billigare pris.

Vad skulle den där gå på att försäkra för mig tro? Betalar 5 papp helår halvförsäkrat nu, skulle man få räkna med en fyrdubbling kanske?

Fortsätter det så här så har snart t.o.m en fattig studerande som jag råd med en tung pärla.. :banana

KvalitetsMiffo skrev:
Fortsätter det så här så har snart t.o.m en fattig studerande som jag råd med en tung pärla.. :banana
Nja de här maskinerna kommer vi aldrig ha råd att försäkra. Kom ihåg att detta är en av marknadens 4 mest extrema sporthojar.

Felet väldigt många gör att bara se inköpspriset på hojen, försäkringspremien börjar bli en sån stor del av priset att man måste ta hänsyn till den med.

Fasiken nu blir man sugen. Får jag tills vidare-jobb fram mot sommaren ska jag börja spara och slå till på en sån där 2005. Blir man kvar i studentträsket är dock risken att man aldrig får råd...

Bjorn N skrev:
Hur är det, oljekyld..? Ångrar du själv din investering?

Nja, investering är väl synd att säga :) Jag ångrar mig inte, hade jag inte köpt när jag gjorde så hade jag inte kunnat få den premien som jag har och då hade ett köp varit omöjligt hur billiga hojarna än är. Sen är det ju så att jag har förlorat en 20000 över årsskiftet vilket ju är beklagligt. Dock så visste jag att något var på gång hos försäkringsbolagen till i år så jag köpte lite på spekulation. Men det är fan bara pengar och jag lever bara en gång, man måste chansa lite. Tyvärr ser det ju mörkt ut för en fortsatt karriär med ny hoj efter hösten.

...ska nog inte visa denna annons för en polare som gav 99kkr för en -02a...

UltraMarine skrev:
Jag har följt priser i 3 år nu och faktiskt stiger inte priserna till våren om man jämför med höstpriset. Jag tror det beror på att de ofta kommit nya modeller samt nya försäkringspremier...

Funderade på uppgradera men inväntar nu istället kommande prisutveckling...

Har man kontanter, snabbt tillgängligt, kan man alltid (tror jag) göra en bra affär när det gäller sporthojjar...

Men inte finns det inte lika många snorbilliga cyklar nu som det var i november-december väl?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park