Gixxer 750 -85

Andreas K-L

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2015
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Street Triple R -2009, Suzuki GSX600F -99
Hej.

En bekant har en gsx750r från 1985 som han försöker kränga till mig.

Så frågan är, vad kan den vara värd?
Den har gått 7-8k mil och är i bruksskick.
Färgen är blå.

mvh
Andreas
 
med 8k mil och bruksskick, runt 20lax skulle jag tippa. En 84 hade varit värd mer
 
Så de ligger såpass högt trots milen alltså?
Hur långt kan man förvänta sig att de rullar utan att öppna motorn?
 
Hade för mig de kom 84 men verkar som de kom 85, då är det rätt årsmodell, beroende på skick och om man hittar rätt köpare kan den då vara värd över 30k om det mesta fortfarande är orginal.

Ingen vet ju om den gått 8000 mil, 18000mil eller möjligtvis t.o.m 28000 mil då mätaren slår över vid 9999, men det är väl generellt ganska hållbara maskiner
 
Hade för mig de kom 84 men verkar som de kom 85, då är det rätt årsmodell, beroende på skick och om man hittar rätt köpare kan den då vara värd över 30k om det mesta fortfarande är orginal.

Ingen vet ju om den gått 8000 mil, 18000mil eller möjligtvis t.o.m 28000 mil då mätaren slår över vid 9999, men det är väl generellt ganska hållbara maskiner

Aj fan, säg inget till honom :P

Milen tror jag stämmer.
Han köpte den i början av 90talet o han har inte åkt så mycket.
Mätaren står på 7xxx mil.

Och vad jag förstått är den orörd.

Men den borde väl hålla ett par tusen mil till?
 
Och vad jag förstått är den orörd.

Men den borde väl hålla ett par tusen mil till?

Den håller säkert, sett flera oljegixxer motorer som slått runt på mätaren så 15000mil är inte ovanligt, men allt beror ju på hur den körts och tagits hand om.

Men om du köper den så kör inte med den annat än nån enstaka sommartur till nån MC-träff, i övrigt bör den stå välputsad i vardagsrummet. Köp nån nyare sunkhoj att pendla/busa med. Sen om 15år kan du säkert sälja gammelgixxern för 100lax
 
Aj fan, säg inget till honom :P

Milen tror jag stämmer.
Han köpte den i början av 90talet o han har inte åkt så mycket.
Mätaren står på 7xxx mil.

Och vad jag förstått är den orörd.

Men den borde väl hålla ett par tusen mil till?

Den är inget att ha, be honom sälja den till mig istället. :tungan

Varför chansa? Man vill inte haverera en sån motor då det kan bli svårt och dyrt att hitta delar. Plocka isär motor och kolla igenom den, byt allt som behövs för att den ska bli fräsch.

Eller köp en nyare hoj att använda och ställ gixxern i vardagsrummet som prydnad.
 
Tanken va ju att jag skulle använda den till den mesta åkningen :D , förutom pendling o dyl det har ja katanan till.

Men ja ska prata med honom lite.
Men ni tror alltså att det finns folk här som skulle va intresserade?
 
Tanken va ju att jag skulle använda den till den mesta åkningen :D , förutom pendling o dyl det har ja katanan till.

Men ja ska prata med honom lite.
Men ni tror alltså att det finns folk här som skulle va intresserade?

En välskött gsxr 750 generation 1 (1985) i klassiskt blå-vit hittar alltid köpare:tummenupp men är enormt svåra att få tag i. Precis som Klubba säger så är 20k och uppåt ingen omöjlighet (de få som då och då dyker upp på Ebay betingar ofta ett mycket högre pris) men då ska den som sagt vara i originalskick eller väldigt nära.

Motordelar är fortfarande inga större problem att få tag i men kåpdetaljer och annan plast kan vara riktigt marigt -och svindyrt.

Suzukis luft/oljekylda motorer för gsxr 750/1100 är enormt slitstarka -om de sköts om. Om hojen körts som den ska köras (inte primärt pendling eller touring då....:fakta) så har naturligtvis 7000 mil satt sina spår. Motor och låda borde gått igenom vissa renoveringar redan, stötdämparna bytts ett gäng gånger etc redan men sånt är svårt att veta utan en noggrann koll.

Har du ingen bild?:)
 
Last edited:
Vet inte riktigt men ni verkar inte veta att 1985 an när den kom var den en sensation första riktiga sporthojen den drog allt som fan var ett riktigt monster. Och att tro att en 1984 a skulle vara värd mer är ju ett hån. Är den blå vit och original hojen så är det en klassiker kommer aldrig att sjunka i värde snarare tvärs om det är en kult hoj hade den gått lite mindre hade den varit värd lätt 30-35

får men chansen o köpa en sån för bra pengar skulle jag inte tveka om några år den hojen värd en förmögenhet. Hade en 1986a för 4 år sen fick 23 för den o då var det inte en 85a.
 
En välskött gsxr 750 generation 1 (1985) i klassiskt blå-vit hittar alltid köpare:tummenupp men är enormt svåra att få tag i. Precis som Klubba säger så är 20k och uppåt ingen omöjlighet (de få som då och då dyker upp på Ebay betingar ofta ett mycket högre pris) men då ska den som sagt vara i originalskick eller väldigt nära.

Motordelar är fortfarande inga större problem att få tag i men kåpdetaljer och annan plast kan vara riktigt marigt -och svindyrt.

Suzukis luft/oljekylda motorer för gsxr 750/1100 är enormt slitstarka -om de sköts om. Om hojen körts som den ska köras (inte primärt pendling eller touring då....:fakta) så har naturligtvis 7000 mil satt sina spår. Motor och låda borde gått igenom vissa renoveringar redan, stötdämparna bytts ett gäng gånger etc redan men sånt är svårt att veta utan en noggrann koll.

Har du ingen bild?:)

Mycket info där :tummenupp

Jag har inga bilder nu, men ja ska säga till honom att ta några bilder, eller om jag åker dit och gör det själv.
 
Hejsan,

Köp den och kör med den!!!!
Det finns alltför många som ser sin MC som en penning investering och ställer in den i en syrekuvös....:smasha
 
1. Köp genast
2. kasta pengar på den
3. åk och njut
 
1984 - GSXR400
1985 - GSXR750
1986 - GSXR1100
1992 - GSXR600
1999 - GSXR1300 (Hayabusa)
2001 - GSXR1000
 
Vet inte riktigt men ni verkar inte veta att 1985 an när den kom var den en sensation första riktiga sporthojen den drog allt som fan var ett riktigt monster. Och att tro att en 1984 a skulle vara värd mer är ju ett hån. Är den blå vit och original hojen så är det en klassiker kommer aldrig att sjunka i värde snarare tvärs om det är en kult hoj hade den gått lite mindre hade den varit värd lätt 30-35

får men chansen o köpa en sån för bra pengar skulle jag inte tveka om några år den hojen värd en förmögenhet. Hade en 1986a för 4 år sen fick 23 för den o då var det inte en 85a.

84 kom "sporthojen" som drog allt med unika lösningar.
Att suzuki släppte en värre hoj 85 och gjorde den andra till lite av en sporttourer är en annan femma.
 
84 an var inget speciellt alls med vanlig hoj som alla andras märken konkurera med men när 85 an kom var det en stor sensation den bildligt drog allt som då fanns.....så att du ska kalla en 84 för ett bättre köp är ju rent sagt korkat (förlåt uttrycket)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top